oksentelu rv 14-15, normaalia?
Täällä ihmettelen, onko tää ihan normaalia kun alkuraskaudessa en juurikaan voinut pahoin ja nyt reilu viikko sitten rv 14 alkoi jatkuva pahoinvointi. Eli siis ihan oksentamassa saa käydä monta kertaa päivässä ja olo on tosi heikko. Tätä on jatkunut jo yli viikon, labrakokeissakin kävin mutta ei mitään ihmeempiä ilmennyt (senkka 7).
Onko kellään muulla vasta tässä vaiheessa pahoinvointia? Onko kukaan syönyt jotain lääkettä raskauspahoinvointiin? Terkkari mainitsi jonkun lääkkeen mutta en muista nimeä...
Olo on tosi kurja, apuva....
Kommentit (3)
....toivottavasti sinulle ei käy niin. Mulla on menossa kolmas raskaus ja nyt viikolla 16. Jokaisesta olen voinut todella pahoin ja kauan. keskimmäisestä kestit pahoinvoinnit ympäri vuorokauden aina viikolle 32 silloin mulle kanssa tehtiin kaikki mahdolliset verikokeet ja otettiin näytteen ulosteesta. Mitään ei löytynyt. Nyt kolmannen kohdalla sain neuvolan lääkäriltä pahoinvointiin lääkkeitä että pystyn käymään töissä. Lääkkeen nimi on METOPRAM. Se auttaa mulle. Puhu neuvolan lääkärin kanssa, mitä lääkkeitä voisit ottaa.
tuota Metopram -nimeä haeskelinkin. Parasta tietää itse lääkkeen nimi, aion käydä työterveydessä. Aloitan meinaan parin päivän sisällä työt hoitovapaan jälkeen eli toinen lapsi on masussa, enkä todellakaan tahtoisi olla töissä pää vessanpytyssä kun sinne kerran näin vähäksi aikaa menen. Ei auta kuin yrittää jaksaa... :)
eli on se vaan ihan normaalia. Missään ei määritellä, että jos alkuraskaudessa et voi pahoin, et voisi pahoin myöskään myöhemmin. Ja ei ole myöskään määritelty mitään aikarajoja, että silloin ja tällöin ja tuolloin on pahoinvointia.
Kuinka surullista se onkaan; pahoinvointi on täysin yksilöllistä ja ilmenee kaikilla omalla tavallaan.
Itse en oksentanut kertaakaan, mutta sitä kuvotusta kesti rv6:sta sinne rv 16 asti.Noin suunnilleen. Ja se kuvotus oli myös jotain aivan karmeaa.Ihan yhtä karmeeta kuin oksentaminenkin! Välillä jopa toivoi että tulispa oksennus et vähän helpottais ees mutta ei. Se todella vei voimat!
Voimia sinulle, ja toivotaan että se menisi pian ohi. Se voi mennäkin, mutta valitettavasti voi kestää kauemminkin. Tuttavapiirissä on äitejä, jotka ovat oksentaneet todella voimakkaasti ja reippaasti yli puolen välin.
Yksi lääke on ainakin Heksavit; saa apteekista ilman reseptiä ja on tarkoitettu raskauspahoinvointiin. Apteekissa kyllä neuvovat sopivasta annoksesta ja voit vielä terkkarinkin kanssa siitä jutella.