Lapselta oli kysytty millaisia sinun äiti ja isä on
Ja lapsi oli kuulemma vastannut, että äiti on kiva ja ystävällinen, isä ei ole, vaan isä on vaan aina vihainen. Tällaisen palautteen sain päiväkodista (olen siis se äiti). Jos olisit minä kertoisitko asiasta miehelkesi eli lapsen isälle?
Kommentit (22)
No, jos lohduttaa niin mä en lapsena uskaltanut edes kertoa että äiti on sekopää ja väkivaltainen koska tiesin että selkään olisi tullut kun tieto olisi vanhemmille asti mennyt. Äiti siis todella arvaamaton, hänellä hermot meni nopeasti ja suuttuneena huusi ja yleensä myös löi ja tukisti. Ja ne hermot meni joskus niin että tuli vihaisena pihalta ja hyökkäsi, osasta selkäsaunoja en tiedä vieläkään mistä johtui.
Äidin lyhythermoisuuden tiesi myös koulun opettajat ja sitä joskus kierrellen kyseltiin että millainen äiti on kotona, tekeekö hyvää ruokaa, leikkiikö tms. 1990-luvulla ei vissiin lapsia osattu tulkita niinkuin nykyään, kuka tahansa varmasti näki mikä tilanne oli koska muistan menneeni paniikkiin kun en tiedä mitä vastata ettei vastauksesta vaan seuraa äidille mitään.
Nyt aikuisena harmittaa kun en kertonut jollekkin, olisi pitänyt saada vastuuseen teoistaan.
Lapsi ei osaa vastata, jos yhtään on tullut aloittajaan.