Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteenne ja miksi! Minä vuodenaikana paras, että vauva syntyy

Vierailija
06.02.2007 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkupäässä vuotta, pahimmat talvikelit oli takana, ei tarvinnut kärvistellä kesähelteessä viimeisillään. Kevät on muutenkin kivaa aikaa!

Vierailija
2/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ainokainen on kesäkuun 2003 poikia ja oli kyllä hikiset oltavat hellekesänä äipällä ja varmaan vauvallakin.

Hormoonit sekasin ja helle päälle niin a vot oli meikäläinen tyylikäs näky kun vieraita lappas sisään. Siis hiuksetkin oli kuin just suihkusta tulleet. Kaameeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana kesänä on mukava köllötellä pelkässä vaipassa. Vauva ei vielä möngi mihinkään viltin päältä varjosta. Seuraavana talvena on jo sen verran isompi, että voi ulkoilla pikkupakkasillakin ja pukeminenkin on helpompaa kuin ihan vastasyntyneen. Ja toisena kesänä juoksee jo, eikä tunge kaikkea suuhun :)

Vierailija
4/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai

loka-marras

Vierailija
5/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli aika kivaa, ilmat oli silloin tosi lämpimät aikaisin keväällä. Ei tarttenu miettiä mitä kaikkea vauvalle päälle laittaisi. Ja eka kesä oli sitten mukava, pienen vauvan kanssa pystyi helposti lähtemään kaikenlaisiin kesätapahtumiin, kun viihtyi luonnollisesti vaunuissaan. Ja ruoka kulki mukana, ei tarvinnut pulloja ja purkkeja raahata selkä vääränä. Käytiin festarit ja markkinat ja teatterit. Jäi hyvät muistot siitä vauvakesästä!

Vierailija
6/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellemekko riitti. En olisi millään saanut sukkia tai kenkiä jalkaan.

Vierailija
7/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani ovat syntyneet marraskuussa ja heinäkuussa.

Vierailija
8/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kuukaudet suht lämmintä, eikä tarvitse pukea niin paljon sekä pääsee suht nopeasti ulos nukkumaan. Etenkin ekan lapsen kanssa on kiva kun kaikki on opettelua, niin pukeutuminen sujuu sujuvasti.

Sitten kun lapsen toinen kesä on ovella, niin hän opettelee/on juuri oppinut kävelemään--> pääse harjoittelemaan tätä vähissä vaatteissa ja parhaimmillaan vaikka paljain jaloin nurmikolla.

Niin ja sitten kuitenkin lapsi on syntynyt vuoden alkupuolella ja saa siten pientä etua loppuvuoden ikätovereihinsa.

Mutta loppujen lopuksi ei noilla asioilla niin kovin suurta merkitystä kokonaisuudessa ole, mut vastaan kevät, jos sais valita;-)

Vierailija
9/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon.

Vierailija
10/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodenaikaan paras.

Sain eskoiseni maaliskuussa ja se oli tosi rajoilla - illat oli pimeitä. Olin väsynyt ja hiuakn baby bluesin kourissa, joten valoisa aika auttoi jaksamaan. Kun aurinko laski, itskin. Kunnolla toivuin vasta kun oli toukokuu - mikä lie syynä.

En tiedä miten olisi käynyt jos olisin saanut lokakuussa vauvan...

Vierailija
11/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii vauvan eikä äidin kärvistellä pakkasessa eikä helteessä. Itselläni vain huhti-toukovauvoista, ja olen tykännyt. Varsinkin esikoinen on kiva olla kevätvauva, koska ei tarvitse opetella sitä kauheaa talvipukemisrumbaa, kun on muutenkin vielä sekaisin koko vauvan tulosta maailmaan.

Vierailija
12/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuon mielipiteeni pohjaan vain sille, että olen itse syksyihminen ; ). Varmastikin paras aika on se, milloin koet olevasi täynnä energiaa ja mistä vuoden ajasta itse pidät : ).

Vierailija
13/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli jo liian hikistä ja tuskaista kantaa sitä mahaa ja pienen vastasyntyneen hankala olla siinä kuumuudessa. Minusta paras aika olisi kevät, maalis-huhtikuu

Vierailija
14/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen niin että on ihanaa kun kesää kohti mennään ja illat pitenee sekä valon määrä lisääntyy. Yövalvomisetkaan ei tuntuneet niin ankeilta kuin esim. syksyllä tai alkutalvesta. Kesä oli myös mukava kun oli helppo ulkoilla eikä tarvinnut helteillä puhkua ison vatsan kanssa.

Vierailija
15/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan lapsen kannalta oikein pitkälle ajateltunakin: Kesällä kaikki kaverit on ties missä, eikä synttärijuhliin pääse kaikki luokkakaverit. Loppuvuosi tuskaa ainakin siinä vaiheessa, kun odotetaan, että 18 v. tulee täyteen. " Kaikilla muilla" on jo ajokortit ja pääsevät baareihin yms..

Vierailija
16/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oli jo liian hikistä ja tuskaista kantaa sitä mahaa ja pienen vastasyntyneen hankala olla siinä kuumuudessa. Minusta paras aika olisi kevät, maalis-huhtikuu

Toinen lapseni on syntynyt talvella, se oli ihan ok!

Keväällä synnyttäisin seuraavan jos saisi itse valita.

Vierailija
17/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyi silti kesällä ulkoilemaan ilman huolen häivää, sillä pystyin imettämään tarpeen vaatiessa vaikka puiston penkillä.

Lapset oppivat kävelemään n. 1-vuotiaina, joten oli helppoa liikkua ilman ylimääräisiä tamineita (haalari päällä ulkona liikkuminen on vaikeata, vaikka jo osaisikin kävellä).

Ei tarvitse myöskään huolehtia, että onko vauva tarpeeksi vanha ulkoilua varten, sillä ulkona on tarpeeksi lämmintä joka tapauksessa.

Vierailija
18/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ei olisi kesällä enää niin vastasyntynyt rääpäle jonka kanssa hermoilisi pukemisesta ym.

ja mikä parasta olisi vielä kuitenkin rintamaidolla niin olisi helppo matkustella ja olla ulkona kun olisi kätevästi oikeanlämpöinen ruoka saatavilla.

seuraavana kesänä osaisi jo kävellä niin ei mönkisi maassa ja söisi kaikkea ja housunpolvet ei kuluisi... :)

Vierailija
19/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen syntyi toukokuussa. No, kakkonen syntyi sitten lokakuussa ja aika moni minulle päivitteli, että eikö olisi ollut kivempi, jos kakkonenkin olisi syntynyt keväällä. Meni älykääpiöillä luu kurkkuun, kun sanoin, että " Juu, ensimmäisen yrityksen laskettuaika oli maaliskuun lopulla, mutta meni kesken. Joten oon onnellinen, että edes ylipäätään tämä toinen lapsi saatiin, olkoonkin sitten " epäsopivasti" lokakuussa."

Mitä väliä sillä on???

Vierailija
20/24 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat loka-marras

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä