Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~***~ Enskattaret tiistaihin ~***~

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Akselin syntymämitat oli 3220g ja 49cm ja kotiutumisvaatteet oli 50cm (hihat käärittynä) ja haalari 56cm johon hukkui =D Mutta saahan ne isot vaatteet hihoista ja lahkeista käärittyä jos kovin isot on. 62cm vaatteet tais meillä tulla käyttöön joskus n. 3kk iässä :D

Vierailija
22/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itteni sentään johonkin liikkeelle tänään, kun käytiin äsken kattomassa miehen mummoa, ja kaupassa. Sinä aikana tietysti toi koiruus oli vetäny napaansa kissanruoat..mur... No, oma vika, kun en muistanu nostaa niitä ylemmäs (tosin ovat nytkin keittiössä pöydän korkeudella, mutta eihän se tolle jättiläiselle ole temppu eikä mikään ne sieltä varastaa...)... Se syö kaiken, mihin ylettää. Joulun allakin meni kirjahyllyn hyllyltä esim. mun suklaakalenteri (per****!), ja sipsipussi... Oikee jätetynnyri koko neiti! No, eipä tässä talodessa siis heitetä never ever ruokaa roskiin :)

MAKKARA: Ahaa! Se sulku - nyt tajusin. Itseasiassa se kävi ekana mun mielessä, mutta ajattelin, ettei sellanen oo mahdollista! Hui kamala... Ei ois kiva tilanne, jos itelle sellanen tilanne sattuis. Parempi siis varmaan jo senkin takia mennä sinne Hyvinkäälle :) Siellä ei luulis (???) ruuhkaa olevan.

COLTSFOOT oli saanut kivoja uutisia polilta - hyvä juttu!!! =) Mutta on toi oikeesti niin kamala tunne, kun ei saa sitä pientä millään liikkumaan. Ootko muuten koittanu juoda tuoremehua ennen liikelaskentaa? Mä en ensin uskonu tohon, mutta niin se siellä synnärillä vaan silloin tepsi, kun ei se alkanu liikkua tönimisestä huolimatta. Aika jännä, että yks appelsiinimehu sitten saa kaveriin liikettä...

ULTRAKUVISTA vielä: kysyin mun vanhemmalta siskolta, että missä se on pitäny, ja sillä ne on reilu 10 vuotta säilyny vauvakirjan välissä. En sitten tosin tiiä, vieläkö ne seuraavan 10 vuoden jälkeen on OK. Mutta muovitaskussa ei saa säilyttää, siellä menee pilalle.

AINOAURORAN tyttö oli saanut kivan nimen! :)

Ja AURORALLAKIN kivoja kuulumisia - tosi hienoa!!! =) Niin ne päivät vaan vähenee... :)

MAMMIS: Ihana idea noi voikkarit ja kuuma kaakao - taidan matkia :) Ja arvaa oonko huomenaamulla jäässä, kun joudun miehen viemään kuuden jälkeen töihin, että saan auton - meiän toinen auto on mun pikkusiskolla. Hrr... Palelen jo valmiiksi...

Tossa samalla tulee " olet mitä syöt" -ohjelma... Mä en kyllä tajua, että miks toi täti neuvoo jättämään ruokavaliosta KAIKEN lihatuotten pois..!?!?! Musta ei ois kyllä kasvissyöjäks, ei sitten ikipäivänä... Mutta muuten ohjelma-ideana kyllä mun mielestä hyvä!

Nyt meen tekemään niitä voikkareita. Alkaa toi selkäkin reistailla, kun on taas tullu istuttua tässä koneella niin kauan. Joku muukin kyseli Sirusta --minuakin kiinnostaisi tietää, kumpi sieltä tuli ja miten kaikki meni...*uteliaisuus* Ja onkos joku muu enska, joka ei ole vielä ehtinyt ilmoitella itsestään laitokselle lähdön jälkeen? No, se on kyllä täysin ymmärrettävää - en usko, että on heti itselläkään päälimmäisenä ajatuksena tulla koneelle istumaan nyytti sylissä... :) Mutta ilmotelkaa, kun vain ehditte ja jaksatte!

Pi-Ki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#F5550A]

Taas on työkiireet imaisseet meikäläisen, nyt on jo PAKKO (!?) tulla ilmoittautumaan. Ajatuksissa ootte silti olleet, kun pinoja olen lueskellut.

Ensiksi kovasti paljon onnea kaikille uusille enskavauvaperheille, [b]Poppikselle, Sirulle, Mykikselle ja Essille[/b]!

[b]Auroran[/b] maksa-arvot olivat olleet ok, hyvä niin. Vai että viikko enää, niin se aika vaan rientää! Usko tai älä, mä olen jo kehittänyt ihan paineen itselleni siitä, mitä vaatteita vauvalle pukisi sairaalasta lähdettäessä. Ensinnäkin, mistä voi tietää vauvan koon (sillä eihän toista voi liian isoihinkaan pukea...)? Ja vallitsevan säätilan? Ja tietysti kaikkien on soinnuttava sävy sävyyn, jos vaikka kotiintulo ikuistetaan kameralla. Näitä mä täällä nyt jo mietin, unohtaen autuaasti kaiken maalaisjärjen. Että jos kerran oot jo valinnut potkuhousujen värin, niin oot ainakin mua pidemmälle miettinyt. Onneksi mulla on vielä aikaa jatkaa suurta pohdintaa :)

[b]Coltsfoot ja Pi-ki[/b] ainakin miettivät vauvan liikkeitä. Mullakin on välillä useampi tunti ilman, että tunnen potkuja. Onneksi mies yleensä silloin kuuntelee mahan päältä: kuulemma kuluu hyvin syke ja liikkumisen ääniä (en kyllä itse tiedä, miltä kuulostavat mutta miehen mielestä selviltä potkuilta ja muljahduksilta).

Jaahas, munakello pirisee. Se tietää valmista pannukakkua. Nam. Tämä mama lähtee nyt syömään, herkutelkaahan muutkin!

Kesis, 31+4

Vierailija
24/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli [color=blue][size=3]♥[/size][/color]POIKA[color=blue][size=3]♥[/size][/color] syntyi perätilan vuoksi sektiolla perjantaiaamuna klo 8.55. Mitat oli hurjat 3840g ja 49cm :) Tummat hiukset ja tummat silmät pikkuisella.

Tässä sitten sekstiosta kertomus:

Mentiin sairaalaan pe aamuna klo 6.30. Leikkaussaliin siirryttiin alkuvalmistelujen ja pitkältä tuntuneen odottelun jälkeen klo 8.00. Siellä laittoivat epiduraali- ja spinaalipuudutuksen, tipan jne. Olin aivan pökkyrässä, kun sain jotain pahoinvointia lieventävää lääkettä sekä jotain vahvaa särkylääkettä ennen puudutusten laittoa. Pisin vaihe leikkauksessa oli tuo puudutusten laitto ja sen odottaminen, että alkaisivat vaikuttaa, itse leikkaus kesti alta kymmenen minuuttia ja kiinniompelu varmaan vartin.

Poika nostettiin maailmaan perä edellä klo 8.55 ja heti kuului sievä parkaisu :) Äitillä pääsi liikuttunut itku. Vauva nostettiin kasvojeni eteen ja ylsin juuri ja juuri suukottamaan pientä :) Isi ja kätilö lähtivät pesemään vauvaa ja minä jäin ommeltavaksi.

Heräämössä vietin reilu kolme tuntia ja isi ja vauva kävivät luonani. Vauva pääsi jo herämössä rinnalle, joskin en itse voinut tehdä mitään, kun paikat ei oikein toimineet, vaan kätilö piteli poikaa ja asetti hänet rinnalle.

En enää ikinä halua sektioon, se on varma! En todellakan voi sanoa nauttineeni tuosta kokemuksesta, vaikka tavallaan se oli synnyttäjälle helpompi, kun ei itse tarvinut tehdä mitään, olla vain. Tuntui kauhealta, kun heräämössä kävivät vähän väliä sörkkimässä ja tunnustelamassa kohtua, nostelivat jalkoja (aivan kuin olisivat nostelleet jonkun toisen jalkoja, kun ei tuntenut mitään) ja vaihtoivat siteitä, kun jälkivuotoa tuli. Itse en pystynyt. Yläkroppa periaatteessa toimi, mutta puudutteiden vaikutuksesta oli aivan saamarin kylmä enkä voinut liikkua peiton alta mihinkään. Rinnoista alaspäin ei ollut mitään tuntoa.

Se on kyllä ihan totta, että itse leikkausta ei todellakaan hoksannut! Tunsin kyllä, kun lääkärit ja muut tönivät ja tuuppivat, mutta ajttelin sen olevan jotain esivalmistelua. Kysyin sitten tokkurassa anestesialääkäriltä, että koskas se leikkaus alkaa, niin sanoi, että pian ottavat jo vauvan ulos. Eikä mennytkään kuin muutama hetki, niin tuntui, kun mahassa alkoi paine hävitä ja kuului parkaisu :) Mutta ei mitään tietoa että mulla on ollut maha auki missään välissä.

Vauva on melko lunki tapaus, mikä on kyllä ihme, ottaen huomioon, kuinka vilkas oli mahassa. Huutaa tosissaan vain, kun vaihdetaan vaippaa yms., mutta nälkäänsäkään ei hirveästi valita. Ainoastaan, jos alkaa mennä liian pitkä aika ruokaa odotellessa, niin alkaa volyymi kasvaa :) Toinen on aivan kultainen. Isi saa toisen rauhoittumaan todella helposti, isin kanssa ei oikeastaan vaipan vaihtoakaan tarvitse kuin vähän kitistä :)

Tänään ollaan kotiuduttu, jännittää tämä arjen aloitus :)

No nyt pitää mennä ruokkimaan tuota pientä ihmettä. Palaan lukemaan muiden kuulumisia, jahka vauva on tyytyväinen ja äitikin saanut murua rinnan alle :)

Han ja Rumpalipoika 4vrk

Vierailija
25/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRJOITUSVIRHEISTÄ. Äiti on vielä vähän sekaisin kaikesta :D

Vierailija
26/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaspäivän terveiset! On sitten ollut halvatun kylmä päivä, mutta tätä talveahan on odotettu. =)

Ihan ekaks gallupiin:

Meillä on tuollainen 6v musta cockeripoika. Välillä niiiiin ärsyttävä, mutta tietysti suurimman osan ajasta kovin rakastettava. Jännittää tietty vähän miten se suhtautuu Naksuun sitten Naksun tultua kun Rocky on ollut aikalailla meidän vauva. Mutta on toi sen verran täyspäinen hurtta kuitenkin että eiköhän kaikki mene mainiosti.

Sitten ONNEA TAAS VAUVAANTUNEILLE!!!!

Erityisesti Poppikselle, kasvoi taas tämä kotikaupungin väki. =)

AURORA jännittelee jo tulevaa, no ei ihme. Onhan jo h-hetki ihan nurkalla!! Supsup!

PI-KIlle myös samaa toivottelen SUPSUP kovasti sinne!

Vitsi, meillähän on nyt koko ajan ihan loppupään menijöitä hurjasti. Vauvabuumi siis eikun jatkuu vaan.

NEAkin vaan odottelee kunnon menoa. SUPSUP sinne kanssa!!

LIVE mä muistan noi hääpainajaiset. Ne oli aika hurjia välillä. Ja niissä unissa se kaamee tuska ja paniikki oli niin vahva. Onneks itse The Day meni täydellisesti. Eiköhän teilläkin. =)

JUSKAkaimaseni ihan viisaasti teit että jäit kotiin potemaan. Mähän huilasin kanssa sillon kk sitten koko helkkarin viikon räkätaudiaa kotona. Ja kyllä se oli ihan oikein.

GREETAS Mulla on nyt 18+4 ja painoa on tullut noin kilo. Eli pelkkää vauvaa tässä on saatu ekstraks tähän saakka.

Ja karvoista.. Mä en tiedä kumpi on tulossa, mutta karvat KASVAA!! ; )

Niin ja sellainen sivusto ainakin kun sisukas.net, sieltä löytyy kaikenlaista nastaa.

COLTSFOOT Hyvä että kaikki on ok. Onneks kuuluit vikahälytysporukkaan. Ja jatkossakin kaikki on ok. Eiköhän sieltä niitä liikkeitä ala tuntua.

HAN Onnea vielä teillekin ja Rumpalipojalle. Suloista, teillä on nyt vauva-arki alkanut.

(.)

Perjantaisen sokerirasituksen tulokset sain eilen ja PUHTAAT PAPERIT!! Jepujee!! Hyvä niin.

Tänään masu on pullahtanut taas lisää, ja musta jotenkin eteenpäin. Työkaverit on varmoja että poika tulee. No niin mä itsekin uskon kovasti.

Eipä sen kummoisempia oikeastaan tällä hetkellä.

Jushka ja Naksu 18+4

Vierailija
27/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais tulla romaani taas tästä.... ihan varoituksena! :)

Hoyt oli ollut rakenneultrassa :) Poitsua siis oottelette.. varmasti oli taas ihana kokemus nähdä vauva siellä ruudulla!

Aurora, aaargh onko sulla tosiaankin noin vähän enää päiviä?! :) Aika tosiaan menee hurjaa vauhtia! On jo aikakin se sairaalakassi laittaa lähtövalmiiksi.

Live, en vielä saikkua ole hakenut. Aattelin vähän sisseillä! ;) Nyt on taas supistelut helpottaneet ja siksi jatkan töissä. Ens vkl:n jälkeen katon tilanteen uudelleen (supparit tuntuu iskevän usein vkl:na kun työviikko ja " stressi" ohi), jos silloin tuntuu oireita, niin sitten varmaankin käyn lekurissa. No olihan sulla ollut uni! On aika inhimillistä kyllä, että ennen isoa päivää näkeekin vähän painajaisia. Mutta no hätä, sehän tarkoittaa vain sitä että kaikki menee sitten sillä oikella hetkellä ihan nappiin! :)

Juska, kyselit niistä pinniksistä. Ikean pinniksistä en tiedä, mutta me hankittiin pinnis sokkona huutonetistä, pieni on sekin ja ollaan oikein tyytyväisiä! (ei siis ole Ikean malli mutta sellainen vahnahaikaisempi, ja silloin ne oli vähän pienempiä kuin nykyiset uudet) Kyllä uskon, siihen vauva silti menee niin pitkään kuin pinnistä tarvitaankin.

Pi-Ki, Hyvinkää olis mun " oikea" sairaala, mutta oon menossa Kättärille. Tämä ihan vain siitä syystä että hiljattain Keski-Uudellemaalle muuttaneena mulle on tosi paljon luontevampaa ajella (takaisin) kohti Helsinkiä kuin lähteä Hyvinkäälle! Varmaan ihan ok sairaala tuo Hyvinkääkin, ja parilla tutulla on sieltä kokemuksia jotka on olleet ok.

Greetaksen paino- ja karvagalluppiin. Paino ei noilla viikoilla ollut kamalasti noussut, olisko n. 2-3 kiloa... neuvolakortti on nyt niin kaukana etten jaksa hakea ja tarkistaa! Mut mulla tuo paino alkoi nousta runsaammin 20 vk:n jälkeen. Nyt on siis tullut se reipas 9 kg. Karvoista, mulla on kasvanut tosi hitaasti kaikki karvakkeet raskauden aikana (poikaa siis ootellaan). Kumpa ne kasvais aina näin hitaasti! Paitsi siis hiukset - ne voi TODELLA hyvin! :) Nyt oonkin jo sitä mun uhoomaa kampaajaa ja leikkausta alkanut miettiä, second thoughts... raaskinko sittenkään leikata 20 cm:ä kun tukka on ihan huippu hyvässä kunnossa...

Makkara siellä kärsimättömänä kiemurtelee... :) Ymmärrän yskän niin hyvin! En tiedä miten itse kestän jos juniori menee yliajalle tai ei tuu EDES laskettuna aikana. Ollaan miehen kanssa aateltu alkaa " yrittämään" sitä ulos sieltä 37 --> viikolta saakka! Saas nährä miten käy... varmaan niin että oon täällä vielä 42 viikollakin!

Coltsfoot, hyvä että vaavi voi hienosti vaikka vähän pikkainen onkin. Saat ainakin hetkeksi mielenrauhaa itsellesikin.

Burde oli muuten käynyt vauvapuolelta moikkailemassa. Hyvä että saa käytännön vinkkejä!:) Niitä me varmasti monet kaipaillaan. Itsekin mietin minkäkokoisia vaatteita sille vaaville sinne synnärille kandee ottaa, ja ehkä siis niitä pienimpiä mitä kaapista löytyy =)

Kesis oli käynyt ilmoilla - sulla tuntuu olevan pienehkö härdelli duunissa. Koitahan muistaa himmatakin välillä! :)

HAN - ONNEA NYYTISTÄ! :) Kiva että jaoit tuon sektio-kokemuksen, niitä ei ole paljoa kuullutkaan. Vaikka et ihan tyytyväiseltä siihen vaikuttanutkaan, pääasia että sinä ja vaavi voitte hyvin ja pääsette nyt tutustumaan toisiinne! ;) Ihqua!

Täällä on juniori nykyään niin vauhdissaan, etenkin iltaisin ja öisin, että en tiedä mitä kummaa se tuolla masussa myllertää. Masukin näyttää ihan hassulta kun poika veivaa milloin pyllyään, milloin pikkuisia jalkojaan puolelta toiselle. Lisäksi se nyrkkeilee mun virtsarakkoa.... kiva ;D Sellaista neliösenttiä ei tuolla kohdun sisäpuolella enää taida ollakaan mitä juniori ei olisi tutkinut ja fudinut! Olisko utelias luonne poitsulla... No, toisaalta, ei ainakaan vielä ole tarvinnut olla huolissaan liikkeistä.

Kylmä on! Sitähän olittekin jo päivitelleet. Hrrr... ei paljon kiinnosta ulos lähteä. Meillä ei niitä koiruuksia ole, tuli vain mieleen, ei nimittäin tarvitse lähteä ulos senkään takia. Tosi söpön n. 5 vuotiaan ragdollin (=kissa) omistan, mutta sekin asustaa nykyään siskollani J-kyläassä kun itse allergisoiduin sen untuvamaiselle karvalle (tai sille hilseelle). Mulla on tuo mies lemmikkinä.... ;)

Nyt tenttikirjan pariin! Kerrankin hyvissä ajoin valmistautumassa... =)

Mukavaa tiistai-iltaa enskat! =)

Leenis & jr tasan 31

Vierailija
28/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas taas monta uutta enskavauvaa päivitettyä listaan. Ja huomasin, ett ainakin Pi-Kin tiedot puuttuvat koko listalta. Ja jos muitakin löytyy niin eikun vain tietoja listalle, jotta seuravaan päivitykseen ne voi sit laittaa.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9538428&p=1&tmode=1&smode…

Tänään on ollut taas enemmälti noita supisteluja. Johtunee kyllä nyt ihan siitä, ett en ole malttanut levätä. Hermostuin mm. miehelle siitä, ettei imuri ole pahemmin liikkunut asunnossamme moneen päivään, huolimatta kovistelusta..Joten otin sit ja imuroin. Päätin kyllä sen jälkeen sen jäävän viimeiseksi imuroinniksi vähälle aikaa..Nyt olenkin sit loppuillan lepäillyt ja samaan linjaa jatkanen huomennakin.

Sit galluppeihin vastausta. Eli meidän perheessä asustaa kaksi karvaista koiratyttöä, noutajia molemmat. Sitä pienintä noutajarotua viidestä, joten vauhtia aina löytyy. Varsinkin nyt pakkasilla, kun lenkit jäävät lyhyemmäksi niin täytyy kyllä keksiä kaikenlaista aktiviteettia tai oma toiminen tekeminen alkaa..

Toiseen galluppiin eli tällä hetkellä ainoastaan miehen yhdellä siskolla on 4 alle kouluikäistä lasta. Siellä on tähän asti saanut käydä hoivaviettiänsä laannuttamassa. Mukavaa on se, että miehen siskon nuorimmainen tulee olemaan vain puolisen vuotta vanhempi meidän Rimpulaa, joten jospa serkuksista olisi sit seuraa toisilleenkin.

Muutenkin nyt moni ystävistä on joko saanut vauvan tai on saamassa vauvan. Laskettiin, ett ainakin yhteensä 8 vaavia lähipiiriin on tullut/tulossa nyt vuoden sisällä (eteen- ja taaksepäin).

Mut nyt taidan alkaa kohta nukuksimaan. Väsyttää niin kovin.

Ai niin, sellaista tuossa mietin, ett kun siellä etelä suunnalla on enskat ainakin treffanneet. Niin löytyisikö täältä Itä-Suomen suunnalta tai suht lähiseuduilta halukkaita enskoja (vauvallisia tai odottavia) treffaamaan kupposen äärellä. Jotenkin tuntuu melko pitkältä matkalta lähteä asiakseen " etelän" suuntaan treffeille. Tosin tietysti kovasti kyllä kiinnostaisi..Mut jospa me täälläkin päin saattaisin jotakin aikaan???

-Ninca+Rimpula 25+4 -

Vierailija
29/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia burdelle ja millille vaatekommenteista. Sitä ei osaa sit yhtään kuvitella minkä kokoinen se " tulokas" siellä on. Kuvittelee aina isommaksi varmastikin mitä oikeasti on=) Jotenkin noi 56cm vaatteet näyttää niiiiiiin pieniltä että, pienempiä mulla ei olekaan lainkaan. Toivottavasti noilla nyt pärjätään kuitenkin! Ja jos ei pärjätä niin sit kauppaan ostamaan pienempiä...

SUURET onnittelut Hanille!=) Loppu hyvin kaikki hyvin, vaikka sulle ei tosiaan tainnut kauhean positiivinen kuva sektiosta jäädä. Tulen sit kertomaan omat tuntemukset " operaatiosta" kun ensi viikolla se ohi!

Laskeskelin tossa huvikseni kaikki Enskavauvat, joiden sukupuoli ilmoitettu pinoon. Tällä hetkellä tilanne TASAN: 27 poikaa ja 27 tyttöä:=) Eli tasaista on, vaikka musta jotenkin tuntuu et yhdessä vaiheessa tuli vain tyttöjä ja luulinkin että naisvalta olisi, mutta ei;)

Huomiseen,

Aurora (taas...)

Vierailija
30/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toipuminen sektiosta ottaa varmaan koville, mutta ihanaiselta kuulostaa tuo teidän vauva ja sehän on pääasia! Nautihan nyt vauva-arjesta!!

Missäs se Poppis luuraa?!

Aurora oli laskenut pojat ja tytöt - onkohan meidän prinsessanakki ilmoitettu sinne?! Pitääpä käydä kurkkaamassa...

Voi pettymys - meinattiin alkaa katsomaan leffaa mutta tuo dvd onkin RIKKI :( Höh.

Makkara

Vierailija
31/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei viitti kauheen myöhään kukkua, kun aamulla se aikainen herätys viemään mies töihin. Jos ton 4D:n jaksais vielä neloselta kattoa.

KESIS oli tehnyt pannukakkua - niin koitin pari päivää sitten minäkin, mutta siitä todella TULI pannukakku... :)

HANILLE ja koko perheelle onnea!!! =) Ihan tuli tippa linssiin siinä kohdassa, missä oman itkun mainitsit...

JUSHKA oli saanut sok.ras.testin tulokset, ja hyvät sellaiset - hienoa!!! :)

LEENIS: Sinäkin Keski-Uudeltamaalta --mehän ollan almost naapureita siis, hih!!!

NINCA: Kappas! Olin unohtanut tuon listan kokonaan. Päivitin listan nyt omalta osaltani - kiitos muistutuksesta! :) Pitikö siellä mainita etukäteen sukupuoli??? Jos, niin poika ultran mukaan tulossa, sitä en siellä maininnut.

Eipä tässä taas tämän ihmeempiä. Heittäydyn vielä sohvalle hetkeksi, ja sitten unten maille. Huomiseen! (Palailen illemmalla kertomaan, oliko käyrillä mitään ihmeellistä.)

Pi-Ki

Vierailija
32/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han ¿ SUURET ONNITTELUT vielä uudemman kerran pojasta!!! :) Kiitos kertomuksesta..

Jushka ¿ kiva että säkin sait puhtaat paperit sokrurasituksesta. Saako muuten kysäistä kuinka sä olit ¿näin ajoissa¿ siellä, meillä kuulemma kaikki menee rv 26-28 vasta (kuten itsekin olin)?

Kesis ¿ säkin kävit taas! :) Pannukakku ois kyllä namia.. Mut niin oli ne mun voikkaritkin + kuuma kaakao. Ehdin jopa torkahtaa ehkä 5 min verran ennen kuin mies tuli kotiin ja alkoi heti siivoilemaan.. Kultainen tapaus! :)

Leenis kuvaili niin ihanasti juniorin myllertämistä masussa! ;) Tiitiäinenkin pyllertää kovasti aina iltaisin, öisin en usko ¿ tai sit en vaan herää..

Ninca ¿ mistä sulle on tullut yhtäkkiä noin paljon viikkoja?!?! Vitsit kun aika rientää.. Oikeesti alkaa vähän jo ¿kauhistuttamaan¿ kun itsellä viikkoja on niin paljon..

Kesiksellä ainakin oli kiirusta töissä.. Niin on mullakin. Ihan mielettömän kiireinen viikko + koko vkonloppu vierähtää työn parissa. :( No, täytyy vaan ajatella positiivisesti että ei ole enää paljoa näitä työpäiviä. hihi! Huomenna pääsen töistä kaupungille ja ehkäpä käyn vähän Stockalla shoppailemassa kun sain lahjaksi sinne lahjakortteja.. :) Ja käydään porukalla ravintelissa syömässä, nam. Huono omatunto vaan tulee kun ei olla jaksettu purkaa muuttolaatikoita oikeestaan yhtään lauantaiaamun jälkeen.. Ehtiihän tuota. Mies lupasi huomenna ahkeroida päivällä kun hänellä on vapaapäivä. Mä kömyän aamulla sit neuvolaan ja pistän sormet ristiin ja toivon ettei ole tullut ihan hirmusti painoa!

Kauniita unia ja laittakaahan huomenna PALJON vaatetta päälle kun pistätte nenänne ulos ovesta!

Mammis

Vierailija
33/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin syntyneet Enskavauvat joiden sukupuoli ilmoitettu tänne. Ei siis masussa olevia mukana:=)

Pi-ki ja Makkara ainakin tais ymmärtää mun sekavan kirjoituksen väärin, sori!:))

Vierailija
34/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitin verrarit oli tosiaan kokoa 62, mutta ihan hyvin niillä selvittiin, noissa vaatteiten koossa on hirmuisesti eroja, toiset 62 senttiset on aivan hirveän suuria toiset taasen pieniä.

toppapuvun kanssa tuli enemmän ongelmia kun likka oli niin pieni ja laiha, puku oli 62 cm mutta veikkaan enemmin noin 70 senttistä, sillä puku on vieläkin tajuttoman suuri vaikka Aino oli viime viikolla neuvolassa jo 56,6 senttiä pitkä.

Puku oli sairaalasta lähtiessä niin suuri ettei meinattu saada tyttöä turvakaukaloon kunnolla kun ei ollut havaintoakaan siitä missä on neidin kädet.

Mä suosittelen tsekkaamaan kunnolla miten se kaukaloon asettaminen oikeesti sujuu, ja niitä hihnoja ei kannata kiristää liian tiukalle !!

Me ei olla tänä talvena pidetty toppista kun vaunuissa nukkuessa, ollaan reissuun lähdettäessä laitettu alle reilusti vaatetta ja sitten päälle velour verrari ( mitenkähän se oikeesti kirjoitetaan ?? ) sitten vielä fleecehuopa 4 kerroin.

Hyvin on kuitenkin pärjätty kun ei olla kovilla pakkasilla viitsitty mihkään lähteäkkään.

AA

Vierailija
35/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAKKARA, itse asiassa tuntuu, että olen toipunut erittäin hyvin. Olin pystyssä jo samana iltana leikkauksesta (no vähän huteraa kyllä oli ja hoitaja oli vieressä pitelemässä letkuja ja muita) ja virtsakatetrin (niin, laittoivat tosiaan sellaisenkin, koska yleensä leikkauksesta toipuvat eivät pääse sängystä ylös vähään aikaan) sain pois jo seuraavana aamuna ja siitä asti olenkin ollut enemmän ja vähemmän jalkeilla. Haavakin on tosi hyvin lähtenyt parantumaan, huomenna saisi käydä poistattamassa tikit. Sairaalassa aivan ihmettelivät mun nopeaa toipumista :)

Ainoa mikä aiheuttanut päänvaivaa, on kohonnut verenpaine, jolle ei löydetty mitään järkevää selitystä. Myös järkyttävä päänsärky vaivasi useamman päivän, eikä sillekään löytynyt syytä. Epäilivät spinaalipäänsärkyä (puudutuksen aiheuttama komplikaatio), koska oireet täsmäsivät osittain siihen: istuessa ja seisoessa oli voimakas särky päässä, mutta välittömästi kun pääsi makaamaan, särky lakkasi. Iski heti uudelleen päälle, kun nousi istumaan. Mutta tämä ei selitä korkeaa verenpainetta. Tosin nyt kun mittasin kotona, niin oli taas aivan normaalit paineet. Epäilivät myös synnytyksen jälkeistä raskausmyrkytystä, kuulemma joillakin harvoilla se voi tulla vasta synnytyksen jälkeen, mutta koska tänään päänsärky oli lakannut ja verenpaine ei ollut mikään aivan huikean korkea, saatiin lähteä kotiin.

Unohdin toisaan tuosta kertomuksesta, että poika syntyi pe 2.2.2007 rv 40+2.

Nyt kyllä pitää päästä nukkumaan. Vauva kuitenkin herää pian syömään, mutta pitää yrittää edes vähän saada unta palloon.

Han ja Rumpalipoika 4vrk

Vierailija
36/36 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa mukaan turinoimaan tuonne vauvapuolelle jahka kerkiät =)

Viipero & Aleksi (huomenna 3kk)