Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla tilillä S-bonusta

Vierailija
04.08.2024 |

Runsaanlaisesti eli yli 1000€, mihin säästätte/käytätte sitä ja onko raha sinun vai puolison tilillä vai miten?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne ne kasaantuu, viimeksi maksoin niillä 3vuotta sitten 6 suurpakettia koivubrikettiä, jota ei nykyään edes saa ja itämaisen lyhytkarvan pennun hintaan 1300e.

Täytyykin vilkaista mitä sielläon taas kertynyt 

Vierailija
22/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee suoraan kaikki s-bonukset s-tilin rahastoon. Osakesijoituksilla saa tuotoa noille bonuksille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin ottaa asia miehen kanssa puheeksi, tiedän että bonusrahaa on tällä hetkellä n.3000€, mutta niillä ei ole sovittu tehtävän ns mitään, kunhan vain kertyvät sinne. Nytkin tulee n.150€ bonaria kesäloman jäljiltä, normikuukaudessa summa n.60-100€.

Vierailija
24/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tilillä muutaman satasen varalla ja välillä "tyhjentelen" ylimääräisiä rahastoon. Nyt kerätään joko kylppäri- tai keittiöremonttiin tai poreallasta varten

Vierailija
25/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ohjannut kaikki tulevat bonukset kahteen eri rahastoon.

Nyt näkyy olevan n. 10 500:-

Olen sijoittanut osan bonuksista S-pankin rahastoihin. Siitä olen pitänyt huolen, että on aina merkintäpäivinä 200€ metsärahaston varten, koska se on maltillista mutta varmaa tuottoa.

Muuten olen sijoittanut kuukauden menoista riippuen 10-30€ matalakuluisiin rahastoihin. Tiedän, että niitä eivät salkunhoitajat kyttää 24/7 passiivisia indeksirahastoja. Siitä huolimatta niidenkin tilannetta päivitetään aika ajoin. 

Olen rahastosäästäjä siksi, että on jotain pahan päivän varalle. Rahastojen realisoimiseen menee oma aikansa ja osasta rahastoja on myös myyntikuluja eli minkään toisarvoisen asian vuoksi en ala realisoida S-pankin rahastosalkkuani.

Vierailija
26/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään ne joka kesä etelän lomaan.

Vierailija
27/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tilillä muutaman satasen varalla ja välillä "tyhjentelen" ylimääräisiä rahastoon. Nyt kerätään joko kylppäri- tai keittiöremonttiin tai poreallasta varten

Eikö tuommoisin hankintoihin löydy rahat keräämättä?

Vierailija
28/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuommoisin hankintoihin löydy rahat keräämättä?

Miksi käyttää palkka- yms rahoja, kun pystyy hankintarahat tienaamaan päivittäisostoksilla? Sinun bonusrahasi menevät näemmä vain ylimääräisiin herkkuihin normiostoksien seassa ja näkyvät sittemmin vain vyötäröllä.

Vierailija
29/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te joilla eriävät näkemykset puolison kanssa bonusrahojen käytöstä, periaatteena muutenkin ja muissakin rahoissa, että yhteisiä ovat ja bonukset vain lojuu tilillä?

Vierailija
30/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonuksia kertyy noin 50-70 e/kk. Bonuksista menee 50 e/kk kahteen eri S-pankin rahastoon. Rahastoihin on kertynyt yhteensä noin 4300 e korkoineen. S-tilillä on yleensä rahaa noin 300-1000 e, josta teen tarvittaessa pieniä nostoja toisen pankin käyttötilille. Siirrän myös joka kuukausi toisen pankin käyttötililtä rahaa 20-50 e S-tilille. 

Vierailija
31/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
32/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötililleni tulevat ja tonnin verran ehkä 10 vuodessa (vakuutusmaksuista). Ihan menee ostoksiin ja laskuihin.

Vierailija
33/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites te joilla eriävät näkemykset puolison kanssa bonusrahojen käytöstä, periaatteena muutenkin ja muissakin rahoissa, että yhteisiä ovat ja bonukset vain lojuu tilillä?

Tähän minäkin kaipaisin kommentteja, meillä siis ns yhteiset tulot&menot, mitään ei eritellä. Tosin miehellä on osakesalkku, minun palkastani ei sellaista perusteta tai pidetä yllä enkä ole perintöäkään saamassa.

Vierailija
34/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan rahojen vain kertyä tilille, muutaman hassun kerran olen joutunut jonkun kympin nostamaan (opiskelijana) toisaalta joskus olen sinne siirtänyt 'ylimääräistä', tosin harvoin.

Pääpankkini on ihan toinen, mutta annan bonusten kertyä tuonne, olkoon siellä jemmarahastona/hätävarana jos joskus tulee tarve niin sitten käytän pois.

Pääpankissa on erikeen tili mihin säästän 'tavallisiin' yllätysmenoihin, siis jos vaikka jääkaappi hajoaa, matkoihin ymv.

Vierailija
35/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinelävä mies ja vaikka pääosan kaikista ostoksista ostan S-ryhmästä, no tankkaan auton kyllä pääosin Nesteellä enkä abc:llä, niin bonuksia tulee vain joku ykköseuro kuussa.

Vierailija
36/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun lopettivat paperisten tiliotteiden kotiin lähettämisen, en ole katsonut mitä siellä tilillä on. Uskoisin olevan muutama tonni. Joskus maksoin kokeeksi kassalla jotain sillä kortilla siltä S-tililtä, mutten muista mitä. Käytän sellaista vanhaa käteiskorttia bonusten kirjaamiseen, enkä sitä uutta luottokorttia.   

Vierailija
37/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn huorissa bonuksilla. Ilmaista pillua!

Vierailija
38/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee bonuksia 0- 1 euroa joskus vähän enemmän.

Nyt taitaa olla viitisenkymppiä.

Kun käyn Prismassa käytän bonuksia vaikka pikkareiden ostoon.

Tili on mun nimissä ja minä sitä pääasiassa kartutan bensan ostolla.

Tuollaisista pikkurahoista ei edes keskustella.

Muut tilit OP ssa.

Vierailija
39/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei yleensä ole ongelmia normaalien tietoteknisten asioiden kanssa, mutta yritin juuri kolmannen kerran ottaa s mobiilia käyttöön, eikä onnistu edelleenkään. Ei hajuakaan mitä tilillä on, arjessa tasan 0 minuuttia ja 0 sekuntia aikaa lähteä johonkin s-pankkiin selvittelemään asiaa.

Vierailija
40/57 |
04.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään bonuksia, se on teidän omaa rahaanne joka on vaan vedetty välistä koko sirkuksen pyöritykseen, josta sitten osa palautetaan "bonuksina" teille. Ilman tätä sirkusta tuotteet voisivat olla halvempia ostaa alunperinkin.