Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon vietit aikaa kuolevan ihmisen kanssa?

Vierailija
08.08.2024 |

Terminaalivaiheen syöpä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 30min per viikko 

Vierailija
2/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman paljon käytiin sairaalassa katsomassa, mutta asuttiin itse yli 200 kilometrin päässä. Ilahdutti häntä kuitenkin kovin. Loppuvaiheessa hän ei enää ollut läsnä, "hän on jo matkalla", kuten eräs hoitaja niin kauniisti meille sanoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole terminaalivaiheessa ainakaan vielä, mutta ystävät viettävät kanssani aikaa useita tunteja päivässä kukin vuorollaan, mutta sisarukseni eikä vanhempani ole vaivautuneet edes kuulumisia kysymään.

Vierailija
4/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt kertaakaan katsomassa keuhkosyöpään kuolemassa ollutta isääni.

Velipuoli kertoi käyneensä katsomassa sairaalan kylmiössä, että isä on varmasti kuollut.

Vierailija
5/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään niin tuossa tilanteessa olevaa, yks oli mutta en viettänyt aikaa hänen kanssaan kun en ollut siihen mennessäkään viettänyt, pari kertaa nähnyt. Oli miehen sukulainen.

Vierailija
6/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotta, 24/7, poislukien sairaalajaksot!

Vierailija
7/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisimman paljon käytiin sairaalassa katsomassa, mutta asuttiin itse yli 200 kilometrin päässä. Ilahdutti häntä kuitenkin kovin. Loppuvaiheessa hän ei enää ollut läsnä, "hän on jo matkalla", kuten eräs hoitaja niin kauniisti meille sanoi.

Minulta tuli itku, koska en koskaan moista ole kokenut, enkä oikeastaan edes haluaisi, ei minusta siihen olisi...Olipa todella sydämellistä, että kävitte hänen luonaan noinkin pitkän matkan päästä.

Vierailija
8/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kun oli puolisen vuotta juurikin syövän takia sairaalassa, kävin joka ikinen päivä. Yhtenä päivänä en jaksanut, olin aivan henkisesti lopussa. Äiti kuoli sinä yönä. Koen vieläkin melkein 25v jälkeen syyllisyyttä siitä.

Vierailija
9/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuaikana (ehkä kuukausi) Useita tunteja joka päivä.

Vierailija
10/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä, mutta sitten alkoi sataa lunta, ja en päässyt pyörällä enää. Kävelin toista tuntia aina sinne hoitokotiin. Soittivat että nyt on tultava, koska lähtösuora alkoi. Ehdin ja 15 minuutin kuluttua hän oli kuollut.

Vierailija
11/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille syövän kanssa taisteleville ja heidän omaisilleen!

Vierailija
12/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini kun oli puolisen vuotta juurikin syövän takia sairaalassa, kävin joka ikinen päivä. Yhtenä päivänä en jaksanut, olin aivan henkisesti lopussa. Äiti kuoli sinä yönä. Koen vieläkin melkein 25v jälkeen syyllisyyttä siitä.

Teit parhaasi. Ole armollinen itsellesi, sitä äitisikin varmasti haluaisi.

Vierailija
13/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Kunnes isi kuoli.

Ruumishuoneellakin vielä käytiin... vaikka minua arvelutti. Ihana sairaanhoitaja talutti. Kiitos Leena

Vierailija
14/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asia liittyy sinuun?

Vierailija
15/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kuoli saattohoidossa kotona, sisko sairaanhoitajana hoiti asian... kaikki lapset lapsuuskodissa viikon... voi sitä vääntöä... me lapset- mutta aikuiset, siskonpetissä...

Ihanaa, kauheaa, surullista...

Vierailija
16/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen minkä pystyin. 

Olisi kyllä kannattanut ottaa hotellihuone siitä hänen kaupungistaan 

Vierailija
17/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä äitisi vaistosi ja päätti tarkoituksella kuolla, kun olet poissa, jottet joudu sitä näkemään... <3

Vierailija
18/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen "läheinen" joka ei ole missään yhteydessä eläessään, ei tarvi olla hautajaisissakaan. 

Vierailija
19/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana kuolevat ovat päivittäin läsnä. Useimpien luona ei sillä hetkellä ole ketään. Hoitajatkaan ei aina jouda olemaan läsnä, olisii toivottavaa että joku olisi. Miettikää omalle kohdalle miten yksinäiseksi kuoleva tuntee olonsa jos on tajuissaan, usein se on armahtava tekijä kun menettää tajuntansa.

Vierailija
20/23 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä joutui saattohoitoon sunnuntaina, olin aamusta iltaan sisarukseni kanssa torstaihin joka päivä. Silloin kuoli. Yöt nukuin kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi