Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kosittaessa polvistutaan?

Vierailija
05.08.2024 |

Tähän on erilaisia selityksiä kuten että se varioi uskollisuudenvalaa ja alistumista hallitsijalle, jonka edessä myös polvistutaan.

Mutta alistuiko entisajan mies naisen vallan alle? Ei tietenkään.

Itse luulen, että tapa liittyy suvunjatkamiseen. Mies tarvitsi perillisen ja naisen sen synnyttämään. Synnyttäminen oli menneinä vuosisatoina hengenvaarallista. Mies siksi aneli naista ottamaan tämän riskin. Tämän ainoan kerran hän alistui naiselle.

Köyhissä perheissä ei polvistuttu, kun naimisiin menoista sovittiin, se oli eliitin juttu. Siksikin kyse voi olla perinnönjatkamisesta ja perillisten hankkimisesta rikkaissa perheissä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi  ,miksi  ,miksi,   miksi ....toisille tapa toisille ei .  Entä sitten 👿

Vierailija
2/10 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni siinä vain miesoletettu polvistuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee viimehetken tarkastuksen toosasta.

Vierailija
4/10 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mies polvistunut. Lötköttiin sohvalla ja riideltiin jostain yhdentekevästä ja se siinä riitelyn lomassa sanoi "and i still want marry you" ja minä vastasin "and i want to marry you too". Siitä asti oltiin kihloissa kunnes mentiin naimisiin.

Vierailija
5/10 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esität ison pyynnön

Vierailija
6/10 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee viimehetken tarkastuksen toosasta.

Ja tsekkaa tuoksuefektin..onko feromonit kohdillaan..

Vierailija
7/10 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esität ison pyynnön

Mutta miksi asemoida itsensä toisen alapuolelle? Nykyaikana ollaan tasa-arvoisia. Eikä raskaus ole hengenvaarallinen ja niitä ei tarvitse ollenkaan käydä läpi jos ei halua.

Vierailija
8/10 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mies polvistunut. Lötköttiin sohvalla ja riideltiin jostain yhdentekevästä ja se siinä riitelyn lomassa sanoi "and i still want marry you" ja minä vastasin "and i want to marry you too". Siitä asti oltiin kihloissa kunnes mentiin naimisiin.

Me makoiltiin sängyllä illalla ja poikaystävä sanoi: "Pitäskö sitä sitten mennä naimisiin..?" Oltiin siitä vähän kevyesti puhuttu aiemmin. Oli tunnettu kuusi kuukautta. Seuraavana aamuna kun heräsin, tuntui kuin katto olisi taivaissa, niin onnellinen olin. Kaksvitosia nuoria räkänokkia oltiin. :)

Vierailija
9/10 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole peräisin keskiajan ritariromantiikasta.

Vierailija
10/10 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä rispektiä. Ennen vanhaan polvistuttiin sellaisen edessä jolla oli valtaa päättää kohtalostasi