Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset rakennusalalla usein häirinnän kohteena

Vierailija
04.08.2024 |

Naisten kokema häirintä ja syrjintä on yleistä rakennusalalla.

Rakennusliiton naispuolisille jäsenille tehdyn kyselyn mukaan reilu 60 prosenttia vastaajista kertoo fyysisen koskemattomuutensa olleen uhattuna. Vastaajista 44 prosenttia kertoi kokeneensa seksuaalista häirintää työpaikalla jossain kohtaa työuraansa.

Rakennusalan työntekijöistä naisia on noin joka kymmenes. Kyselystä käy ilmi, että monissa tapauksissa esihenkilö on sallinut häirinnän jatkumisen.

 

 

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet sanomaan: työt loppuvat, sinut savustetaan ulos tai saat lomautus lappu! 

 

 

Vierailija
142/152 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjintää varmaan on ja verbaalista häirintää, mutta mieltä vailla sen puristelijan täytyy olla, jos naisella naulapyssy kädessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
23.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa jauhetaan, paskaa jauhetaan, ei siellä kukaan teitä ahdistele vaikka niin toivottekin.

Vierailija
144/152 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellään jopa päin tahallaan. Ilkeitä ja aivotonta porukkaa. Esimiehet ovat mukana, koska kaveriii

 

 

 

Ei kannata naisena lähteä

Vierailija
145/152 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinais suomessa ainaki erityisen piip porukkaa. Hv

Vierailija
146/152 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voihan sitä verrata vaikka ruokakaupassa käyntiä siihen, että hakeutuu tietoisesti sota-alueelle. Minusta nyt ei ehkä ihan sama asia, mutta juu... 

Jos tiedät että jotain saattaa ja kenties todennäköisesti tapahtuukin, niin on melko turha uhriutua. Jos menet ja teet riskeistä huolimatta. 

Jos kuvittelet että kollektiivisen massan tulee mukautua toiveisiisi, niin mikä helvetti luulet oikein olevasi?

Niin, eli mielestäsi jos nainen kohtaa ahdistelua, se oli naisen vika. Mitäs liikkui ihmisten ilmoilla. :D 

Jos ei halua että setämiehet kourii, jääkööt himaan. Kyllä kourijoilla pitää olla oikeus kouria. 

 

Kähmintä ja ahdistelu on lailla kielletty. Sitä tapahtuu siitä huoli

 

Yhteiskunta ei voi hyväksyä tilannetta, jossa toinen sukupuoli joutuu jättäytymään pois tilaisuuksista, tapahtumista, työpaikoista jne. sen vuoksi, että toinen sukupuoli ei osaa käyttäytyä. Se on sama kuin kiusatun siirtäminen toiseen kouluun.

 

Juuri tämä. Käytännössä naisille ei anneta edes mahdollisuutta. Yhteiskunnassa voisi olla jotain eritavalla jos naisilla olisi mahdollisuus esim perustaa yrityksiä ilman ennakkoluuloja.

 

Elokuva: Ladys first 

Kertoo käytännössä kaiken

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/152 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhero Riku!

Vierailija
148/152 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ovat ikänsä elämäntapatyöttömänä notkuneet rutisijat yhtäkkiä olleetkin kaikki raksalla töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/152 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin opiskeluaikana kesätöissä rakennusalalla. Kohtelu naisena oli ala-arvoista. Vähättelyä, tytöttelyä, flirttailua, koskemista. Miehet eivät osaa käyttäytyä, jos nainen tekee työnsä hyvin heidän perinteisesti hallitsemallaan alalla. Halveksunta ja alas painaminen ja seksualisointi alkaa heti.

Miehissä on kyllä paljon huonoja yksilöitä.

Vierailija
150/152 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on YLE:n uutisista kuultu jo 10 kertaa tämän aamun aikana. Alkaa jo riittää.

Mistähän mahtaa johtua, että eräät naiset kokevat niin kovasti häirintää, eräät toiset taas pärjäävät miesvaltaisilla aloilla aivan hyvin? Oma kokemus jälkimmäisestä.

Sinun ei ole pakko avata yhtään ketjua aiheesta, vai mitä?

Ei sinunkaan! Kyllä tämä on keskustelupalsta, johon olis hyvä osallistua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/152 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin olisi hyvä selvittää, miksi näin tehdään. Miksi on tytöttelyä, vähättelyä, tissin ja perseen puristamista, muuta asiatonta naisiin kohdistuvaa toimintaa/sanomista. Mikä syy. Onko paha olla itsellä kun pitää olla häiriöksi ja kohdella joitain muita ala-arvoisesti. Tuleeko siitä kivempi olo. Kannattas tehdä tuossa tilanteessa omalle pää kopalle jotain, ehkä juttelu psykologin vastaanotolla virkistäisi. Itseasiassa tämä voisi olla ohjeena kaikille sukupuolesta riippumatta joilla on tarve dissata muita.

Kannattaisi myös miettiä miltä tuntuisi, jos siinä olisi töissä oma vaimo/tytär/sisko/tyttöystävä. Olisiko vielä toiminta ok ja miltähän se tuntuisi omaisesta? Ja olisiko kiva katsoa, kun omia ihmisiä käpälöidään?

Vierailija
152/152 |
05.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yein 50vuotisen uran raksalla, kyllä naisiakin on moneen lähtöön varmasti kaikilla työmailla! Olen ollut tilanteessa jossa pahakielinen naissiivooja on istuttu ulos työmaalta! Laiskuus ja hitaus on ollut myös naisten joukossa yleistä! Itselleni on sattunut hyviä työpareja naisten kanssa,ahkeria ja ammattitaitoisia, kun luottamus pelaa, kaikki pelaa!