MITEN SELVITÄ LAPSEN SYNTTÄREISTÄ VÄHÄLLÄ RAHALLA
Ja lähinnä tarjoilu politiikka. 50e ihan max mikä saa mennä tarjottaviin.
Kommentit (26)
JOs tulee kaverit, niin selviät varmasti tuolla rahalla. Ainakaan meidän lasten kaverit ei kakkuja sun muita kaipaa. On ollut jätskiä (josta oon tehnyt " kakun" ), pikku herkkuja, mehua/limsaa, vähän karkkia ja kaikki ovat ollet tyytyväisiä.
Jos tulee aikuisia, niin sitten itse vaan leipomaan ;)
vaahtokarkkipussi, sellainen iso säästöpussi. Limut cassasta 99cnt 1,5l tai lidlstä.
Tee pyöreitä pieniä pizzoja, ne ovat täyttäviä.
Tarjottavat saa alle 20 eurolla 10 hengelle, pienet ongintapussit tms. (jos haluaa) saa Tiimarista tai karkkikaupasta eurolla/hlö, tai halvemmallakin.
Meidän tytöllä on joulun alla synttärit, jolloin muutakin rahan menoa on. Viime kerralla laskin tiukan 20 euron budjetin synttäripirskeisiin, ja se riitti oikein hyvin. Tarjottavana oli itse tehtyjä torttuja ja pipareita, Lidlin limusta ja itse tehdystä mehusta valmistettua boolia, Lidlin jäätelöstä tehty jäätelökakku, pikkuleipiä, popcorneja ja karkkeja. Ja tikkarit ja tarroja onginnan palkintoina.
ei jouluruokia (pipareita ja torttua) lapsen synttäreille. Synttärit on synttärit ja joulu on joulu.
Mulla itsellä synttärit joulupäivänä, ja koen tuon loukkaavana! Jokainen joulukuun lapsi allekirjoittaa varmaan sen, että ne tuppaavat sekoittumaan joka tapauksessa.
Joo, tuota on meilläkin mietitty, mutta tyttö on itse halunnut pipareita ja torttuja tarjottavaksi, koska pitää itse niistä niin kovasti.
Ja pienempänä tosiaan meni joulu ja synttärit sekaisin, mutta ei enää kouluiässä. Sen takia ollaankin pidetty joka kerta synttärikutsut tavallisina lasten juhlina, eikä esimerkiksi pikkujouluina, että lapsi kokee, että hänen synttäreitään pidetään ihan yhtä tärkeinä kuin kaikkien muidenkin.
Ja isovanhemmat ja kummit ovat myös ihanasti oivaltaneet tämän: heillä on aina synttärilahja pakattu synttäripaperiin, ei koskaan joulupaperiin.
eikä tarvi edes leipoa mitään. Keksit on halpoja, litran jäätelöpaketit myös ja mehukin kun on sitä lantrattavaa. Euroshopperilla on niitä pakastepullia 12 kpl?/ alle 2 euroa (tee laskiaspullia) Ongintapussit on turhia, jos jotain haluat vieraille, antaa anna tikkarit.
Tee kakku itse
lantrattavaa mehua
pullia
keksejä
voisarvia
sipsiä
50 ekee riittää
Eli kakku tee kokonaan itse, tai käytä halpaa valmiskääretorttua viipaloituna pohjana, päälle voi heittää pakastemarjoja, sitten kermavaahtoa ja koristeeksi vähän karkkeja ja niitä marjoja tms
Keksit lidlistä, samoin limu. Laimennettava mehu on halvinta. Leivo pullaa tai muffinsseja.
Ei kertiksiä lautasiksi, ei kalliita lastenjuhlakoristeita, lautasliinoja.
Meillä piti vääntää itse pipareita synttäreille, onneksi kaupassa oli vielä valmistaikinoita joulun jälkeen.
ja osa on kaukaakin???
Näin meillä,siinä kuule on viiskymppinenkin tiukassa... ;)
t. ei ap
kylläse juhlamieli tulee vähemmälläkin. Jos teillä kakusta tykätään tee se. Ja siihen joku toinen vaihtoehto. Olen ollut synttäreillä joissa ei ollut suolaista tarjottavaa ja ihan kivaa oli silti.
niin voin tunnin-kahden päästä miettiä teille tarjottavia!
T: kokki
en sitten tiedä onko pöydässä liian paljon liian kallista tarjottavaa, mutta näin meillä on aina... =( Tietenkin nuo onginta tai aarteen etsintä lahjatkin maksavat. Pöytäliinat ja kertakäyttöastiat pitää aina olla viimeisen muodin mukaiset... Me ollaan tehty esim merirosvosynttärit, joihin värjättiin/maalattiin itse pöytäliina, tehtiin samalla systeemillä iso lippu, joka laitettiin pihalle roikkumaan, Merirosvoviirejä ympäri asuntoa... Lapsille silmälaput.. jne jne... Kyllä niihin rahaa saa menemään.
Siksi mietinkin , että seuraavat synttärit voisi järjestää mäkkärissä, hesessä tai raxissa. Tulis Paljon halvemmaksi...
Esim. kääretortut ovat todella helppoja, nopeita ja EDULLISIA tehdä itse. Lisäksi yleensä erittäin herkullisia, melkein kaikille maistuu " vauvasta vaariin" ;).
Jos ei kerran ole varaa juhlia, miksi ihmeessä kekkereihin pitää kutsua 40 VIERASTA???
Vähän pienimuotoisemmat synttärit tulisivat huomattavasti edullisemmaksi...
eikö riitä esimaikuisille kahvi ja tee, lapsille sekamehu. täytekakku, kääretorttu, muffinit, sämylät, pullat, lihapullat.... 50 eurolla saa kun itse tekee ja jää vielä ylikin.
lapsille riittää aivan varmasti parit sipsit, karkit ja kakku, ei todellakaan tarvitse olla miljoonaa sorttia, vai montako lasta on synttäreille tulossa.
itse en myöskään alkaisi lahjoa vieraiksi tulevia lapsia!!
Onko kyse koko synttäreistä vai lastenkutsuosuudesta? Siis meillä ainakin mummot kävi jonain päivänä ja kummit jonain päivänä ja eilen olis sit lastenkutsut.
Lastenkutsutarjottavat ei paljoa maksa. Nykyajan lapset ei välitä kakusta, ei edes jätskistä. Ei mistään pullasta ja leivoksista, eipä oikein keksistäkään.
Meillä oli pop cornia (ite tehtyä) isot saavit, suolatikkuja, sit tein semmosia herkkutikkuja, eli nakkia, lihapullaa, juustoa ja kirsikkatomaattia tikkuun pujotettuna ja ne teki kauppansa! Sit karkkia kulhoon. Sit fasupaloja vielä. Limsan sijaan oli kahta eri mehua jäiden kera ja erittäin tyytyväisiä oli lapset! Ei ne lapset syömään tule.
Viime vuonna ostin komeet batman-mukit ja lautaset ja pöytäliinat ja kaikki, koristelin ilmapalloilla ja serpentiinillä, ostin kakut ja jätskit ja kaikki ja siis melkein kaikki jäi syömättä ja juomatta.
Nyt katoin pöydän pojan huoneeseen ja sitä vähän koristelin serpentiinillä sitä huonetta.
Hyvin kävi kaupaks tarjottavat ja vieraat oli tyytyväisiä. Rahaa ei mennyt varmaan 10 euroa.
Vierailija:
Miten kukaan saa edes 50 euroa menemään tarjottaviin? Ostatteko kaiken valmiina? Minkäikäisestä lapsesta on kyse? Teini-ikäisenkin synttäreillä tajuan tuon vain juuri ja juuri...
poikamme yksivuotissynttäreiden tarjottaviin ja muu hässäkkä erikseen.
Tilaan kakut sun muut leipomosta ja kutsumme paljon ihmisiä.
Kerrankos esikoisemme vuoden täyttää, pitäähän sitä juhlia kunnolla.:)
Miten kukaan saa edes 50 euroa menemään tarjottaviin? Ostatteko kaiken valmiina? Minkäikäisestä lapsesta on kyse? Teini-ikäisenkin synttäreillä tajuan tuon vain juuri ja juuri...