Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varsin kummallinen - allergia?

Vierailija
07.08.2024 |

Tässä muutaman päivän ajan vasemmalla puolella kaulaa on tuntunut hirveetä kutinaa. Mutta mitään näppylää, rokahtumaa tai muuta iholla ei ole. 

Hydrocortison-voide ei auta.

Yhtä uutta kosteusvoidetta olen käyttänyt kasvoille ja kaulan iholle, mutta sinänsä omituista, että mikää muu kohta, jolle voidetta on levitetty, ei kutise. Pikemminkin voide tuntuu esim. kasvoilla vaikuttavan hyvin kuivaa ihoa parantavana.

Tässä olen myös viikko sitten käynyt vielä mustikassa, eikä mulla ollut mitään hyttyskarkotteita. Vaatetus suojasi muuten itikoiden ja muiden ötököiden puremilta, mutta päänahkaan jotkut inisemättömät ötökät pääsivät pureskelemaan useampaan kohtaan. No, kun nämä puremat kutisivat eikä mulla mitään hydrocortison-liuosta ole lainkaan kotona ja voidetta ei viitsi hiuksiin laittaa, niin otin sitten cetirizin-tabletin ja myöhemmin taas uuden tabletin ja uuden tabletin, mutta nää tabletit ovat ehkä jo vähän "vanhentuneita"... Mut siis ei kai se nyt niistäkään voi johtua, että vain yhdelle alueelle kaulan ihoa tulis hirveetä kutinaa...

Varsin kummallista taas! Nyt mä sitten en laita enää sitä uutta kosteusvoidetta kaulalla lainkaan, saa nähdä auttaako poistamaan kutinan.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla