Työkaveri suuttui kun puhuin yksityisasioitani toiselle työkaverille
Kivahti vaan, että mitä sä tolle menit kertomaan?!? Olen vähän järkyttynyt nyt ja mietin, että mitä tuossa oikein on takana.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kade, koska olet sen verran läheisissä väleissä tuon toisen kans kenelle avauduit. Olisi itsekin halunnut kuulla asiasi, jotta olisi päässyt juoruilemaan.
Aikoinaan eräs työkaveri vahtasi välillä jopa työviestejä. "Hyvää viikon jatkoa" tms. asiakkaalle oli suuttuneen katseen arvoinen.
Kovasti teetti minulla töitä kuten muillakin ympärillään. Olin itsenäinen mutta koki kai asiakseen kontrolloida.
Ihmeellistä mustasukkaisuutta ja epätervettä.
Jos kyseessä olisi pomo tai rekrytoija, vielä ahdistavampaa. Joskus vaikuttavat kyttäävän sivusilmällä työpaikalla jos on hakenut johonkin yksikköön.
Voi 💩 nämä joilla pitää olla kaikki langat käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. Työpaikkakiusattu voi vain ilmoittaa, että hänestä tuntuu pahalta. Kohta on se sota käynnissä kuka sanoi tai teki mitäkin. Työpaikka ei ole kaverikerho.
Tiuskuminen ja joka asiasta ärsyyntyminen sekä hermostuminen ei ole normaalia. Jollakin tasolla osuu kiusaamiseksi, jos kohdistuu vain yhteen henkilöön.
Entä jos on kasvanut ympäristössä, jossa on ollut normaalia, että yksi henkilö tiuskii ja ärsyyntyy vähän väliä ja tämän tuostakin?
On perheitä, joissa opitaan jo lapsena hyväksymään, että joku vain on sellainen. Silloin voi yllättää kuulla, että se onkin kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
No voi että, on sulla kauhean iso ongelma. Voimia.
On se ongelma, jos tiuskimista pitkään joutuu kuuntelemaan. Itse kerran säryissäni ja väsyneen tiuskasin sitten takaisin. Niin johan syntyi paskamyrsky ja tuli takaisin tiuskaisu "älä jankuta", vaikka itse tiuski ja jankutti joka asiasta ärsyyntyneenä. Mikään ei vaan ollut hyvin. Jotkut eivät vain näe omaa tökeröä käytöstään ja luulevat joustavan ihmisen jaksavan/sietävän moista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat tuollaisia omistushaluisia ja haluavat "yksinoikeuden" johonkin tiettyyn ihmiseen. Työkaveri otti sen veetuiluna, että et säästänyt asioitasi juuri häntä varten vaan halusit jakaa niitä jonkun muun kanssa. Älä puhu hänelle asioistasi jatkossakaan. Normaali ihminen ei suutu siitä, jos hänelle ei aina kerrota kaikkea.
Suosittelet siis mykkäkoulua työpaikalle? Ei kuulosta järkevältä sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat tuollaisia omistushaluisia ja haluavat "yksinoikeuden" johonkin tiettyyn ihmiseen. Työkaveri otti sen veetuiluna, että et säästänyt asioitasi juuri häntä varten vaan halusit jakaa niitä jonkun muun kanssa. Älä puhu hänelle asioistasi jatkossakaan. Normaali ihminen ei suutu siitä, jos hänelle ei aina kerrota kaikkea.
Suosittelet siis mykkäkoulua työpaikalle? Ei kuulosta järkevältä sekään.
Joskus on viisautta olla hiljaa välttääkseen turhaa riidanhaastamista.