Lillin pikkusisarukselle nimi
Olen ihan mahdoton nimifriikki, ja siksi huhuilenkin jo Lilli Ilonan pikkusisarukselle nimeä, vaikka la. on vasta myöhemmin keväällä. Saako näin intoilla? Lilli Ilona -nimestä olemme pitäneet aivan älyttömästi, vaikka sen löytäminen oli niiiiiin vaikeaa, että äitini sanoi jo, että antakaa nyt jokin nimi sille lapselle, voihan sen sitten vaihtaa. Tilanne meni siis aika mahdottomaksi. Nyt huhuilen siis pikkuveikalle tai todennäköisemmin pikkusiskolle nimeä.
Kriteerejä:
- ei muotinimiä, ei liian keinotekoisia eikä 1970-luvun nimiä
- mielellään 2-tavuinen
- ei ärrää
- sukunimi alkaa L:llä, mutta etunimen ei ole pakko alkaa L:llä
- itse olen miettinyt jotain samanikäistä nimeä kuin Lilli, joka on - niin kuin tietty jo tiedättekin - melko vanha nimi
Niinpä, paljon ehtoja. Jos kuitenkin haluatte ja jaksatte jotain ehdottaa, niin lupaan kommentoida.
Kommentit (19)
Lähden nyt saman " rakenteisesti" liikkeelle kuin Lilli: konsonantti-vokaali-tuplak-v
Mimmi Mimosa
Minni Irmeli
Peppi Pauliina
Titta Tuulevi
Pessi Paavali
Kalle Konstantin
Mikki Misael
Tommi Taavetti
Ihanaa, heti aamusta nimiä! Nam!
Anni Helinä > pidän kovasti, mutta Anneja vain on niin paljon
Hilla Helinä > tykästyin, mutta miehen mielestä liian marja
Hilla Alina > ks. ed., Helinä hauskempi kuin Alina
Hinni Anneli > suvussa kutsumanimenä
Elli Anneli > Elli kiva, mutta aika yleinen, ehkä mahd., vaikka Ellistä
Elli Alina tulee mieleen tupa ja ruutuesiliina
Elli Amalia
Mimmi Amalia > tulee Milla Magia mieleen, älkää kysykö miksi!
Mimmi Matilda > Matilda on tosi nätti
Venni Vanamo > Venni aika uusi tuttavuus, makustelen
Venni Viola
Helmi Anelma > suvussa ja naapurissa
Helmi Elina > Elina yleisyydestään huolimatta kiva 2. nimi
Leeni Elina > tulee mieleen Leni Riefenstahl (kirj.asu?)
Leeni Helinä
Kiitos!
Lähden nyt saman " rakenteisesti" liikkeelle kuin Lilli: konsonantti-vokaali-tuplak-v
AHAA! Olenkin miettinyt, millaisia tekniikoita niminikkarit käyttävät! Hienoa! Tässä kommentteja:
Mimmi Mimosa > se Milla Magia vainoaa...
Minni Irmeli > en voi irrottautua mustan pyöreäkorvaisen hiiren imagosta, Irmelistä en pidä (Anteeksi kaikki kivat Irmelit)
Peppi Pauliina > kiva, mutta tulee taas se oikea Peppi mieleen
Titta Tuulevi > minä pidän, mies ei
Pessi Paavali > pidän KOVASTI
Kalle Konstantin > tämäkin olisi komea nimi
Mikki Misael > virkeä, kiva
Tommi Taavetti > Tommeja liikaa tuttavapiirissä
Tämä osoitti ihan selvästi, että olisi enemmän pojannimiä, jotka olisivat minun mielestä kivoja. Tiedostin tämän jo Lillin kohdalla. Mutta meille kuitenkin aika vahvasti sitä tyttöä odotellaan, joten mietintä jatkukoon...
Kiitos!
muutama ehdotus:
POJALLE:
Nuutti Armas
Lenni Mikael
Hugo Hermanni
Semmi Akusti
Mikke Taneli
Venni Viljami
Konsta Kaaleppi
Vinski Valentin
Hemmo Samuli
Mikko Matias
TYTÖLLE:
Louna Alisa
Tilda Tuulia
Viivi Elisa
Tytti Tuulia
Juuli Loviisa
Liinu Matilda
Saimi Sofia
Nella Elina
Annu Emilia
Sohvi Juulia
Mun ehdotuksista ei kenenkään tarvi tykätä, mutta se risoo kun parhaansa yrittää eikä ikinä saa joiltain mitään palautetta,. sinä olet toista maata, ja siksi ansaitset vielä yhden uuden :o)
Penni Illusia!
Penni-tyttöjä on vain 9 kpl, ja Illusia sointuisi sekä Ilonaan että Lilliinkin
Pojalle sopisi vaikka Lassi, Lasse, Leo tai Leeo.
Nämä ovat l-alkuisia, nyt on kiire neuvolaan joten muut saavat vielä odottaa...
Lillin sisko voisi olla myös: Lilja, Linnea tai Laura
veli taasen: Liinus, Luukas, Lari tai Lauri
Kommentteja:
Salli Onneli >hyvän kaverin tyttö on Salli
Elle Matilda > tämä kuulostaa hyvältä, melkeinpä lempparini!
Tanni Amanda > ässävikainen Sanni (sama kun mulle tulee aina mäkihyppääjä Tami Kiurusta mieleen ässävikainen Sami)
Nelli > yhdistän tosi tiukasti Nelli-nimen Pieni talo preerialla -sarjaan, jossa oli ilkeä Nelli
Meimi > veikeä, mutta myös vähän keinotekoinen
Sunna > tulee mieleen yksi lentoliikenteen majakka
Vappu > en voi irrottaa vapusta
Olinko ihan tylyttäjä? Tuo Elle Matilda on kuitenkin ihan helmi.
Kiitos!
Kommentteja
POJALLE:
Nuutti Armas > Nuutti jotenkin sukupuoleton (voiko näin ajatella), Armas kyllä ihana
Lenni Mikael > yhdistyy liikaa lokinpoikaan
Hugo Hermanni > Häkkisen poika, tuoksahtaa Bossilta
Semmi Akusti > reipas, tykkään
Mikke Taneli > Kutsumanimenä tutulla
Venni Viljami > muistuu mieleen naapurin Vänni-vainaa (Väinön kutsumanimi)
Konsta Kaaleppi > suvussa Konsta
Vinski Valentin > kiva vilpertti
Hemmo Samuli > kaverin sukunimi on Hemmo, Samuli suvussa
Mikko Matias > kotipuolessa (Savossa!) Mikko oli ja on edelleen kissan yleisnimi
TYTÖLLE:
Louna Alisa > Ilmansuuntaan yhdistän
Tilda Tuulia > Tildasta pidän, vaikka vaatii artikulaatioenergiaa deen takia, (sukunimesskin on dee), Savon mummilassa vääntyisi Tiltaksi
Viivi Elisa > naapurissa, yleinen
Tytti Tuulia > punatukkainen tyttö
Juuli Loviisa > jää ihan vieraaksi
Liinu Matilda > pidän ja tietty tuo Mdde on kiva
Saimi Sofia > mökkinaapureina liikaa Saimi-mummoja
Nella Elina > sama juttu kuin Nellin suhteen
Annu Emilia > kummitädin nimi
Sohvi Juulia > tulee sohva mieleen
Voi kamala, olen ihan kamala ronkeli! Antakaa anteeksi! Tiedän kylä, että monet nimet ovat kivoja, jos niillä on kiva kantaja, niin että vaika kommenttini ovat karuja niin luonnehdintoja ei tule yleistää.
Kiitos!
Körömöllin toisesta sarjasta pidän Miitasta eniten! Minttu oli joskus 80-luvulla in ja Maikista tulee mieleen entinen naapuri.
Lupasin kommentoida kaikkien ehdotuksia, joten jatkan nyt, kun olen oksutaudista selvinnyt.
Lola => Odusoga tulee mieleen ja nimenä jotenkin eksoottinen
Kaisa => äitini mielestä paras ehdotus
Sanni => suvussa jo
Veera Ottilia => Lillin kummitäti on Veera
Vilma Ofelia => Lillin kaveri
Selma => aika hauska, taidan ottaa ehdokkaisiin mukaan, onkohan miten yleinen?
Maisa => meillä luetaan paljon Maisa-kirjoja
Kommentteja:
Pojalle sopisi vaikka Lassi, Lasse, Leo tai Leeo. => Näistä Leo on mukavin, vaikka se onkin yleistynyt viime aikoina tosi paljon. Minkähän takia muuten jotkut nimet yhtäkkiä saavat suosiota, vaikka ei ole esim. ketään julkkista, jonka mukana nimi leviäisi?
Lyyti nimeä en osaa irroottaa yhdestä sukulaismummosta, joka oli aina kovin raihnainen.
Kommentit:
Lillin sisko voisi olla myös: Lilja, Linnea tai Laura => Lilja on jtenkin liian lähellä Lilliä, kun Lilli-nimi oikeastaan tulee Liljasta, joka tulee Elisabethista, Linnea ja Laura liikkuvat lähipiirissä
veli taasen: Liinus, Luukas, Lari tai Lauri
[/quote]
=> Lari on kiva, pidän kovasti
Itsekin Ellen äitinä kannatan Elle nimeä. :) Meillä pikkusiskosta tulee Lilia, mutta Lilliksikin kutsutaan. Toisien nimien keksiminen kakkoselle onkin ollut yllättävän vaikeaa.. Varmaan arpomiseksi menee ku ihania vaihtoehtoja on niin paljon. :)
Lämmin kiitos kaikille nimiä ehdottaneille! Kyllä tämä on vaikeaa. Minä tunnen itseni aivan mahdottomaksi ronkeliksi, jotenkin mietin asiaa varmasti ihan liikaa.
Mietin tuolla kommenteissakin, mistä mahtaa johtua, että jotkut nimet yllättäen nousevat suosioon. Tarkoitan siis sellaisia nimiä, joiden suosiota ei selitä esim. jonkun julkkiksen nimi (esim. Leo, Alisa). Minun nimeni on Ulla ja odotan Ullan nousua. Tiedän, sitä ei taida tulla. Ulla on pulla. Itse opin pitämään nimestäni vasta parikymppisenä, sitä ennen olisin mieluusti ollut Sari tai Sanna niin kuin kaikki kaverini.
Muta nyt yhteenvetoon. Olen mieltynyt tällä hetkellä eniten seuraaviin nimiin:
Ehdotetut tytön nimet: Hilla, Elli, Miitta (en vain jotenkin osaa rinnastaa tätä Lilliin), Selma, Elle ja Tilda. Lisäksi olen itse mieltynyt Liisiin, vaikka mieheni mielestä Liisi herää sitten aina viideltä aamukirkkoon, ja Linneen (siis Linne, ei Linnea, tämä vain saattaa olla liian samanlainen kuin Lilli). Toisista nimistä pidän Matildasta ja Elinasta.
Ehdotetut pojan nimet: Pessi Paavali ja Kalle Konstantin vetivät kyllä pisimmät korret. Itse pidän kyllä myös Lallista ja voisin hyvin antaa Lillin veljelle nimeksi Lalli. Toisista nimistä pidän Ilmarista ja Rudolfista.
Huomaan, ettei pitämissäni nimissä ole juuri mitään linjaa, ellei älällää oteta huomioon. Pienenä olin tarkempi. Minulla oli nimittäin lapsena neljä(!) mieliuvitusystävää, joiden nimet olivat Inni ja Anni, Lilli ja Lalli, tässä järjestyksessä.
Jep, jep, tulipas asiaa.
Ilmoittelen nimiasioista sitten, kun asia tulee oikeasti ajankohtaiseksi. Lisää nimiä saa tietty vielä ehdotella, mutta en taida enää kommentoida, etten koko ajan kiepu vaatimuksineni listan päällimmäisenä.
Kiitän!
Ulla
Tämä olikin mielenkiintoinen ketju! Tuo Pessi Paavali olisi oikein mainio, mutta mulle tuli vielä mieleen Sippo. Lilli ja Sippo olisi tosi veikeän kuuloinen sisaruspari. Vaikka Sippo Ilmari. Myös Pekko Paavali olisi kiva! Tytölle tuli mieleen Malla ja Manta.
Anni Helinä
Hilla Helinä
Hilla Alina
Hinni Anneli
Elli Anneli
Elli Alina
Elli Amalia
Mimmi Amalia
Mimmi Matilda
Venni Vanamo
Venni Viola
Helmi Anelma