Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro mielipiteesi. Olenko liian määräilevä?

Vierailija
17.05.2008 |

Miehen siskolta tuli sanomista...

Vuosi sitten asuttiin toisella paikkakunnalla (vaikkapa Helsinki) ja miehen piti olla paljon töissä tällä nykyisellä asuinkunnalla (vaikka Lahti). Ajateltiin sitten, että minä ja lapset muutetaan minun kesäloman ajaksi Lahteen, että saadaa olla enemmän miehen kanssa.

Miehen sisko tarjosi, että me voimme asua heillä sen kuukauden ajan. Olisi sitten meidän lapsilla seuraa toisistaan.

Ok. Austtiin kk siellä ja ihan hyvin meni.

Sitten talvella muutettiin ihan pysyvästi Lahteen.

Meillä ei ole päivisin ovet lukossa, että lapset pääsevät kulkemaan vähän vapaammin.

Miehen sisko onkin sitten olettanut, että hän voi tulla ja mennä meille ihan miten tahtoo. Tulee sisään ilman koputtamista. Minä sitten sanoin miehen siskolle, että olisi hyvä jos hän soittaisi ovikelloa ja etten pidä siitä,e ttä hän tulee meille ihan niin kuin omaan kotiinsa.

Miehen sisko suuttui tästä ja sanoi, että kuljinhan minäkin heille niin kuin omaan kotiini sillon, kun asuimme heillä kuukauden.

Mielestäni tuo on kumminkin aivan eri asia. Vai olisiko minun pitänyt soitella ovikelloa koko tuo kuukausi vaikka minulla oli avain? Olisiko minun pitänyt odotella oven takan jos he eivät olisi itse olleet kotona ja minä olisin?

Miehen sisko sanoi, että olen liian määräilevä! Mutta onko se väärin, että haluan vähän rauhaa kotiini niin ettei tarvitse koko ajan "pelätä", että joku paukkaa ovesta sisään?

Ja oven lukitseminen ei auta sillä hän tietää missä säilytämme vara-avainta. Emmekä voi sitä siirrellä paikasta toiseen, kun muuten lapset eivät tiedä missä avain on.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuollainen anoppi ja poltan hihani sen kans ihan justiinsa jos ei opi tavoille.

Vierailija
2/3 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan normaaleihin käyttäytymistapoihin kuuluu toisten kotirauhan kunnioittaminen, on meilläkin yleensä ovet lukitsematta, mutta ei tänne kukaan tule ovikelloa soittamatta sisään. Samoin itsekin aina ensi soitan ovikelloa/koputan ja jos ovi on auki, niin astun kyllä sisään ja huhuilen onko ketään kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuulostaa siltä että miehen sisko on sellainen "läheisyyttä rakastava" ihminen joka ei viihdy yksin, ja sinä taas enemmän rauhaa rakastava. Miehen sisko oli ystävällinen tarvitessaan teille asunnon (itse en ikinä ottaisi ketään meille kuukaudeksi!!) muta ei tuo velvoita sinua tekemään hänelle jotain vastapalvelusta siitä. En itse tykkäisi yhtään jos joku tulisi meille yllättäen jatkuvasti.

Tiedän että on ikivanha aloitus, mutta vastaan silti jos syntyisi keskustelua.

Sanoisin siskolle kiitokset asunnosta aiemmin mutta että itse arvostat omaa rauhaa hieman enemmän kuin hän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän