Mulla on viikoksi 25 euroa rahaa. Pärjäisitkö itse tuolla summalla?
Ruokittavana on itseni lisäksi teini-ikäinen tytär.
Kommentit (76)
25e päivä tekis jo tiukkaa.mut miks pitäis tällä 4800e kuukausipalkalla ei tartte tollasta pelleilyy edes miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Pärjäisin. Veisin teinitytön viikoksi isälle tai mummolaan. Itselleni ostaisin tupakka-askin ja kaurapuuroa viikoksi.
Priorisointi huipussaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei joka viikko mene tuotakaan.
Ei varmaankaan, jos on kaapit ja pakastimet jo valmiiksi täynnä ruokaa. Meillä ei ole.
Ap
Käytkö ruokajakelussa?
En kehtaa mennä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tiukkaa voi olla, mutta tekemällä keittoja ja leipomalla itse leivät kyllä varmasti pärjää.
Esim nakkikeitto Ma-KE, kanakeitto TO-PE, ja jauhelihakeitto LA-SU.
Nakkikeiton teet lidlin kasviksista ja kananakeista (jos ette tykkää sianlihanakeista) ja hinnaksi tulee jotain 4. Kanakeitto samoilla pakastekeittokasviksilla, vähän kalliimpi hinnaksi varmaan tulee jotain 7e. Sitten jauhelihakastike, jos syötte nautasika sekoitusta niin halvempi, muussa tapauksessa hinta jotain 7-8e luokkaa. K-kaupan vehnäjauhot ja sieltä samalla hiiva sämpylöitä varten. K-menun rasta 50senttiä ja jos riittää raha, niin halpaa juustoa mukaan (suosittelen lidliä tähän).
Keittoa joka aterialla?
Riippuu täysin siitä, mihin sen rahan pitää riittää. Minulla on ollut huoltoaseman luottokortti siitä päivästä alkaen, kun hankin ensimmäisen auton. Ei sitten koskaan ole jäänyt töihinpääsy siitä kiinni, että ei ole varaa tankata autoa. Kortit olivat myös lapsillani silloin, kun kulkivat autolla toisella paikkakunnalla.
Pelkkään ruokaan riittää hyvin, jos juuri tämän viikon aikana ei tarvitse täydentää mitään varastoa.
Miksi ap haluaa saada kaapit ja pakastimet tyhjiksi? Oletko muuttamassa vai onko siihen joku muu syy kuten se, että haluat täyttää pakastimen nyt marjoilla, kalalla, riistalla ja edullisilla tarjouksilla talven varalle?
Vierailija kirjoitti:
Teini kai syö koulussa. Osta aamuksi jotain mölkkistä ja muroja. Illaksi vaikka perunalastuja.
TOSI ravitsevaa ja varsinkin maukasta...kuka moista moskaa SYÖ! Ne on hupiruokaa ei niitä nälkään höh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin budjettiexcelistäni ja viime viikolla meni elintarvikkeisiin rahaa 35,65€. Siitä olisi helposti mahdollista ottaa kympin verran pois jos olisi pakko. Nyt en ole pihistellyt, kun ei ole tarvetta. Minulla on ruokittavana itseni lisäksi 10v poika.
Kuinka paljon oli kaapeissa jo valmiina ruokatarvikkeita?
Ap
Mä en pidä varastoja. Näin mennään. Ala laittaa keittoja, ne ovat hyviä ja halpoja. Keitto-ohjeita on miljoonia!
Ite tein eilen sipulikeittoa, vaatimaton ruoka, hyvää, suolaa vaan lipsahti liikaa!
Yksin pärjäisin, teinin kanssa en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin budjettiexcelistäni ja viime viikolla meni elintarvikkeisiin rahaa 35,65€. Siitä olisi helposti mahdollista ottaa kympin verran pois jos olisi pakko. Nyt en ole pihistellyt, kun ei ole tarvetta. Minulla on ruokittavana itseni lisäksi 10v poika.
Kuinka paljon oli kaapeissa jo valmiina ruokatarvikkeita?
Ap
Mä en pidä varastoja. Näin mennään. Ala laittaa keittoja, ne ovat hyviä ja halpoja. Keitto-ohjeita on miljoonia!
Ite tein eilen sipulikeittoa, vaatimaton ruoka, hyvää, suolaa vaan lipsahti liikaa!
Mikä on tämän sipulikeiton ravintosisältö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei joka viikko mene tuotakaan.
Ei varmaankaan, jos on kaapit ja pakastimet jo valmiiksi täynnä ruokaa. Meillä ei ole.
Ap
Käytkö ruokajakelussa?
En kehtaa mennä.
Ap
Sinne vaan, ei siellä kukaan sua tunne, ja jos tuntee, ei piittaa, onhan se itekki siellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Kaupasta vehnäjauhoja, suolaa, hiivaa, sokeria => sämpylöitä koko viikoksi. Noin 6 euroa. Aamupalaksi paketti kaurahiutaleita, 1,50 euroa
Lopulla rahalla herneitä, soijarouhetta, perunoita, porkkanoita, sipulia, jauhelihaa. Näistä sitten keittoja, esim. Hernekeittoa, kasviskeiton ja jauhelihakeittoa. Muutama euroa taitaisi jäädä vielä ylikin.
Toki voisin myös vielä säästää ennemmän ja pitää itse muutaman päivän paaston, mikäli oikein tiukille menisi.
Sokeri pois. Ei sitä sämpylöihin tarvitse. Tilalle vaikka kauraleseitä niin tulee ravitsevampia sämpylöitä.
Kyllä tarvitsee, koska se ruokkii sitä hiivaa.
Ei tarvitse. Sokeria tarvitset hiivan seuraksi vain, jos tarkoituksesi
Pieni sokerilisä tekee maukkaammaksi
Jos ei pidä lainkaan ruokavarastoa, se on jo tyhmyyttä. Aina kannattaa olla vähintään kaurahiutaleita, mielellään muutakin mikä säilyy. Jos näin ei ole, täysin oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Teini kai syö koulussa. Osta aamuksi jotain mölkkistä ja muroja. Illaksi vaikka perunalastuja.
Eli jos rahaa on vähän niin kannattaa ostaa kallista?
Kaurapuuro (hiutaleet 50snt/kg) aamu- ja iltapalaksi alle eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos rahaa on vähän niin kannattaa ostaa kallista?
Kaurapuuro (hiutaleet 50snt/kg) aamu- ja iltapalaksi alle eurolla.
Siis alle eurolla koko viikoksi!
jotkut ne tykkää getto elämästä.