Huomenna alkaa koulu, eikä vielä mitään tiedotteita monelta.
Kylläpä nyt viime tinkaan taas jää koulun puolelta ilmoittamiset. Itse lähden tänään iltavuoroon ja kun kotiin pääsen,muistanko enää katsella Wilmaa? Ja huomen aamulla mun pitää olla aikasin töissä taa. Jääkö lapsi nukkumaan ja unohdan ilmoittaa yön aikana,monelta aamulla pitää olla koulussa.? Inhottaa tämä epätietoisuus. 5 luokkalainen kyseessä.
Kommentit (56)
Tiedän monelta alkaa mutta en mitään muuta.
Yleensä se on lukenut siinä kevättodistuksessa, alareunassa: "Lukuvuosi xx alkaa pp.kk.vvvv klo Y.00". Sen mukana meiläl on kouluun menty joka vuosi, kolme lasta, kaikki jo korkeakoulussa. Kertaakaan ei myöhästytty.
Samaan aikaan kuin kaikkina muinakin vuosina. Todistuksen alareunassa lukee myös koska seuraava lukuvuosi aloitetaan ja kellonaika.
Meillä kahden lapsen koulun alkamisaika kerrottiin kevättodistuksessa ja kolmannen oppilaaksiottoilmoituksessa.
Eikö lukukauden aloitus ole päätetty jo keväällä lopetettaessa.
Vuosikymmeniä lukenut siellä todistuksen alareunassa. Ei pitäisi olla yllätys.
Ja todistukset tietysti hukassa!!! Kissa syönyt. Lapsihan sitä ei tietenkään ole polkenut ojaan, kuten eräs erityinen😂
Minä tiedän milloin koulupäivä alkaa ja loppuu. Sain tiedon Wilman kautta jo viime viikolla.
Kaupungin nettisivuilla ko. koulun omalla sivulla luki alkamisajat ja myös missä eri luokat kokoontuvat.
Meillä ainakin alkaa lukujärjestyksen mukaan torstaina.
Meidän lapsilla luki todistuksessa milloin kesäloman jälkeen saavutaan kouluun, eli kyllä pärjätään ilman tiedotteitakin, mutta kyllä se lukujärjestys olisi hyvä olla wilmassa etukäteen jo nyt (niinkuin edellisinä vuosina) kun harrastuksia aletaan järjestelemään. Lapset menossa kuudennelle.
No vaikka lukee viime vuoden todistuksessa,mun mielestä olis hyvä vielä tiedottaa kuiten wilmassa. Moni perhe on saattanut muuttaa kesällä ( todistus kateissa), erota, välit poikki exään ja todistus on toisella jne jne. Koulu saattaa vaihtua muuton myötä yms.
On taas melkoista uusavuttomuutta ilmassa. Kyllä 5 luokkalaisen jo pitää ymmärtää tuollainen asia itsekin, kuten monet jo kirjoittivat niin se lukee kevät todistuksen ohessa.
Tuollaisen "vanhemmoinnin" seurauksena lapsista kasvaa kädettömiä ulisijoita kun kouluun pitää vielä taluttaa 5 luokalle.
Vanhempana pisti silmään, että "muistanko enää illalla katsella Wilmaa".. miksi et muistaisi,kun on tuommoinen mieltä vaivaava asia? :D
Vierailija kirjoitti:
On taas melkoista uusavuttomuutta ilmassa. Kyllä 5 luokkalaisen jo pitää ymmärtää tuollainen asia itsekin, kuten monet jo kirjoittivat niin se lukee kevät todistuksen ohessa.
Tuollaisen "vanhemmoinnin" seurauksena lapsista kasvaa kädettömiä ulisijoita kun kouluun pitää vielä taluttaa 5 luokalle.
No mutta jos se todistus sattuu olemaan kateissa? Jossain se on,mutta missä? Ylä-asteelta sentään tuli jo ekan päivän informaatio Wilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Joko te muut vanhemmat olette saaneet viestillä ensimmäisen koulupäivän tiedotteen? Ap
Jo, silloin kun koulu kesäkuun alussa loppui, silloin tiedotettiin milloin uusi lukukausi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempana pisti silmään, että "muistanko enää illalla katsella Wilmaa".. miksi et muistaisi,kun on tuommoinen mieltä vaivaava asia? :D
Mä unohdan joskus myös pyykitkin koneeseen. Joskus en muista otinko jo päivän vitamiinit. 3 vuorotyö, en välttämättä muista olinko toissapäivänä töissä vai vapaalla, jos joku kysyy. Joskus luulen et on lauantai vaikka on maanantai.
Mulla ei ole enää ala-asteella lasta, eikö Wilmassa ole heidän työjärjestystä? Voiko lapsi kysyä kavereilta?
Jep taitaa olla kyseessä uusavuton perhe, kaikki täällä tietävät milloin omien lasten koulu jatkuu.
Joko te muut vanhemmat olette saaneet viestillä ensimmäisen koulupäivän tiedotteen? Ap