Exän takia ei ole luottotietoja ja muita vuokralle hakevien valheita
Miten löytää hyvä vuokralainen, joka maksaa vuokransa. Eikä sotke asuntoa kissan paskaan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Naisilla syy on aina exän. Ihan kaikkeen. Nainen itse on täydellinen.
Valitettava totuus on, että se usein onkin näin. Toki jos on päihdeongelmainen, saattaa olla itsekin ongelma. Mutta en ole eläissäni tavannut naista, joka esim. haluaisi huijata vuokranantajaa tai kokisi moraalisesti oikeaksi tehdä näin. Yleensä kuvioon liittyy naista vahvempi taho, joka hyväksikäyttää tai manipuloi tätä. Sitten jos kuviossa on lapsia, tilanne on vielä hankalampi, sillä tällöin mies saattaa olla uhka myös naisen ja lapsen hengelle
Naisten kannattaisi itse tiedostaa tämä ja pysyä erossa kaikista miehistä. Jos mies ei tarjoa tälle asumista, ei missään oloissa muuttaa tämän kanssa yhteenkään. Näitä 50/50 tyyppejä, jotka ovat työttömäksi jäädessään jääneet roikkumaan naisen elätettäviksi, on. Tai taantuvat lapsen tasolle muuten
Vierailija kirjoitti:
Useinhan noi on vaan aidosti selityksiä, mutta hieman on avautunut nyt tukevassa keski-iässä omien kokemusten kautta. Minun oli hilkulla mennä luottotiedot eksän takia. Ja kyllä, olen aina hoitanut raha-asiani, en ole elässeni saanut toimeentulotukea ja palkkani ylittää suomalaisten keskipalkan. Ikinä ennen ei ollut yhtään lainaerää mennyt pitkäksi yms. Silti, silti meinasin menettää luottotietoni eksän takia.
Miksi? Koska mies oli aina sellainen "päiväperho" eli kävi töissä, muttei kantanut huomisesta huolta. Minä olin talouden selkäranka ja se järki rahan kanssa. Mies perusti yrityksen, jolla meni ensin ihan jees, mutta sitten alkoi tulla ongelmia. Minä jouduin takaamaan yrityksen lainoja, koska vaihtoehtona oli, että firma kaatuu, miehelle tulee paljon velkaa ja lisäksi tulot tippuu työmarkkinatuelle. Mies oli varma, että hänellä on ratkaisu asiaan. Ei, en suostunut heti. Mutta sitten ajattelin, että lainaan rahaa hetkeksi eli hain ison
Minusta kyse ei tässä ole eksästä. Tiesit miehen olevan päiväperho, takasit enemmän kuin sinulla oli varaa, otit luottoja ja vippejä.
Ja jos eksä on tehnyt oikeasti rikoksen, eli hakenut niitä luottoja toisen nimissä, niin sehän hoidetaan sitten rikosilmoitusten ja oikeuden kautta.
2010 rakennettu perussiisti asunto on. Trendeistä en sitten tiedä. Hyvällä paikalla. Halusin luottaa tähän nuorehkoon naiseen.
Tunnustan, että itsellä samanikäinen tytär.
Olisi ollut ihan kaikenlaista vuokralle tulijaa, mutta rahaa ja tunteita ei näköjään kannata sotkea.
Ap
Monen kohdalla pitää paikkansa, että luottotiedot on mennyt exän takia. Tunnen pari tällaista. En kuitenkaan ikinä vuokraisi heille asuntoa. Ihmisen luonne on mitä on. Jos on antanut exän käyttää hyväkseen, ei se muutu kumppania vaihtamalla. Näillä reppanoilla on kohta kierroksessa seuraava hyväksikäyttäjä, joka vie rahat ja vuokrat jää maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne luottotiedot ihan oikeasti mennä jonkun muun takia?
Tietenkin voi, mutta sen väitteen todenperäisyyttä on mahdoton tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan ne luottotiedot ihan oikeasti mennä jonkun muun takia?
Miten?
Esim joku ottaa lainaa sun nimellä sun tietämättä tai olet jonkun takaaja, posti hukkaa kirjeet tai ne piilotetaan tai tuhotaan muutoin. Onhan noita postinjakajiakin tullut ilmi, jotka vaan jättää postit jakamatta ja nakkaa ne jonnekin kaappiin tai hankeen.
Mulla yks exä ilmeisesti yritti eron jälkeen jotenkin ottaa lainoja mun nimellä, alkoi yhtäkkiä eräänä yönä tulemaan viestejä puhelimeen eri lainayhtiöiltä.
Rikoksesta tehdään rikosilmoitus.
Verotoimistossa voi käydä katsomassa päätteeltä maksutta viimeisen kahden vuoden verotustiedot. Näitä ei näe etänä eikä saa puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Kysyt työpaikkaa ja otat selvää paljonko siellä maksetaan palkkaa. Tarkistat luottotiedot ja sanot että ei eläimiä. Sitten kun vuokralaisen näet katsot onko katse kirkas, sieraimet normaalit, kädet ei vapise, hampaat valkoiset ja sormissa ei nikotiinitahroja sekä olemus siisti ja asiallinen.
Ihmisen hampaat on valkoiset vaan jos ne on valkaisu tai hankkinut kuoret. Luonnostaan ne ei valkoiset ole.
Olis tässä uusi asunto hakusessa. Olen maksanut aina vuokrani vaikka olen työtön. Olen asunut 30 vuoden aikana kolmessa eri asunnossa. Nykyisessä olen asunut 9 vuotta. Kisaa en tosiaan edes ottais enkä muita eläimiä ei ole aikaa hoitaa niitä. Meinaako joku ettei työtön olis luotettava vuokralainen.