5 keinoa tienata lisää rahaa
Hei, tässä kerron minun tulonlähteet
Olisi kiva jos sinä kertoisit omasi.
1. Marjojen ja sienien kerääminen ja myyminen.
2. Pullojen kerääminen
3. Ikkunan pesut keväällä ja syksyllä. Mainostan lähikaupan ilmoitustaululla ja kaupunginosan faceryhmässä
4. Korujen valmistus ja myyminen.
5. Tehokas kierrätys kotona. Kaikki mitä ei enää tarvita myydään pois.
Nyt tulevana syksynä moni muukin varmasti tarvitsee lisätuloja
Marjoilla ja sienillä ollaan saatu jo mukavasti säästöön. Keväästä lähtien metsässä ravattu 😁
Kerro sinä sinun vinkit lisätuloihin. Näin autetaan toinen toisiamme tässä vaikeassa tilanteessa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Siinä meidän säästövinkki
Aika kulunut vinkki. Jos ei ole autoa ja rahat menee asumiseen, ruokaan ja laskuihin eikä viihteeseen ole ennenkään ollut varaa, niin eipä karsittavaa paljon jää.
Jos on vähänkään omaa metsää, niin polttopuun teko on tuottoisaa puuhaa. Ahkera tekee päivässä 5 pinomottia puuta, josta saa myytäessä 400- 500 e. Aika hyvä päiväpalkka sanoisin.
OnlyFans. Mukavaa ja helppoa lisätienestiä näin vanhemmallekin 70w ihmiselle. Ihmeen paljon kysyntää em ikäluokan naiselle ns pikkutuhmissa merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Suojaosuuden poiston jälkeen tienaan osa-aikatöistä 5 e per tunti mutta onhan sekin parempi kuin ei mitään. Mulla ei ole autoa eli en pääse marjamettille enkä kirppiksille myymään, tosin ei niitä mun romuja kukaan ostaisikaan.;)
Voisitko jo lakata valehtelemasta ja voisiko muut lopettaa valehtelijan kommenttien komppaamisen ketjusta tiseen? Kyseisen ihmisen palkka ei ole laskenut yhtään, eikä takuulla ole vain 5 euroa tunti. Ainoastaan hänen tukiensa määrä on vähentynyt. Olen itse samassa tilanteessa, eli osa-aikatyöläinen, jolta kyseinen tuki on poistettu, mutta en koe tarvetta valehdella asiasta. Suojaosuus ei ollut palkkaa, vaan tuki.
Vierailija kirjoitti:
Teen keikkatöitä jos jaksan tai on aikaa. Teen kolmivuorotyötä ja opiskelen samalla, niin on kyllä aika ja voimat vähissä. Opinnäytetyötäkin pitäisi jo kovasti tehdä, mutta on aivan alkutekijöissään.
Ja kohta sanoo että poks.
Vierailija kirjoitti:
Myymällä persettä.
Mistä hankit myytävät perseet?
Kunnostan ilmaisia/halpoja huonekaluja ja myyn. Esim. jakkaroiden tai ruokapöydän hionta ja maalaus, Torista tai kirppikseltä tarvikkeet. Ei tarvitse olla super ammattilainen, kunhan tekee siististi.
Myyn Facebookin paikalliskirppiksillä vanhempieni jäämistön tavaroita ja muuta suvulta saatua. Vaiva ei ole liian suuri itsepalvelukirppistelyyn verrattuna. Otan kameralla kuvat, laitan selkeän tekstin ja myyn vain noutona meiltä kotoa. Mihinkään en lähde odottelemaan. Tämä on toiminut ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Hoidan naapurin ja sukulaisten lapsia muutaman kerran viikossa.
Hinnasto?
Seksiä ja käytettyjä alushousuja myymällä.
Vierailija kirjoitti:
En tee mitään koska tulen hyvin toimeen palkallani.
Mihin sinä vastasit?
Kaadat puut, roudaat ne lanssille jossa teet niistä polttopuita. Kyllä siinäkin kustannuksia tulee, on myös aikaa vievää hommaa. Kysyy myös hyvää peruskuntoa. Voitto työpanokseen nähden minimaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojaosuuden poiston jälkeen tienaan osa-aikatöistä 5 e per tunti mutta onhan sekin parempi kuin ei mitään. Mulla ei ole autoa eli en pääse marjamettille enkä kirppiksille myymään, tosin ei niitä mun romuja kukaan ostaisikaan.;)
Voisitko jo lakata valehtelemasta ja voisiko muut lopettaa valehtelijan kommenttien komppaamisen ketjusta tiseen? Kyseisen ihmisen palkka ei ole laskenut yhtään, eikä takuulla ole vain 5 euroa tunti. Ainoastaan hänen tukiensa määrä on vähentynyt. Olen itse samassa tilanteessa, eli osa-aikatyöläinen, jolta kyseinen tuki on poistettu, mutta en koe tarvetta valehdella asiasta. Suojaosuus ei ollut palkkaa, vaan tuki.
Sovitellussa työttömyysetuudessa ei ole enää mitään suojaosaa! Jokainen tienattu euro vähentää maksettavaa etuutta.
Toiset 5 keinoa tienata lisää rahaa:
1. Enkelisijoittaminen
2. Osakkeet
3. Osta jotain ja myy kalliimmalla eteenpäin
4. Uuden viraalin ohjelmiston kehittäminen
5. Asuntojen rakennuttaminen ja eteenpäin myyminen.
Myös OnlyFans jos on nainen ja kaunis sekä seksikäs.
Vierailija kirjoitti:
Toiset 5 keinoa tienata lisää rahaa:
1. Enkelisijoittaminen
2. Osakkeet
3. Osta jotain ja myy kalliimmalla eteenpäin
4. Uuden viraalin ohjelmiston kehittäminen
5. Asuntojen rakennuttaminen ja eteenpäin myyminen.
Myös OnlyFans jos on nainen ja kaunis sekä seksikäs.
Ostamalla jotain ja myymällä kalliimmalla eteenpäin katsotaan hyvin herkästi yrittäjäksi kaikkine siihen kuuluvine kalliine velvollisuuksineen.
Tienaaminen on tässä maassa kuin tahallaan estetty kaikin mahdollisin keinoin, jokainen mahdollisuus tulkitaan poliitikkojen mielestä "porsaanreikänä" joka on tukittava ja estettävä kansalaisten vaurastuminen kaikin keinoin! Sairas maa perkele!
Työttömienkin 300e suojaosan poisto oli täysin järjetöntä, nyt ei voi edes keikkatöitä tehdä kun heti putoaa tuet ja sulle jää keikan jälkeen vain entistä vähemmän rahaa käteen, joten ei niitä keikkoja voi tehdä. Väite, että suojaosa "kannustaa" pois kokoaikatöistä on ihan täyttä huuhaata, ei niitä kokoaikatöitä ole näinä päivinä jokatapauksessa tarjolla.
Mikään keino ei auta niin kauan kuin meillä on PersKokkare-fassarihallitus.
Kerään pulloja tai tölkkejähän ne nykyään lähinnä ovat. Tänäkin kesänä olen tienannut löytämilläni tölkeillä varmaan useamman euron, mutta alle 5 euroa kuitenkin.
Milläkään festarialueelle en ole ikinä mennyt keräämään eikä sinne varmaan pääsisikään , mutta muistan muutama vuosi sitten olimme Jyväskylässä kesäisenä viikonloppuna ja aamulenkillä huomasin Lutakonrannassa tölkkejä ja pulloja varmaan satasen edestä kaikkiaan. Tuli sinne sitten keräilijöitäkin.
Jos olet ostanut jonkun tavaran kotiisi kympillä ja myyt sen vitosella, olet vitosen miinuksella ETKÄ ole tienannut yhtään mitään.
Toisaalta jos on töissä ja hyväpalkkainen niin lahjoittaminen kannattaa enemmän. Siinä on aika iso homma kuvata ja sopia kauppoja. Voi olla ettei mene kaupaksi tai jää tuntipalkaksi vaivasta joku pari euroa. Esim itse vein kengät keskustaan, hinta 7e, matkoihin meni n 1,5h ja kuvaamiseen ja sopimiseen omansa. Suostuin viemään kun en olisi varmaan saanut ostajaa läheltä.