Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskierto sekoilee, raskaustestit negat. Voinko silti olla raskaana vai sekoanko itsekin?

Vierailija
05.08.2024 |

Minulla on yleensä ollut lähes tunnilleen tarkka kierto. Joskus vähän heittänyt päivällä tai kahdella, jos ollut kovaa stressiä, flunssaa tms.

Nyt viimeiset pari kertaa kuukautiset tulleet 2-3 viikkoa myöhässä, mutta tulleet kuitenkin. Raskaustestit kaikki näyttäneet negatiivista. Voinko silti olla raskaana?

Mietityttää siksi, että ollaan yritetty keväästä asti ja aluksi menkat tuli ihan normaalisti eli ainakaan aluksi ei toivo raskaudesta vaikuttanut mitenkään kiertoon. Olenko nyt sitten muutamassa kuukaudessa jo vaipunut epätoivoon ja pelkkä toive raskaudesta laittaa kierron näin sekaisin?

Tai ehkä sitten olen nyt sairastunut johonkin, olisipa niin minun tuuria.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy otattamassa p-amh ja -fsh vaikka yksityisellä. Ette kunnalliselle vielä pääse, ellet valehtele

Vierailija
22/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi pcos oireilemaan vasta 29v. Aiemmin oli säännölliset 28 päivän kierrot ja yllättäin kierto pidentyi 40+ päivään. Paino tai mikään muukaan ei muuttunut ja aiemmissa ultrauksissa ei ollut näkynyt mitään ja sitten yllättäin oli kuulemma selkeästi monirakkulaiset munasarjat ja oireita alkoi tulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä helteet voi vaikuttaa kierron pituuteen. Tai jos sulla on stressiä tms niin sekin vaikuttaa. 

Sitä stressiä/vauvatoivetta olen tässä miettinyt syyksi, mutta toisaalta en ole koskaan ollut myöhässä edes viikkoa. Voiko tosiaan näin pahasti mennä kierto sekaisin pelkällä ajatuksen voimalla?

Minulla ainakin alkoi kierto sekoilemaan juuri silloin kun alettiin yrittää lasta :D koska kyllähän sitä aina jännitti että joko on tärpännyt, alkaako kuukautiset ja tein myös monta kertaa testejä. 

Toivotaan, että olisi ihan vaan tästä kyse. Ja myönnetään, kyllähän tämä vauva-asia on ollut mielessä joka päivä :D

Vierailija
24/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi pcos oireilemaan vasta 29v. Aiemmin oli säännölliset 28 päivän kierrot ja yllättäin kierto pidentyi 40+ päivään. Paino tai mikään muukaan ei muuttunut ja aiemmissa ultrauksissa ei ollut näkynyt mitään ja sitten yllättäin oli kuulemma selkeästi monirakkulaiset munasarjat ja oireita alkoi tulla. 

Oou, täytyy pitää mielessä tämä vaihtoehto.

Vierailija
25/25 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv:stä tuli joskus se sarja missä oli näitä naisia jotka saivat tietää raskaudesta vasta, kun synnyttivät. Muistaakseni monella oli koko raskauden ajan tullut menkat enemmän tai vähemmän normaalisti. Osa oli vähän epäillyt raskautta, mutta kun testitkin oli negoja niin kohauttivat olkaansa koko asialle.

Eli kyllä se raskaus ihan mahdollista on, vaikkakin tosi harvinaista.

Seuraile tilannetta, painoa, vointia jne. Tai sitten tosiaan käväise siellä lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä