Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa viikossa syöt einesruokia?

Vierailija
05.08.2024 |

Pippa Laukan mukaan suomalaiset syövät aivan liikaa eineksiä joka johtaa väestön ylipainoisuuteen merkittävästi. Kotiruuan tekeminen puhtaista raaka-aineista on monessa perheessä vähentynyt huomattavasti.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 kertaa. Ei oo enää varaa. Pakko tehdä ruuat itse.

Vierailija
42/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kallista ja mautonta moskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes joka päivä. Niissä on myös ihan laadukkaitakin ,on mistä valita. Yksin asun enkä viitsi aina yhdelle kokkailla. Mitään huonoa omatuntoa en pode. Ei kuulu muille mitä syön ja mitä ostan.

N62 v.

Sama täällä, asun yksin ja inhoan kokkaamista. Isojen markettien omista keittiöistä saa hyviä ruokia ja monen firman einesruuissa on monia hyviä ruokia. N63 v.

Vierailija
44/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrin kaikin tavoin välttämään, koska niistä tulee vaan tyhjiä kaloreita ja järkyttävän huono omatunto 

Ihan samoja ruokia ihmiset kokkailee kotonaankin, makaronilaatikkoa, muusia ja nakkikastiketta, kiusauksia, lasagnea jne. Se että nämä "kotiruoat" on tehty tehtaissa, ei muuta niitä tyhjiksi kaloreiksi. 

Muuttaa E koodeiksi ja sallituiksi lisäaineiksi. 

Saarioinen makaronilaatikko'

Makaroni (vehnä), vesi, laktoositon maitojuoma, naudanliha 17 % (Suomi), kananmuna, laktoositon kuohukerma, jodioitu suola, valkopippuri.

Oon vissiin sokeutunut lisäaineiden takia, kun tuossakaan en niitä näe.

En tiedä, mutta vegaani versiossa on kuitenkin..

Ainesosaluettelo

vesi, makaroni (21 %) (vehnä, vehnäkuitu), kasvirasvasekoite [vesi, rypsiöljy, kaura, muunnettu tärkkelys, bambukuitu, emulgointiaine (E472e), väri (E160a), suola], sipuli, porkkana, herneproteiinirouhe, tomaattisose, maissi- ja perunatärkkelys, jodioitu suola, mausteet (mm. paprika ja lipstikka), hiivauute, dekstroosi, maltodekstriini, aromit, savuaromi. Vegaaninen.

Vegaanien myrkyttäminenen on kyllä ihan oikein 👍

Vierailija
45/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. En koskaan syö eineksiä, ostan raaka-aineita enkä tuotteita ja teen ruuat alusta asti. Minulla on hyvä kokoelma ruokia, jotka valmistuvat 10-20 minuutissa, joten viitsin kokata aina kun ruokaa kaipaan.

Tulee halvemmaksi, allerginen ihottuma pysyy kurissa kun lisäaineiden määrä on pyöreä nolla ja toisin kuin einekset, ruokani on aina tuoretta.

Vierailija
46/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa. Kun laiskottaa. Tänään sain aikaiseksi tehdä ruokaa. 

Vierailija
47/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ei koskaan. Olemme kasvissyöjiä ja kasviseinekset ovat mauttomia, kalliita ja epäterveellisiä. Siis turhia.

Vierailija
48/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla.

Mutta kuukaudessa ehkä kerran, paitsi lomilla. 

Vierailija
49/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosiin kokannut kotona, mutta en silti ole syönyt einesruokia vaan käyn ulkona syömässä. Inhoan tiskaamista ja erityisesti koneen täyttämistä yli kaiken. Katsellaan sitten uusiksi kun löytyy joku nätimpi nainen jostakin. Vähissä vaan ovat.

Vierailija
50/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyrin kaikin tavoin välttämään, koska niistä tulee vaan tyhjiä kaloreita ja järkyttävän huono omatunto 

Ihan samoja ruokia ihmiset kokkailee kotonaankin, makaronilaatikkoa, muusia ja nakkikastiketta, kiusauksia, lasagnea jne. Se että nämä "kotiruoat" on tehty tehtaissa, ei muuta niitä tyhjiksi kaloreiksi. 

Muuttaa E koodeiksi ja sallituiksi lisäaineiksi. 

Saarioinen makaronilaatikko'

Makaroni (vehnä), vesi, laktoositon maitojuoma, naudanliha 17 % (Suomi), kananmuna, laktoositon kuohukerma, jodioitu suola, valkopippuri.

Oon vissiin sokeutunut lisäaineiden takia, kun tuossakaan en niitä näe.

En tiedä, mutta vegaani versiossa on kuitenkin..

Ainesosaluettelo

vesi, makaroni (21 %) (vehnä, vehnäkuitu), kasvirasvasekoite [vesi, rypsiöljy, kaura, muunnettu tärkkelys, bambukuitu, emulgointiaine (E472e), väri (E160a), suola], sipuli, porkkana, herneproteiinirouhe, tomaattisose, maissi- ja perunatärkkelys, jodioitu suola, mausteet (mm. paprika ja lipstikka), hiivauute, dekstroosi, maltodekstriini, aromit, savuaromi. Vegaaninen.

Vegaanien myrkyttäminenen on kyllä ihan oikein 👍

Vegaani laittaa siihen kotona tehtyyn makaronilaatikkoon todennäköisesti tuon ihan saman kasvirasvasekoitteen ja saa samat lisäaineet. 

Vierailija
51/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joskus. Aika paljon tulee tiskiä ja sotkua kun kokkailee pienessä yksiön keittiössä ja se joskus ärsyttää. Joku valmisruoka on vain helppo laittaa tuosta noin uuniin tai kattilaan. Lisäksi en ole sellainen että viihtyisin keittiössä tiskaamassa astioita ja siivoamassa, vihaan sotkua ympärillä. 

Vierailija
52/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 kertaa. Ei oo enää varaa. Pakko tehdä ruuat itse.

Minullakaan ei olisi varaa, mutta silti niitä syön. Loppukuusta sitten hernekeitto/muu halpis-linjalla.

Vierailija
53/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös esim itsetehty nakkikeitto ole einesruokaa, jos ne nakit on einestä..? niissähän on e-koodeja. Aika moni "itsetehty" ruoka on myös einesruokaa...

Vierailija
54/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en niinkään kovin usein syö, mutta olen helpottanut niillä elämääni lasten kanssa. On paljon kätevämpää kun aamupalaksi ostan valmiita kolmioleipiä ja valion play valmis kaakaota jääkaappiin niin ei tarvitse itse aamuisin nousta ylös mitään puuroja keittelemään.

Tein itse voileipiä aamuksi jääkaappiin samalla kun tein iltapalaa. Siitä oli lasten helppo ottaa.

Vierailija
55/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös esim itsetehty nakkikeitto ole einesruokaa, jos ne nakit on einestä..? niissähän on e-koodeja. Aika moni "itsetehty" ruoka on myös einesruokaa...

Ei ole vaan terveellistä ja ravitsevaa kotiruokaa ilman turhia lisäaineita. Peruna ja kastike mun kokkaamana ei kuule ole einestä nähnytkään!

Vierailija
56/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö koskaan eineksiä enkä pakastepitsoja. En myöskään niitä muovipusseissa olevia valmiita salaatinlehtiä, bakteeripesä koko pussi. 

Vierailija
57/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaan terveellistä ja ravitsevaa kotiruokaa ilman turhia lisäaineita. Peruna ja kastike mun kokkaamana ei kuule ole einestä nähnytkään!

Kyllähän nakeissa on lisäainenita...

Vierailija
58/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villeissä puolukoissakin on E-koodeja. Onko ne eineksiä?

Vierailija
59/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskin varaa valmisruokiin tai muuhunkaan turhuuteen. Pakko vaan pärjätä hirven ja peuran lihalla ja kuhaa ja ahventa joutuu nälkäänsä syömään. Onneksi omasta maasta saa sentään perunat porkkanat ja sipulit. Kasvihuonekkin piti laittaa että saa kurkkua tomaattia ja salaatteja. Mansikoit tuli tänä vuonna aika vähän mutta herukoita sitäkin enemmän, mieluummin sitä kuitenkin joisi cokista tai pepsiä..ehkä sitten kun rikastuu. Nyt en saa kuin vajaat 2700 kuukaudessa niin eipä tässä mitään eineksiä ostella ei.

Vierailija
60/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pitkään rahat melkein loppu ja nyt ne on täysin loppu. Viime viikosta olen syönyt soijarouhetta ja purkkihernekeittoa. Onneksi on tupakkaa kaapissa. Huomenna tulee vaikein päivä, kun ei enää ole soijarouhetta. Tämä on ei toivottu vegaaninen paasto. Enkä sitten syö mitään säästöruokaa enää tässä kuussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi