Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Qlaira pillerit 46-vuotiaana? Kokemuksia?

Vierailija
09.08.2024 |

Olen käyttänyt Slinda-minipilsuja jo pitkään. Nyt alkaa tuntua, että estrogeenille olisi tarvetta: uni huonoa, mieliala vaihtelee, masennusta, kuumotuksia jne.

Gynen mielestä voisin aloittaa Qlairat. Minua vaan hirvittää tuo estrogeenin määrä niissä, on suurempi kuin ns. aloitusannoksessa jos esim. geeliä laittaisi.

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/6 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Qlaira ollut nyt muutaman vuoden käytössä, olen 45. Mulla ne ovat kyllä endometrioosin hoitoon ja ehkäisyyn. Täytyy myöntää, etten edes tiennyt, että niissä on suurempi määrä estrogeeniä kuin muissa pillereissä... tämmöisestä ei ollut gynen kanssa mitään puhetta! Mulla ei mitään vaihdevuosioireita ole, joten vaikea sanoa onko Qlairalla sellaisiin vaikutusta. Muuten ei ole valittamista, mutta näiden kanssa menkat tulee vähän miten sattuu. Pääasiassa tulevat silloin kun pitääkin, mutta aika monta kertaa tässä kahden vuoden aikana ne ovat alkaneet vain pari viikkoa edellisistä, joka kyllä turhauttaa aika lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun pitää vaihtaa vielä pillereitä. Jos haluat vähäisemmän määrän estrogeenia (vai ei lainkaan sitä) ja osan voiteena vai kokonaan. Suostuuko se sama lekuri soitolla katsomaan muuta vaihtoehtoa vai eri gynelle. Mitä apteekin farmaseutti sanoo lääkevalmisteista jos kysyy ensin. Tottakai kannattaa vertailla ja lukea selostetta, kysyä lääkäreiltä jos on joku kriteeri. Turvallisuus olisi tärkeää näissä ja onko osa haitallisia.

Vierailija
4/6 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Qlaira ollut nyt muutaman vuoden käytössä, olen 45. Mulla ne ovat kyllä endometrioosin hoitoon ja ehkäisyyn. Täytyy myöntää, etten edes tiennyt, että niissä on suurempi määrä estrogeeniä kuin muissa pillereissä... tämmöisestä ei ollut gynen kanssa mitään puhetta! Mulla ei mitään vaihdevuosioireita ole, joten vaikea sanoa onko Qlairalla sellaisiin vaikutusta. Muuten ei ole valittamista, mutta näiden kanssa menkat tulee vähän miten sattuu. Pääasiassa tulevat silloin kun pitääkin, mutta aika monta kertaa tässä kahden vuoden aikana ne ovat alkaneet vain pari viikkoa edellisistä, joka kyllä turhauttaa aika lailla.

Tarkoitin, että on suurempi määrä estrogeeniä kuin esimerkiksi estrogeenigeelin aloitusannoksessa, ei siis suurempi määrä kuin muissa pillereissä. 

Vierailija
5/6 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sun pitää vaihtaa vielä pillereitä. Jos haluat vähäisemmän määrän estrogeenia (vai ei lainkaan sitä) ja osan voiteena vai kokonaan. Suostuuko se sama lekuri soitolla katsomaan muuta vaihtoehtoa vai eri gynelle. Mitä apteekin farmaseutti sanoo lääkevalmisteista jos kysyy ensin. Tottakai kannattaa vertailla ja lukea selostetta, kysyä lääkäreiltä jos on joku kriteeri. Turvallisuus olisi tärkeää näissä ja onko osa haitallisia.

Qlaira on käsittääkseni tällä hetkellä ainoa valmiste, jossa on ns. luonnollista estrogeeniä. Muissa sitten "epäluonnollista", joka aiheuttaa matala-asteista tulehdusta.

Vierailija
6/6 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin, että on suurempi määrä estrogeeniä kuin esimerkiksi estrogeenigeelin aloitusannoksessa, ei siis suurempi määrä kuin muissa pillereissä. 

Joo, okei. :) En oikein noista tiedä mitään, estrogeenigeelit on vielä toistaiseksi ihan tuntemattomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi