Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme ole juuri ostanneet tänä vuonna kuin elintarvikkeita

Vierailija
04.08.2024 |

Ja hyvin on pärjätty ilman kauppojen turhaa krääsää ei edes vaatteita...Harmittaa vain kun ennen ei tajunnut olla ostamatta, olisi paljon säästössä .

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä jonkin verran ostanut vaatetta kirppiksiltä. Mutta esim. kampaajalla en enää käy kuin ehkä kerram vuodessa tasoittamassa latvat. 

Vierailija
2/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tuu laitettua muumi mukeja ostoskoriin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on vaikka 10 vuotta ostanut kaiken mieleisen, niin ei ole seuraavaan 10 vuoteen tarvetta ostaa kuin ruokaa, päivittäistavaroita (wc-paperi jne.) ja sukkia/alusvaatteita.

Vierailija
4/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli yllätyksenä, miten kivaa elämä voi olla ilman maksullisia virikkeitä. Kävin ennen säännöllisesti kahviloissa, ulkona syömässä ja leffoissa, näyttelyissä...ihan kuukausittain. Nyt tänä vuonna olen käynyt kahdessa näyttelyssä, kolmessa leffassa (lapsen kanssa) sekä syönyt ulkona alle 5 kertaa ja nekin lounasaikaan (= halvempaa). En koe että elämänlaatu olisi mitenkään tuosta huonontunut! 

Itse tehty ruoka, etenkin kun saa käytettyä vanhaksi meneviä ainesosia tms., on hyvin palkitsevaa. Siitä tulee sellainen aikaansaanut olo. Ja nyt kesällä pääsee ilmaiseksi rannoille, metsään...mökki kyllä vuokrattiin puoleksi viikoksi, mutta se oli ilman mukavuuksia ja ns. korvessa (hinta myös sen mukainen, joitakin hassuja kymppejä per päivä). 

Vierailija
5/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mutta ei näillä tuloilla säästöön jää mitään.

Vierailija
6/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä jonkin verran ostanut vaatetta kirppiksiltä. Mutta esim. kampaajalla en enää käy kuin ehkä kerram vuodessa tasoittamassa latvat. 

Mikset leikkaa itse niitä latvoja?

Vierailija
7/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tuli yllätyksenä, miten kivaa elämä voi olla ilman maksullisia virikkeitä. Kävin ennen säännöllisesti kahviloissa, ulkona syömässä ja leffoissa, näyttelyissä...ihan kuukausittain. Nyt tänä vuonna olen käynyt kahdessa näyttelyssä, kolmessa leffassa (lapsen kanssa) sekä syönyt ulkona alle 5 kertaa ja nekin lounasaikaan (= halvempaa). En koe että elämänlaatu olisi mitenkään tuosta huonontunut! 

Itse tehty ruoka, etenkin kun saa käytettyä vanhaksi meneviä ainesosia tms., on hyvin palkitsevaa. Siitä tulee sellainen aikaansaanut olo. Ja nyt kesällä pääsee ilmaiseksi rannoille, metsään...mökki kyllä vuokrattiin puoleksi viikoksi, mutta se oli ilman mukavuuksia ja ns. korvessa (hinta myös sen mukainen, joitakin hassuja kymppejä per päivä). 

Joko laskit tämän kuun rahankäyttösi -ketjussa olen kertonut ruokakuluista. Touko- ja heinäkuun ero rahassa 320€ ja kun kysyin heinäkuun lopussa, miten ruoka on muuttunut, ei kuulemma mitenkään.

Vierailija
8/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mutta ei näillä tuloilla säästöön jää mitään.

Minä olen ollut työtön nyt reilut pari vuotta, ja tuntuu että jopa sinä aikana rahan riittävyys on huonontunut järkyttävästi. Ensin raha riitti niin, että välillä pystyi ostamaan jotain ns. luksustakin, edes säästämällä. Nyt tänä vuonna ihan tavallinen, vaatimaton arkiruoka maksaa lähes liikaa...koko kesän olen esim. odottanut milloin tietyt vihannekset tulevat alennukseen, mutta jopa peruna maksaa paikkakunnallani lähes 2€/kg. Marjat ovat jääneet keräämättä, kun läheinen itsepoimintapaikka lopetti, eikä ole kunnon marjametsiä lähellä. 

Vierailija
9/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko laskit tämän kuun rahankäyttösi -ketjussa olen kertonut ruokakuluista. Touko- ja heinäkuun ero

Kiitos, pitääpä käydä lukemassa ketjua! 

Vierailija
10/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla aika isot säilöt kaikkea muuta jos vaan ruokaa on ostanut. Mihin teillä mahtuu esim vessapaperit ja pesuaineet?

Vierailija
11/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen vaatekaappiin mahtuu älytön määrä ruokaa. Laittamalla  muutaman hyllyn lisää ja pitämällä kirjaa varastosta, vessapaperia on vuodeksi ja se mahtuu hyvin yläkaappeihin, kun raivaa ylimääräisen rojun pois. Sängynaluslaatikot ovat myös käteviä paperien säilytykseen, ainoastaan varautumisessa veden säilytys tuottaa ongelmia, kun ämpärit ovat muodoltaan tilaavieviä, kaupasta saatavissa viiden tai kymmenen litran tonkia, mutta on kallista vettä.

Vierailija
12/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset leikkaa itse niitä latvoja?

Oon tosi tumpelo ja haluan ne polkkamittaan, ehkä pitemmät olisi helpompi tasottaa. 

Vierailija
13/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa jos ei ole tarvinnut ostaa lääkkeitä, bensaa, matkalippuja, sähköä !

Vierailija
14/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. Itse tilasin juuri kengät ja vaatteita olen kesän aikana ostanut noin viidelläsadalla. Vielä pitää takki ja kengät ostaa ja käydä kampaajalla värjäämässä hiukset niin sitten voi taas alkaa säästämään pari sataa enemmän kuussa.

Vierailija
15/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli hinnoitellut kahvilat kampaamot kierrän kaukaa kepappi pellejen ovien tukkeena ovat omistajien uudet korona tuilla hankitut audit. viisas ei maksa tyhmä pyytää

Vierailija
16/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tavarat mitä myydään esim sittarissa ja prismassa ovat hetken päästä arvottomia kannattaa ostaa käytettyä design tavaraa niiden hinta nousee 

Vierailija
17/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tavarat mitä myydään esim sittarissa ja prismassa ovat hetken päästä arvottomia kannattaa ostaa käytettyä design tavaraa niiden hinta nousee 

Näinhän se on mutta se ihmetyttää että Ikean halpismööpeleissä arvo säilyy kummallisen hyvin. 

Vierailija
18/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimerkit ja isot kirjaimet ovat näköjään nekin liian kalliita nykyään. Yhdyssanoista puhumattakaan. 

Vierailija
19/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, en käytä rahaa enää muuhun kuin ruokaan ja joskus palveluihin. Turha krääsä ahdistaa ja kahvittelu ulkona sekä kaikki menot on niin älyttömissä hinnoissa, ettei viitsi. Taantuma tällä menolla tulee tietysti, mutta luonto kiittää meitä:)

Vierailija
20/27 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain taloustavaraa on ostettu, muuten oikeastaan ruoka riittää. Tuli tilaattua vaatteita k-aikana, niin niitäkään ei oikeastaan tarvitse. Varmaan olisi taloudelle hyväksi ostaa jotain kotimaista ja niitä yritetäänkin suosia, mutta eihän esim. vaatteita enää juuri tehdä Suomessa. Eikä paljon muutakaan.

Metsää ja puuta olisi vaikka myydä, mutta ne taitaa olla rauhoitettuja ilmaston takia.