Torimyyjät älkää kuvatko myyntikohteita lattialla
Itsellä ainakin menee ostohalut jos näen että esim. vaate tai mikä tahansa lattialle kuulumaton esine on kuvattu lattiapinnalla. Vaikka lattia olisi nuohottu puhtaaksi ennen kuvausta, tulee väistämättä mielikuva, että tuote on likainen. Pieni juttu, mutta suuri vaikutus.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: vaate ei likaannu siitä että se on hetken aikaa puhtaalla lattialla.
Kyse on mielikuvasta. Sitä on vaikea muuttaa, vaikka lattia olisi nuoltu puhtaaksi ennen kuvausta. Capiche?
Jollekin toiselle pöytä se vasta likainen onkin, mielikuvissa.
Tässä hyvä esimerkki tilanteesta jossa ainoa ongelma on kirjoittajan omassa päässä.
Vaikuttaa yhtä kaikki ostopäätökseen ratkaisevasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedoksi: vaate ei likaannu siitä että se on hetken aikaa puhtaalla lattialla.
Kyse on mielikuvasta. Sitä on vaikea muuttaa, vaikka lattia olisi nuoltu puhtaaksi ennen kuvausta. Capiche?
Jollekin toiselle pöytä se vasta likainen onkin, mielikuvissa.
Tässä hyvä esimerkki tilanteesta jossa ainoa ongelma on kirjoittajan omassa päässä.
Vaikuttaa yhtä kaikki ostopäätökseen ratkaisevasti.
Ostajaehdokkaan fiksaatioiden ratkaisu ei ole myyjän tehtävä...
Myös lakanoita/petivaatteita kuvataan ruttuisina ja lattialla mytyssä. Meinaatteko että joku oikeasti ostaa?
Lattialta häpykarvat kaupan päälle!
Vierailija kirjoitti:
Myös lakanoita/petivaatteita kuvataan ruttuisina ja lattialla mytyssä. Meinaatteko että joku oikeasti ostaa?
Eihän kukaan ostakaan, eihän?!
Älkääkä liimatko hintalappua/tarraa kirjan etukanteen!
Vierailija kirjoitti:
Mihinkäs se pitäisi levittää, jos ei ole henkarivaate? Pihalle? Ruokapöydälle?
Niin, sohvalle ei esim haalarit tai neuleet kunnolla mahdu levälleen, makkarissa on huono valo ja päiväpeiton kirkas väri vääristää sävyjä. Mitään valokuvastudiota en viitsi parin euron toriostosten takia ruveta järkkäämään, niin otan yleensä vaalean maton päällä kuvan. Tai sitten ovesta roikkuvasta henkarista, mutta niissä on vaikea saada taustat siistiksi ja valaistus hyväksi yhtä aikaa.
Onko maton päällä kuvaus ok? Mattokin on kyllä lattialla...
Vierailija kirjoitti:
Onko maton päällä kuvaus ok? Mattokin on kyllä lattialla...
No ei. Matollahan varvasvälinöyhtää ja perskarvoja vasta onkin :O
En osta mitään käytettyä, ällöttää liikaa. Ymmärrän sua hyvin ap vaikka itse olen vielä tarkempi.
Oon samaa mieltä tosta lattiajutusta, kun väistämättä käy mielessä, että porukka on likasilla sukilla ja ehkä vielä pahempaa - paljain hikisin jaloin kulkenut siinä. En ole muistaakseni koskaan ostanut lattialla kuvattuja.
Vierailija kirjoitti:
Romanien ongelma. Kaikki lattialle tippunut heitetään pois paitsi matot ja sammuneet aviomiehet.
Ai vitsi, kiitos tuhannesti tästä. Mä alankin tästä lähin kuvata ihan kaikki tuotteet nimenomaan lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Ja toinen pyyntö: jos kuvaatte jotain pikkutavaraa tai pientä esinettä, älkää laittako sitä kirjavan kankaan tai muun kirjavan pinnan päälle, kohde ei silloin erotu kunnolla kuvasta, etenkin jos kuva on sen lisäksi otettu perunalla.
- eri
Siksi se on laitettu sinne yksiväriselle lattialle.
Lattialta pölyt hilseet ja hiuksenpätkät samaan hintaan pakettiin.
Mahdollisesti kissan/koiran karvat kans.
Lattialla kuvaaminen on ok kunhan se on siisti. Kuvaan itsekin lattialla, koska siinä vaan saa parhaiten tuotua esille myytävän kohteen. Lattian pitää kiiltää ja ympärillä ei saa näkyä rojua tai kuvaajan varpaita.
Pahinta on laittaa myyntiin varastossa säilytettyjä vaatteita ja huonekaluja. Siinä ei auta vaikka kuvat on otettu ilmavasti vaaterekissä. Tavarat voi olla kostuneita ja tunkkaisen/homeen hajuisia. Myyjät yleensä kuvaa nämä siellä varastotiloissa, joten näitä pystyy välttämään kun katsoo kuvattavaa ympäristöä, joka yleensä on betonia.
Leivänmurut ja ruuantähteet pikkulapsiperheen lattioilta kuuluu kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
En osta mitään käytettyä, ällöttää liikaa. Ymmärrän sua hyvin ap vaikka itse olen vielä tarkempi.
Toivottavasti et joudu koskaan sairaalaan. Joudut pukeutumaan muiden käyttämiin sairaalavaatteisiin.
Mä saan näppyjä kaikesta, mitä kuvaillaan sanalla "nätti". Jää ostamatta.
Pitäis olla tikkaat että voi levittää vaatteen sängylle ja ottaa kuvan suoraan ylhäältä niin että hihatkin on kuvassa. Mieluummin levitän lattialle ja otan kuvan tuolilla seisten.
Romanien ongelma. Kaikki lattialle tippunut heitetään pois paitsi matot ja sammuneet aviomiehet.