Miten usein tapaatte muita ihmisiä?
Tuntuu välillä hirveän yksinäiseltä ja ajattelen että muilla on varmaan iloinen seurapiirielämä. Perhe on ja puoliso, mut ei ketään ns. parasta ystävää, joka kyselisi vaikka kuulumisia tai ehdottaisi yhteistä tekemistä. Kavereita on ja niitä joita voi kysyä esim.lenkkeilemään, mutta hirveän harvoin itse ensinnäkään jaksaa ja ärsyttäå, kun aina itse on se aktiivinen osapuoli. Muutenkin tiedän asemani, etten ole se ensimmäinen vaihtoehto kenellekkään. Esim. muualle muuttanut lapsuudenystävä oli käymässä ja kutsuivat mökilleen muita vanhasta ystäväporukasta, paitsi minut. Siskoja on 2, mut asutaan eri paikkakunnilla ja nähdään harvoin, ovat minua vanhempia, eivät myöskään soittele oikeastaan koskaan.
Joitain perhetuttuja on, mut hyvin harvoin on mitään pariskunta-tapaamisia tms. Työ on itsenäistä ja loman jälkeen esim.vain yksi työkaveri otti yhteyttä ja kysyi mitä kuuluu. Harrastuksissa ei tapaa tutustumismielessä ihmisiä, esim. kuntosali. Joskus ajattelin et yritän kerran viikossa tavata jonkun muunkin kuin perheenjäsenen, mut kyllähän tuo sosiaalisuus vie myös hirveästi voimia lapsiperhearjen ja työn keskellä. Paljon yritän myös kiinnittää huomiota siihen, että olisin ns. Kiva tyyppi, en ole liian negatiivinen, tiukkis jne. Keitä ne on, jotka kutsuu ystäviä terasseilleen viikonloppuisin ja lapset leikkii iloisina kesäillassa? Luulin et mulla olis tuollainen elämä, mut ei taida tullakkaan koskaan.