Hiustenlähtö vaihdevuosioireena?
Onko kellään ollut ja millä auttoi? Kauanko sulkasatoa kesti?
T. Päivittäin varsin isot niput hiuksia harjassa, alkanut jo ahdistamaan 🤬🥺
Kommentit (25)
Plantur-shampoo auttaa vähän.
Kaikki hormonitasojen muutokset aiheuttavat minulla hiustenlähtöä, oli kyse sitten kilpirauhashormonista tai estrogeenista tms mistä hormonaalisesta muutoksesta tahansa. Se hiustenlähtö tulee pari kuukautta sen hormonimuutoksen jälkeen ja kestää aikansa. Kyllä epätoivo ehtii silti iskeä, koska se hiustenlähtö tuntuu silloinkin kestävän pitkään ja on runsasta. Myös hisvötin meneminen hiuspohjaan aikaansaa minulla hiustenlähtöä. Vaalennus ei niinkään, mutta värjäys kyllä jostain syystä, kun on siis väripigmenttiä
Hiuksia lähtee tukoittain ja on jo ohentunut paljon. Gynellä käyty, kaikki veriarvot ja kilpirauhanen ok, hormonihoitoa en saanut. Loppuukohan tuo hiustenlähtö lainkaan vai kaljuunnunko kokonaan? N48
Kyllä helpottaa kaikki oireet ja hiuksetkin kasvaa takaisin ilman poppaskonsteja. Mut aika pitkää pinnaa vaati etenkin yöhikoilut, ei siis normihikoilua vaan heräsin silmäkuopat täynnä vettä, joka päivä lakanapyykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minulla lähtenyt. Itse asiassa vaihdevuosissa aloin kasvattamaan pitkää tukkaa ekaa kertaa elämässäni.
Miksi alapeukutat faktaa? Fakta on, että minulla ei lähtenyt. Fakta myös on, että minulla ei ole koskaan aiemmin ollut kainaloihin ulottuvaa tukkaa. Miksi siis alapeukutat?Olen eri mutta vastaan miksi itse alapeukuttaisin: uskon ettei sinulta lähtenyt, suurelta/suurimmalta osalta kuitenkin lähtee ja kommenttisi ei hyödytä ap:ta lainkaan, miksi edes tulit kertomaan/kehumaan kuinka hyvin sinulla menee kun toinen kärsii hiustelähdöstä ja pyytää neuvoja?
Ymmärsin ap:n kysymyksen, kuinka yleistä se on. Kerroin omani.
Ei kukaan voi olla noin idiootti!
Ap kysyi selvästi hiustenlähdöstä vaihdevuosioireena, silloin siihen ei vastata, eikä kysymystä ymmärretä, hiusten runsastumisella/kasvattamisella.
Koska se, että sinä aloit kasvattaa pitkää tukkaa ei muuta sitä faktaa että hiusten oheneminen on erittäin yleinen vaihdevuosioire.