Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulo melkein hävisi toisesta korvasta? Kokemusta?

Vierailija
05.08.2024 |

Pari vuotta sitten korvaan tuli ihmeellinen kipu eikä mennyt kauaa kun korva alkoi humisemaan ja kuulo aleni merkittävästi. 

Lääkärissä juostu ja pää myös kuvattu, mitään selitystä ei löydy, myös kaiken maailman kokeet tehty mitä vaan voi tehdä. Jatkuva humina vasemmassa korvassa, vähän kuin ilmastointilaite pyörisi korvassa, kuulo erittäin heikko.

Nyt on muutaman kerran käynyt niin, että tuo humina korvassa loppuu kokonaan kun herään esim. Yöllä nukkumaan, mutta palaa taas samana. Elättelin jo toiveita, että humina lakkaa, mutta turhaan.

Itse en oikeen tiedä kumpi on syynä: Enkö kuule huminan takia mitään vai aiheuttaako se huono kuulo huminaa? Mikä lie perimmäinen syy on. 

Tästä nyt sen verran kauan, että alkaa olemaan selvää, ettei se normaaliksi tule. 

Olen miettinyt ja pohtinut pääni niin sanotusti puhki tämän asian kanssa, keinoja asian selvittämiseen ei tunnu löytyvän. Huomaan jokseenkin tottuu, mutta se on ikävää ja treenatessa humina kovenee todella paljon.

Onko kukaan kokenut vastaavaa ja jos on niin mikä syyksi paljastui?

Olen kiitollinen, jos joku jaksaa lukea tämän

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokokeet on sitten tehty myös? Tutkittu millä alueella kuulon alenema on? Oletko saanut kuulokojeen? 

Onko verenpaine korkea? 

Kuulostaa tinnitukselta, johon liittyy kuulon alenema.

Vierailija
2/7 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologinen ongelma se varmaan on. Ei auta kuin hommata kuulolaite, ja elämänlaatu paranee merkittävästi. Minulla on ollut tinnitusta 80-luvun lopusta lähtien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile pumpata korvaan ilmaa painelemalla korvakäytävän edessä olevaa korvalehden osaa sisään. Tämä toimi itselläni, kun kärsin korvan äkillisestä tukkoisuuden tunteesta ja huonokuuloisuudesta. Terveyskeskuksessa todettiin lisäksi korvatulehdus, johon sain antibioottireseptin.

Vierailija
4/7 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neurologinen ongelma se varmaan on. Ei auta kuin hommata kuulolaite, ja elämänlaatu paranee merkittävästi. Minulla on ollut tinnitusta 80-luvun lopusta lähtien.

En kuulema saa vielä sellaista, näin sanottiin. Kuulema kuuloni ei ole niin huono, että minulla olisi oikeus siihen.

Ap

Vierailija
5/7 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulokokeet on sitten tehty myös? Tutkittu millä alueella kuulon alenema on? Oletko saanut kuulokojeen? 

Onko verenpaine korkea? 

Kuulostaa tinnitukselta, johon liittyy kuulon alenema.

On tehty kuulotutkimus. En saa kuulolaitetta, koska kuulema kuulo ei ole niin huono.

Ap

Vierailija
6/7 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile pumpata korvaan ilmaa painelemalla korvakäytävän edessä olevaa korvalehden osaa sisään. Tämä toimi itselläni, kun kärsin korvan äkillisestä tukkoisuuden tunteesta ja huonokuuloisuudesta. Terveyskeskuksessa todettiin lisäksi korvatulehdus, johon sain antibioottireseptin.

Oon kokeillut, ei auta, antibioottikuurin söin korvatulehdukseen aikanaan, mutta sitten todettiin, ettei se korvatulehdus ollut.

Ap

Vierailija
7/7 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti pari vuotta kestäneestä vaivasta. Et ehkä ymmärrä lukemaasi, tai olet niitä jotka vaatii antibiootin jopa siihen että luki/näki jotain pelottavaa, kuulosta puhumattakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä