Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kertaa viikossa syöt einesruokia?

Vierailija
05.08.2024 |

Pippa Laukan mukaan suomalaiset syövät aivan liikaa eineksiä joka johtaa väestön ylipainoisuuteen merkittävästi. Kotiruuan tekeminen puhtaista raaka-aineista on monessa perheessä vähentynyt huomattavasti.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niinkään kovin usein syö, mutta olen helpottanut niillä elämääni lasten kanssa. On paljon kätevämpää kun aamupalaksi ostan valmiita kolmioleipiä ja valion play valmis kaakaota jääkaappiin niin ei tarvitse itse aamuisin nousta ylös mitään puuroja keittelemään.

Vierailija
2/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin neljä,viis kertaa tilataan voltin kautta pizzaa vaikka ei kai sitä einekseksi voi laskea? Eli aika vähän tulee eineksiin sorruttua.

Vierailija
4/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin kun niitä myydään ilta-alessa.

Vierailija
5/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä 

Vierailija
6/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen harvoin jos koskaan. En pidä valmisruuista, viimeisin pakastepitsa taisi olla viitisen vuotta sitten.

Vierailija
7/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain broileria ja riisiä.

Vierailija
8/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä 4-5 kertaa viikossa.  

Vierailija
9/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä halpoja lätyskä pitsoja lapset tykkää syödä niin ei sitä aina viitsi sitten itsellekään muuta laitettua.

Vierailija
10/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en niinkään kovin usein syö, mutta olen helpottanut niillä elämääni lasten kanssa. On paljon kätevämpää kun aamupalaksi ostan valmiita kolmioleipiä ja valion play valmis kaakaota jääkaappiin niin ei tarvitse itse aamuisin nousta ylös mitään puuroja keittelemään.

Eli itse syöt hyvin, mutta lapsille einestä?

Vierailija
11/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön muutaman kerran vuoteen. 

Vierailija
12/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin kaikin tavoin välttämään, koska niistä tulee vaan tyhjiä kaloreita ja järkyttävän huono omatunto 

Vierailija
13/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-1 kertaa viikossa.

Vierailija
14/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona en juuri koskaan, mutta töissä lähes päivittäin. Surullista tässä on se, että olen töissä koulussa. Siellä ne lapset totutetaan syömään eineshöttöjä. Toista oli silloin, kun itse oli kouluiässä. Keittäjä teki ruoat alusta loppuun. Tehokkuusajattelu vei voiton laatuajattelusta tässä asiassa.

Vierailija
15/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä. Niissä on myös ihan laadukkaitakin ,on mistä valita. Yksin asun enkä viitsi aina yhdelle kokkailla. Mitään huonoa omatuntoa en pode. Ei kuulu muille mitä syön ja mitä ostan.

N62 v.

Vierailija
16/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Teen ruokaa ehkä 5 x vuodessa. En jaksa eikä huvita enkä oikein edes osaa. N34

Vierailija
17/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa tietää, miksi niin moni tarjoaa kotona einesruokaa lapsille? Usein sanotaan että on nopeaa ja helppoa, mutta netti on täynnä ohjeita, missä kokkaamiseen menee 5-10min. Eikö tosiaan sitä aikaa ole nipistettäväksi mistään?

Vierailija
18/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tekee ruokaa, tulee syötyä liian isoja annoksia. 

Vierailija
19/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli kiireaika töissä, söin lähes pelkästään eineksiä. Siitä ei tule kiva olo. Yleensä teen ruuat itse ja otan myös evääksi töihin (ei ole lounasruokalaa eikä varaa syödä koko ajan ulkona). Kasvispuolta täydennän usein pakastekasviksilla ja valmissalaateilla. Itse lihoin huomattavasti menneisyydessä, jolloin söin paljon ulkona. Itse kun tekee, tietää paremmin, mitä syö.

Vierailija
20/63 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu viikosta, mutta eineksiä aika harvoin. Lähinnä maksalaatikko ja kaalilaatikko on sellaista mitä joskus ostan. Lapsi rakastaa maksalaatikkoa ja mä taas kaalilaatikkoa, niin joskus pidetään einespäivä ja herkutellaan noilla. 

Puolivalmisteita meneekin viikoittain, keittojuureksia, pakastepinaattia, wokkivihanneksia, kalapihvejä, seitä, lohikuutioita, herneitä ja papuja. Varsinkin talvella. Nyt kun sesonki on parhaimmillaan tulee ostettua tuoretta ja omasta maasta nostettua, mutta talvella arkena tulee käytettyä pakasteita viikoittain.

Sitten on vielä pakastepizza, ranskalaiset, kalapuikot, pakastepullat ym. turhakkeet, joita menee kerran-kaksi kuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan