Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on viikoksi 25 euroa rahaa. Pärjäisitkö itse tuolla summalla?

Vierailija
08.08.2024 |

Ruokittavana on itseni lisäksi teini-ikäinen tytär.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin budjettiexcelistäni ja viime viikolla meni elintarvikkeisiin rahaa 35,65€. Siitä olisi helposti mahdollista ottaa kympin verran pois jos olisi pakko. Nyt en ole pihistellyt, kun ei ole  tarvetta. Minulla on ruokittavana itseni lisäksi 10v poika. 

Kuinka paljon oli kaapeissa jo valmiina ruokatarvikkeita?

Ap

Vierailija
22/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaapeissa ei olisi yhtään mitään, niin olisi ehkä vaikeaa.

Tai jos lapsi olisi joku nirso tai allerginen.

Muuten kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkaa voi olla, mutta tekemällä keittoja ja leipomalla itse leivät kyllä varmasti pärjää.

Esim nakkikeitto Ma-KE, kanakeitto TO-PE, ja jauhelihakeitto LA-SU. 

Nakkikeiton teet lidlin kasviksista ja kananakeista (jos ette tykkää sianlihanakeista) ja hinnaksi tulee jotain 4. Kanakeitto samoilla pakastekeittokasviksilla, vähän kalliimpi hinnaksi varmaan tulee jotain 7e. Sitten jauhelihakastike, jos syötte nautasika sekoitusta niin halvempi, muussa tapauksessa hinta jotain 7-8e luokkaa. K-kaupan vehnäjauhot ja sieltä samalla hiiva sämpylöitä varten. K-menun rasta 50senttiä ja jos riittää raha, niin halpaa juustoa mukaan (suosittelen lidliä tähän). 

Vierailija
24/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiukkaa voi olla, mutta tekemällä keittoja ja leipomalla itse leivät kyllä varmasti pärjää.

Esim nakkikeitto Ma-KE, kanakeitto TO-PE, ja jauhelihakeitto LA-SU. 

Nakkikeiton teet lidlin kasviksista ja kananakeista (jos ette tykkää sianlihanakeista) ja hinnaksi tulee jotain 4. Kanakeitto samoilla pakastekeittokasviksilla, vähän kalliimpi hinnaksi varmaan tulee jotain 7e. Sitten jauhelihakastike, jos syötte nautasika sekoitusta niin halvempi, muussa tapauksessa hinta jotain 7-8e luokkaa. K-kaupan vehnäjauhot ja sieltä samalla hiiva sämpylöitä varten. K-menun rasta 50senttiä ja jos riittää raha, niin halpaa juustoa mukaan (suosittelen lidliä tähän). 

Ei jauhelihakastike vaan jauhelihakeitto! 

Vierailija
25/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin budjettiexcelistäni ja viime viikolla meni elintarvikkeisiin rahaa 35,65€. Siitä olisi helposti mahdollista ottaa kympin verran pois jos olisi pakko. Nyt en ole pihistellyt, kun ei ole  tarvetta. Minulla on ruokittavana itseni lisäksi 10v poika. 

Kuinka paljon oli kaapeissa jo valmiina ruokatarvikkeita?

Ap

Aina on jonkun verran, jos tulee vaikka sairaaksi eikä jaksa mennä kauppaan. Ei nyt mitään tolkuttomia määriä kuitenkaan, kun ollaan pojan kanssa kahdestaan ja kauppa on lähellä. 

Vierailija
26/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin juureksia.  Perunalaatikolla joskus eletty viikkotolkulla.

Vierailija
27/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun just piti pärjätä viikko, kun rahaa oli muistaakseni alle neljä euroa. Kyllä sillä sai 0,80 sentin hernekeittopurkkeja Lidlistä. Pari päivää oli hankalaa, kun oli hirveä nälkä eikä oikein nukuttanut sen takia. Viimeiseksi päiväksi ei ollut vessapaperiakaan, mutta onneksi on se bidee suihku. Mulla onneksi on julkisen liikenteen liput valmiiksi, niin pääsin käymään kylillä ja ilmaisessa museossa, vaikka rahaa ei ollut. 

Olisit ostanut niitä herneitä ja keittänyt keiton itse. Pussillisesta herneitä tulee 2-3 litraa keittoa

Vierailija
28/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän aikaan vuodesta helppoa, kun kasvikset ovat puoli-ilmaisia. Lisäksi moni tarjoaa esim. omenoita ilmaiseksi, kun niitä on puut notkollaan. Minäkin hain työkaverin äidiltä laatikollisen, kun ei kuulemma enää omiin tarpeisiin ollut käyttöä. 

Vierailija
29/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ap turhaa ulinaa, mut ei tämmösta voi kun nauraa, uliuliulivalivalivali....

Vierailija
30/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun just piti pärjätä viikko, kun rahaa oli muistaakseni alle neljä euroa. Kyllä sillä sai 0,80 sentin hernekeittopurkkeja Lidlistä. Pari päivää oli hankalaa, kun oli hirveä nälkä eikä oikein nukuttanut sen takia. Viimeiseksi päiväksi ei ollut vessapaperiakaan, mutta onneksi on se bidee suihku. Mulla onneksi on julkisen liikenteen liput valmiiksi, niin pääsin käymään kylillä ja ilmaisessa museossa, vaikka rahaa ei ollut. 

Mulla oli sama juttu viime vuonna. Kävin vielä kahmimassa yhdestä näyttelystä kettukarkit, joita ne oli laittanut kävijöille. Olisin varmaan pyörtynyt ilman niitä. Oli kuin taivaasta olisi tullut mannaa ja hunajaa.

Vierailija
31/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en ole päässyt tupakasta eroon ja aika usein on rahat loppu muutama päivä ennen rahapäivää. Silloin joutuu keräämään tumppeja parkkipaikoilta ja muualta. Sadepäivät on silloin ihan paskoja, kun kaikki kastuu.

Ja tiedän kyllä, että ne rahat loppuu juuri tupakoinnin takia, ei tarvi sitä siis kommentoida.

Vierailija
32/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joka viikko mene tuotakaan.

Ei varmaankaan, jos on kaapit ja pakastimet jo valmiiksi täynnä ruokaa. Meillä ei ole.

Ap

Miksei ole? Kannattaisi kokata isompia annoksia ja pakastaa. 25 eurollakin saa aika paljon spagetti bolognesea tai hernekeittoa.

Ei isojen annosten kokkaaminen säästä muuta kuin aikaa.

Säästääpä. 

Vierailija
33/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Kaupasta vehnäjauhoja, suolaa, hiivaa, sokeria => sämpylöitä koko viikoksi. Noin 6 euroa. Aamupalaksi paketti kaurahiutaleita, 1,50 euroa

Lopulla rahalla herneitä, soijarouhetta, perunoita, porkkanoita, sipulia, jauhelihaa. Näistä sitten keittoja, esim. Hernekeittoa, kasviskeiton ja jauhelihakeittoa. Muutama euroa taitaisi jäädä vielä ylikin.

Toki voisin myös vielä säästää ennemmän ja pitää itse muutaman päivän paaston, mikäli oikein tiukille menisi.

Vierailija
34/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ostanut niitä herneitä ja keittänyt keiton itse. Pussillisesta herneitä tulee 2-3 litraa keittoa

No jatkossa pitää miettiä tuo pidemmälle. Tosin tosi tosi harvoin käy niin, ettei rahaa tulekaan, kun pitäisi tulla. Tai no.. viimeksi noin kaksi vuotta sitten. Melko harvinaista. Pitää laittaa se kotivara, jota ei ollut. 

Vierailija
35/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Kaupasta vehnäjauhoja, suolaa, hiivaa, sokeria => sämpylöitä koko viikoksi. Noin 6 euroa. Aamupalaksi paketti kaurahiutaleita, 1,50 euroa

Lopulla rahalla herneitä, soijarouhetta, perunoita, porkkanoita, sipulia, jauhelihaa. Näistä sitten keittoja, esim. Hernekeittoa, kasviskeiton ja jauhelihakeittoa. Muutama euroa taitaisi jäädä vielä ylikin.

Toki voisin myös vielä säästää ennemmän ja pitää itse muutaman päivän paaston, mikäli oikein tiukille menisi.

Sokeri pois. Ei sitä sämpylöihin tarvitse. Tilalle vaikka kauraleseitä niin tulee ravitsevampia sämpylöitä. 

Vierailija
36/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Sokeri pois. Ei sitä sämpylöihin tarvitse. Tilalle vaikka kauraleseitä niin tulee ravitsevampia sämpylöitä. 

Kyllä tarvitsee, koska se ruokkii sitä hiivaa. 

Vierailija
37/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Kyllä tarvitsee, koska se ruokkii sitä hiivaa. 

Ei tarvitse. Sokeria tarvitset hiivan seuraksi vain, jos tarkoituksesi on tehdä alkoholia. Sämpylätaikinassa hiivalle riittää sopivan lämpöinen neste. En ole ikinä laittanut sämpylätaikinaan sokeria ja aina on tullut kuohkeita ja hyvin kohonneita sämpylöitä. 

Vierailija
38/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko jo mennyt ilman rahaa ja toinen pitäisi vielä pärjätä. Toki kuivatarvikkeita, säilykkeitä, kahvia ja näkkileipää on, joten syömisestä ei tarvitse murehtia. Toki yksipuolistahan tuo ruoka on.

Marjaa on metsä täynnä

Vierailija
39/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en ole päässyt tupakasta eroon ja aika usein on rahat loppu muutama päivä ennen rahapäivää. Silloin joutuu keräämään tumppeja parkkipaikoilta ja muualta. Sadepäivät on silloin ihan paskoja, kun kaikki kastuu.

Ja tiedän kyllä, että ne rahat loppuu juuri tupakoinnin takia, ei tarvi sitä siis kommentoida.

YÖÖÖÖKKK,

Saat varmasti jonkun hepatiitin tai muun vastaavan niistä tumpeista. Ei kukaan voi olla noin köyhä, että alentuu moiseen.

Vierailija
40/76 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperiksi käy sanomalehdet kuten Hesari.Mutta vessanpyttyyn ei voi laittaa.Roskiin.Mutta meidän tuttava yksinhuoltaja kyllä teki ihan itse ruokaa kuten nakkikastikkeet ja perunoita.Ranskan peruna pussit ja pilkottuja makkaroita päällä.Kiisselit kuten raparperi ja appelsiini.Taisi tehdä itse täytekakun myös valmiista pohjasta hilloja ja persikkaa.