Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mikään palata ennalleen? (Rakastumisen jälkeen)

Vierailija
07.08.2024 |

Varattu rakastuu täysillä. Voiko siitä toipua ja alkuperäinen suhde palautua/parantua vai onko tiedossa vain tyytymättömyyttä. Kokemuksia?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tunteita nykyistä puolisoa kohtaan, kiintymystä ainakin ja seksuaalinen vetovoima on vuosien yhdessäolosta huolimatta säilynyt. En ole kertonut hänelle mitään, mutta on ehkä jotain huomannut, kun on tästä nimenomaisesta henkilöstä hieman mustasukkainen. Ja ihan syystä. Toki olen kiistänyt kaiken. Rakkauden kohteen kanssa tunnetaan kohtalaisen hyvin, paljon on myös tutustuttavaa. Olen realisti ja tiedän, että mahdollisessa uudessa suhteessa olisi varmasti omat ongelmansa ja pahimmillaan luottamuspulaa, kun olen omin silmin nähnyt ja kokenut mihin ihastuminen voi johtaa. Vaaleanpunaiset lasit tietysti uskottelevat, että ei hän minun selän takana koskaan puuhastelisi mitään.

Lähtökohtaisesti ajattelen avioerosta siten, että kenenkään vuoksi en eroa. Nyt rakkaus on kuitenkin sekoittanut ajatukseni. 

Älä eroa! Jos nykyisessä suhtessasi on kunnioitusta, luottamusta ja hyvää seksiä, ei mitään muuta tarvita. Odota ainakin vuosi!

Vierailija
22/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteet kai ne lopulta ratkaisee, mutta jos ei olekaan ymmärtänyt niitä oikein, niin voi virheitä tulla. Jos olet 100% varma että haluat erota nykyisestäsi, riippumatta siitä miten uuden suhteen kanssa kävisi, niin sitten se kannattaa. Kerro nykyisellesi joka tapauksessa tilanne. Olet kuitenkin jo jotain luvatonta puuhastellut selän takana myös. Sitten voitte siltä pohjalta ruveta miettimään, että haluatteko korjata niitä asioitanne vai jatkaa erillään (jolloin voit sitten ehkä jatkaa sen uuden kanssa, riippuen hänenkin päätöksestään).

En tuomitse, olen ollut samassa tilanteessa. Päädyttiin jatkamaan puolisoni kanssa, mutta ei se kaunista ollut aluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän parisuhde tuon toisen kanssa täysin mahdoton? Kun haluatte toisianne kuitenkin koko ajan. Miksi haluaisitte kituuttaa vanhoissa kulahtaneissa suhteissanne jos rakastatte toisianne muualla?

Villeimmissä haaveissa haluaisin katsoa tämän kortin, mutta olisi kamalaa tuottaa tuskaa muille. Luulen, että itse olisin jopa valmis muutoksiin. Toinen osapuoli ei ymmärtääkseni näe eroa vaihtoehtona enkä tiedä ihan tarkalleen miksi. Hänestä näkyy se, että kärsii tilanteesta ja kamppailee, luulen että jokin muukin estää kuin konfliktin pelko, lapset ja yhteinen omaisuus. En vain tiedä mikä? Minulle hän on kuitenkin tehnyt selväksi, että olen hänen elämänsä rakkaus. 

Vierailija
24/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän parisuhde tuon toisen kanssa täysin mahdoton? Kun haluatte toisianne kuitenkin koko ajan. Miksi haluaisitte kituuttaa vanhoissa kulahtaneissa suhteissanne jos rakastatte toisianne muualla?

Villeimmissä haaveissa haluaisin katsoa tämän kortin, mutta olisi kamalaa tuottaa tuskaa muille. Luulen, että itse olisin jopa valmis muutoksiin. Toinen osapuoli ei ymmärtääkseni näe eroa vaihtoehtona enkä tiedä ihan tarkalleen miksi. Hänestä näkyy se, että kärsii tilanteesta ja kamppailee, luulen että jokin muukin estää kuin konfliktin pelko, lapset ja yhteinen omaisuus. En vain tiedä mikä? Minulle hän on kuitenkin tehnyt selväksi, että olen hänen elämänsä rakkaus. 

Eli vaihtoehtosi ovat joko jatkaa nykyisessä suhteessa tai erota, mutta perinteistä parisuhdetta et saa ihastuksesi kanssa. Yritä ensimmäiseksi saada nykyinen suhteesi kuntoon, käännä kaikki kivet.

Vierailija
25/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näettekö usein tuon rakkauden kanssa? Sekin pahentaa tilannetta.

Vierailija
26/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nähdään olosuhteiden vuoksi. Mitään salaisia tapaamisia meillä ei ole kuitenkaan. 

Vierailija
27/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nähdään olosuhteiden vuoksi. Mitään salaisia tapaamisia meillä ei ole kuitenkaan. 

Työpaikkaromanssi? Se selittäisi, miksi mies ei halua vakinaistaa suhdetta sun kanssa.

Vierailija
28/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkaromanssi? Se selittäisi, miksi mies ei halua vakinaistaa suhdetta sun kanssa.

Ei ole työpaikkaromanssista kyse tällä kertaa..

Vierailija
29/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kuitenkin rakastaa vaimoaan ja sinä olet hänelle joku piristys päivään? Tai, kuinka pitkään olette tunteneet? Jos mies haluaa tuntea sua enemmän ennenkuin alkaa suhteeseen sun kanssa.

Vierailija
30/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu siitä miten pitkälle olet jo mennyt ja onko kyse aidosti rakastumisesta vai lievemmästä tunteesta?

Jos olet mennyt ns. päätyyn asti niin ei voi toipua. 

Vierailija
31/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kuitenkin rakastaa vaimoaan ja sinä olet hänelle joku piristys päivään? Tai, kuinka pitkään olette tunteneet? Jos mies h

Uskon että rakastaakin, tai ainakin välittää syvästi. Itse olen ajatellut olevani hänelle ehkä jonkinlainen toteutumaton fantasia, joka vahingossa sitten herättikin enemmän tunteita matkan varrella. Ollaan tunnettu useita vuosia. 

Vierailija
32/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se riippuu siitä miten pitkälle olet jo mennyt ja onko kyse aidosti rakastumisesta vai lievemmästä tunteesta?

Ei olla menty päätyyn asti. Toisen puheista olen saanut käsityksen, että olen hänen suuri rakkautensa, mutta mitään 'enempää' ei voi tapahtua. Itse koen että tunteeni ovat voimakkaat ja vaikuttavat merkittävästi, ruokahalu on mennyt ja olen laihtunut entisestään. En pysty keskittymään mihinkään ja alisuoriudun kaikesta jne. 

Vierailija
33/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla menty päätyyn asti. Toisen puheista olen saanut käsityksen, että olen hänen suuri rakkautensa, mutta mitään 'enempää' ei voi tapahtua. Itse koen että tunteeni ovat voimakkaat ja vaikuttavat merkittävästi, ruokahalu on mennyt ja olen laihtunut entisestään. En pysty keskittymään mihinkään ja alisuoriudun kaikesta jne. 

Mitä sinä itse haluat? Älä mieti nyt sitä toista osapuolta ollenkaan, vaan itseäsi. Ja sitten sitä nykyistä parisuhdettasi, onko siinä vielä potentiaalia? Kuulosti siltä, että on, mutta ulkopuolisina emme voi tietää. Puhu nykyisen kumppanisi kanssa, kerro mitä on tapahtunut. Jos myös se uusi rakkautesi on sanonut, ettei pidemmälle halua mennä, niin kunnioita sitäkin. Itse sanoisin, että sinun kannattaa vapauttaa itsesi siitä uudesta suhteesta, kun se ei ilmeisesti ole edes mahdollinen, ja yrittää korjata nykyisesi. Sinuna katkaisisin välit siihen uuteen - ellet sitten ole valmis menettämään kaikkea.

Nämä ovat jälkiviisaan sanoja, itse en tehnyt yhtä fiksusti ja rumaa siitä tuli. Toivoisin että olisin tehnyt noin. Ymmärrän toiveen uudesta rakkaudesta, minulla siihen oli jopa mahdollisuus, koska toinenkin osapuoli sitä olisi halunnut. Silti meni päin h...ttiä.

Vierailija
34/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ristiriitaista, että olet sille toiselle miehelle hänen elämänsä rakkaus, mutta hän ei kuitenkaan halua sun kanssa mitään pysyvää?

Vierailija
35/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu vähän siitä, mitä tekoja siitä rakastumisesta on seurannut. Mä olen rakastunut monta kertaa avioliittomme aikana toiseen, mä vaan olen sellainen persoona että tunne-elämä ailahtelee ja rakastun helposti ja ikään kuin kyllästyn hyväänkin tasaiseen vanhaan suhteeseen. Mutta: en ole koskaan pettänyt enkä tehnyt mitään romanttista noiden rakastumisteni kanssa. Ne eivät edes tiedä että olen ollut heihin rakastunut. Eikä tiedä mieskään. Joten ei se meillä ole suhdetta mitenkään haitannut. 

Minulla myös useita rakastumisia avioliiton aikana, mutta ei yhtään pettämiskertaa.

Vierailija
36/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä itse haluat? Älä mieti nyt sitä toista osapuolta ollenkaan, vaan itseäsi. Ja sitten sitä nykyistä parisuhdettasi, onko siinä vielä potentiaalia? Kuulosti siltä, että on, mutta ulkopuolisina emme voi tietää. Puhu nykyisen kumppanisi kanssa, kerro mitä on tapahtunu

Olet oikeassa. Yritän olla ajattelematta toista ja miettiä vain mitä minä haluan. En tiedä, tässä on työstettävää kovasti. Rakkauden huumassa on vaikeaa ajatella järkevästi, etenkin kun järki ja tunteet ovat ristiriidassa. Toista osapuolta haluan ja aion kunnioittaa. Hävettää myöntää, että koen riittämättömyyttä, että hän ei ilmeisesti tunnekaan niin voimakkaasti minua kohtaan mitä on kertonut tuntevansa, koska pystyy pitämään rajoista paremmin kiinni. Toisaalta en haluaisi mitään puolisoiden selkien takana suhmurointiakaan. Välejä ei ole mahdollista katkaista ilman, että se herättäisi epäilyksiä ja koettaisiin todella erikoisena. Pitäisi keksiä jokin todella hyvä selitys ihmettelijöille. 

Vierailija
37/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ristiriitaista, että olet sille toiselle miehelle hänen elämänsä rakkaus, mutta hän ei kuitenkaan halua sun kanssa mitään pysyvää?

Eikö olekin? Tämän vuoksi on vaikea päästää irti. Pelkän seksin perässä hän ei ainakaan ole, koska sitä ei ole tapahtunut.

Vierailija
38/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palautuu! kunhan et tee mitään peruuttamatonta rakkaudenhuumassa. Rakkaus ei ole muuta kuin tilapäinen hormonihäiriö. Tiedelehdissä on monesti selitetty "rakkauden kaava". Kun olet rakastunut, olet ikään kuin elimistösi tuottaman huumekoktailin vaikutuksen alaisena. Näet rakastettusi sielunkumppaninasi ja olet kykenemätön huomaamaan varoitusmerkkejä tai "red flageja". Esim. jos hän kohtelee asiakaspalvelijoita törkeästi tai puhuu halventavasti sinun mielenkiinnonkohteista ja sinulle tärkeistä asioista tai pummii sinulta jatkuvasti rahaa jne. Jo rakastettusi ajatteleminen saa kehosi kihelmöimään ja koet jopa orgasmeja.

Jos lähdet tämän "uuden rakkauden" matkaan niin "rakkauden huuma" kestää n. vuoden henkilöstä riippuen. Sen jälkeen alkaa arki. Näet elämäsi tämän henkilön kanssa realistisessa valossa ja vertaat sitä edelliseen elämääsi. Joko kadut tai sitten et. 

Sinun on turha rakastuneena pohtia, mitä arjestasi mahtaa puuttua, että menit rakastumaan. Rakkaus on kuin pommi. Arjestasi puuttui vain tämä huume, jota kehosi valmistaa kun olet rakastunut. Ikävä kyllä keho valmistaa sitä keskimäärin vuoden, koska elimistölle on suuri rasitus pitää yllä korkeaa rakkaushormoni- huumetasoa.

Mitä voit tehdä on että keskityt muihin elämyksiä ja kiksejä tuottaviin asioihin. Lähde puolisosi kanssa matkoille, aloita uusi kuntoilumuoto tai uusi harrastus, jota olet aina halunnut kokeilla mutta et ole rohjennut. Pidä itsesi kiireisenä. Älä turhaan yritä kieltää itseltäsi rakastettusi ajattelemista. Eli älä sano itsellesi että et saa ajatella häntä, koska se vain voimistaa tilaasi. Anna aikaa hänestä fantasioimiseen, koska hän on kuitenkin vain sinun pääsi hänestä luoma ihannekuva, jolle sinä olet oman pääsi sisällä antanut lukuisia kiehtovia ominaisuuksia, jotka eivät todennäköisesti vastaa todellisuutta. Älä kiellä itseltäsi näitä fantasioita mutta älä takerru niihin. 

Vierailija
39/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä palautuu! kunhan et tee mitään peruuttamatonta rakkaudenhuumassa. Rakkaus ei ole muuta kuin tilapäinen hormonihäiriö. Tiedelehdissä on monesti selitetty "rakkauden kaava". Kun olet rakastunut, olet ikään kuin elimistösi tuottaman huumekoktailin vaikutuksen alaisena. Näet rakastettusi sielunkumppaninasi ja olet kykenemätön huomaamaan varoitusmerkkejä tai "red flageja". Esim. jos hän kohtelee asiakaspalvelijoita törkeästi tai puhuu halventavasti sinun mielenkiinnonkohteista ja sinulle tärkeistä asioista tai pummii sinulta jatkuvasti rahaa jne. Jo rakastettusi ajatteleminen saa kehosi kihelmöimään ja koet jopa orgasmeja.

Jos lähdet tämän "uuden rakkauden" matkaan niin "rakkauden huuma" kestää n. vuoden henkilöstä riippuen. Sen jälkeen alkaa arki. Näet elämäsi tämän henkilön kanssa realistisessa valossa ja vertaat sitä edelliseen elämääsi. Joko kadut tai sitten et. 

Sinun on turha rakastuneena pohtia, mitä arjestasi

Kiitos! 😅

Vierailija
40/43 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun on turha rakastuneena pohtia, mitä arjestasi

Eikös se alkuperäinen kumppani ole valittu ihan samoin perustein? Rakkauden huumekoktaililla. Rakkaus kestää ikuisesti, kohde vain vaihtuu, niinhän sitä sanotaan.