Kuinka kauan siitä on, kun maistoit ensimmäisen kerran sushia?
Itselläni 22 vuotta. Muistan sen, koska asun ulkomailla.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole 43 vuoden aikana maistanut, enkä maista. En halua mitään mahdollisia loisia raa'asta kalasta 🤢
Joo, ei kannata. Ne loiset ovat sushin syöjän jatkuva painajainen. Pitäisi taas häätää loiset, kun viime kerrasta on jo kolme viikkoa aikaa.
Oletko millä häätänyt? Olisi itselläkin taas edessä. Viimekertainen manaaja tuntui vähän ylilyönniltä, ja hyviä katolilaisia manaajia on nykyään tosi vaikea löytää.
90-luvulla. Tapasin asiakkaita ja ne halusi mennä Kabukiin (H:ki). Oli mulle eka kerta. Kauhistuin, kun paikka näytti peräti vaatimattomalta edustustarkoitukseen, mutta japanilaisilla on oma ruokapaikka-estetiikkansa. Toisaalta ruoka-annokset oli loisteliaita.
Ruoka oli herkullista. Olen siitä asti rakastanut sushia. Tämän jälkeen on käyty Japanissakin, ei siellä katutason paikoissa sen kummempaa sushia saanut kuin täälläkää.
Monet sushipaikat ovat kiinalaisia, osa näistä tarjoaa pelkkää sushia ja osa "yleisitämaisia" Kiinalainen ruoka on hvyää, mutta Sushi on kuitenkin aina vaativ laitettava, ja lisäksi tuoretavaraa. Luotan vain "oikeisiin" sushipaikkoihin jossa sushi tehdään tiskin takana tilauksesta. Sushibuffaan en uskaltaisi koskea.
Helsingin Töölössä on ehkä paras sushipaikka missä olen syönyt.koko maailmassa. Pitäisi käydä taas joku päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole 43 vuoden aikana maistanut, enkä maista. En halua mitään mahdollisia loisia raa'asta kalasta 🤢
Sushikala on pakastettua. Ei siitä mitään loisia saa. Jos saisi niin lähes kaikilla suomalaisilla olisi niitä, koska sushi on nykyään niin suosittua.
Tätäkin oli joku alapeukuttanut, vaikka vastauksesi on oikea. Pahimmatkin loiset kuolevat oltuaan muutaman päivän pakastimessa.
Kalan/mädin tulee olla vähintään yhden vuorokauden pakastuslämpötilassa -20 asteessa tai neljä vuorokautta -18 asteessa. Särkikalat ja niiden mäti tulisi jäädyttää vähintään 7 vuorokauden ajaksi. Suomessa viljeltyä kirjolohta tai sampea tai Norjassa kasvatettua lohta ei tarvitse jäädyttää vaikka kala syötäisiin raakana.
t. ruokavirasto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei kannata. Ne loiset ovat sushin syöjän jatkuva painajainen. Pitäisi taas häätää loiset, kun viime kerrasta on jo kolme viikkoa aikaa.
Oletko millä häätänyt? Olisi itselläkin taas edessä. Viimekertainen manaaja tuntui vähän ylilyönniltä, ja hyviä katolilaisia manaajia on nykyään tosi vaikea löytää.
Ihan olen ivermektiiniä käyttänyt, pieni kuuri kerran pari kuussa pitää ötökät loitolla. Se pitää samalla kurissa "the unspecified virus from an unknown origin" -taudin, joka liittyy Nalle Puhiin (wink wink).
En muista tarkasti, mutta vähän vajaat 20 vuotta sitten. Tein tuolloin väikkäriä ja olin konferenssireissulla Tokiossa. Nykyisin sushi ja japanilainen keittiö laajemminkin on lähes arkiruokaa minulle. Muutama muukin reissu sinne päin tehtynä.
Vuonna 1997. Eräs henkilö oli asunut Japanissa ja toi illanviettoon tätä outoa ruokaa, josta me muut emme olleet koskaan kuulleet. Olin ainoa joka tykkäsi siitä.
Pari kuukautta sitten maistoin ensimmäistä kertaa. Ihan hyvää oli, mutta en tiedä syönkö uudestaan.
En ole maistanut kun ei ole kiinnostanut, en tosin vannokaan etten maistaisi joskus.
Vierailija kirjoitti:
Olin viidentoista kun maistoin naisen sushia ensimmäisen kerran eli noin 30 vuotta sitten
Oliko lohenpunainen?
18 vuotta. Reissattiin muutaman kaverin kanssa japaniin ja tottakai sitä sushiakin piti sitten maistaa. En tykännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sushikala on pakastettua. Ei siitä mitään loisia saa. Jos saisi niin lähes kaikilla suomalaisilla olisi niitä, koska sushi on nykyään niin suosittua.
Kyllä!Ja suomalaiset ovat tottuneita syömään kylmäsavua, graavia ja sillejä,niin tietysti sushi maistuu.
En ole maistanut, enkä tule maistamaan.
Vuonna 1999 maistoin sushia ensimmäisen kerran.
Vierailija kirjoitti:
Yli 20 vuotta, pidän kalasta, en riisistä, hyvin harvoin syön.
Syö Sashimia
En ole maistanut, enkä tule maistamaan myöskään. Ei houkuta, ällöttävältä vaikuttaa. Syön kyllä muuten kalaa , kanaa ja lihaa.
Tätäkin oli joku alapeukuttanut, vaikka vastauksesi on oikea. Pahimmatkin loiset kuolevat oltuaan muutaman päivän pakastimessa.