Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hjälp..kahden alkion siirron jälkeen plussa ja vuotoa??

05.02.2007 |

Hei te onnelliset odottajat!

Haluaisin kysyä onko joukossa ketään jolle olisi käynyt vastaavaa ja raskaus silti jatkunut; meille siirrettiin viime tiistaina 2 blastokystaa (toinen hyvä ja toinen sen verta heikko että sitä eivät olisi edes pakastaneet joten saatiin molemmat kyytiin). Eilen aamulla sitten yllättäen alkoi vähäinen vaaleanpunainen vuoto ja siitä panikoituneena kaivoin testin kaapista ja halusin varmistaa negan jotten enää pitäisi turhaa toivoa yllä..mutta mutta testi näyttikin haaleaa positiivista! Eilen ja tänään vuoto on ollut välillä punaista ja välillä vaaleanpunaista ja sitä tulee siis lähinnä pyyhkiessä, muuten ei vuoda. Ja testejä olen kerennyt tekemään jo 3 ja kaikki näyttävät haaleaa plussaa. Tänään testasin viimeksi Clearbluella (oikea testipvä olisi vasta pe 9.2) ja heti tuli haalea plussa ruutuun.

Kysymys olisikin nyt seuraava, onko kellään tullut tällaista pientä vuotoa ja silti raskaus onkin jatkunut ihan normaalisti? Siis voisiko olla niin että se toinen alkio sieltä nyt hieman vuotelee vai enteileeköhän keskenmenoa..?

Kiitokset tuhannesti kaikista tiedonjyvistä ja onnellista odotusta jokaiselle!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika erikoinen tilanne, toivon todella että plussa jatkuu ja olet raskaana. Toivottavasti joku osaa auttaa sinua tässä asiassa.

Itse kysyin joskus kans sitä että voiko raskaus jatkua jos on jotain vuotoa ja aika moni vastasi että se vuoto ei kerro vielä mitään. Tosin joku taisi sanoa että kirkkaanpunainen vuoto on huono asia.

Tsemppiä, ja vauvaliimaa!!!!!

mia

Vierailija
2/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sotken lusikkani soppaan, vaikken mikään asiantuntija olekaan. Mieleeni tuli heti, että olisikohan sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa? Itsekin sen kokeneena (tai luultavasti se oli sitä ennen menkkojen alkupäivää, jotkaei sitten alkaneetkaan kun tuli plussa) arvelisin näin.

Mutta joka tapauksessa jos sinulle jo nyt tulee plussa testitikkuun, niin luulisin sen olevan hyvä asia! Että ei pikku vuodosta varmaankaan joka tapauksessa kannata säikähtää!

Peukkuja ja vauvaliimaa täältäkin!

Vattumato ja vauva 17+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja isot kiitokset rohkaisevista vastauksistanne!!

En tosiaan tiedä mitä ajatella tuosta vuodosta..ilman sitä raskaushormoni ainakin näyttäisi olevan nousussa, kun eilen ja tänään tehdyissä testeissä toisen viivan ilmestymisen nopeus ja paksuus on ihan eri luokkaa kuin eilen. Kunpa tää ärrrsyttävä tiputteluvuoto nyt vaan loppuis!

Tuota kiinnittymisvuotoa itsekin kovasti mietin, josko olisi sitä? Vattumato, tuliko sulla siis vähän ennen menkkojen oletettua alkua jotain vuotoa? Oliko punaista vai ruskeeta (sorry, ällö kyssäri ;))? Mulla on siis kyllä ihan punaista, välillä ihan vaaleaa ja välillä ihan normaalia punaista. Ei tule kyllä kovin paljoa, vaan just pyyhkiessä. Ei oo mitään isompia kipujakaan, alaselkää ja -mahaa vaan jomottelee tasaisesti ja välillä vihlasee kohdun ja munasarjojen seudulta. Ekasta raskaudestani muistan kyllä nää kivut, mutta sillon ei ollu yhtikäs mitään vuotoa mikä nyt sitten sekoittaa täysin pasmat.. Noh, ei auta muu ku toivoa parasta ja odotella tilanteen kehittymistä.

Oikein ihanaa odotusta teille molemmille!!

Vierailija
4/12 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussasta! Minulle siirrettiin kaksi blastokystaa viime keväänä ja tulin siitä raskaaksi. Vuotelu alkoi 9-10 pv siirron jälkeen (eli ennen testipäivää, joka oli 12 pv siirron jälkeen) ja oli juuri samanlaista kuin kuvasit, pikkuhoususuojalla pärjäsi. Vuotelua riitti raskausviikolle 8 asti ja voit uskoa että se aika oli hermoja raastavaa (kuten WC reissut koko raskauden ajan)! Lääkäri arveli että tukilääkityksenä käytetty Lugesteron saattoi kasvattaa limakalvoja " liikaa" ja sen vuoksi tuli vuotelua. Tosin rv 5+, 6+ ja 7 tehdyt ultrat osoittivat myös että kohdunsuulla oli vuoteleva alue, mutta rauhoittelivat että kun vuotoalue ei ole istukan kohdalla niin selviytymismahdollisuudet ovat hyvät. Meille kävikin hyvin, tyttö syntyi rv 39+1.

Toivottavasti teilläkin kaikki sujuu hyvin ja vuoto olisi vaaratonta!

Vierailija
5/12 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suurensuuret onnittelut tytön syntymästä!!

Olipa ihana kuulla että kaikki meni alkuajan vuotelusta huolimatta hyvin loppuun saakka! Mulla alkoi tuo pikkuinen tuhruttelu justiin 9 päivää siirrosta ja sitä tuli 9-13 päivien aikana siten että välillä tuhrutteli ja välillä taas ei mitään..tosi hermojaraastavaa siis! Eilen aamulla (pp14) kävin verikokeessa ja arvo oli 285 joka oli hoitajan mukaan oikein hyvä tuolle päivälle. Kävitkö sä verikokeessa alkuvaiheessa? Jos kävit, muistatko paljonko sulla oli tuo veriarvo ja montako päivää siirron jälkeen?

Ja toissaillan jälkeen on onneks tuhrutkin pysyny poissa (kop, kop puupäähän). Toivottavasti pysyvät jatkossakin, sydän kun aina meinaa pysähtyä jos pyyhkiessä paperi ei pysykään valkosena..! Hoitaja eilen puhelimessa meinasi että saattaa olla jotain hormonaalista vuotoakin, ja sun kirjoitus just noiden Lugejen vaikutuksesta huojensi mieltä vielä lisää, josko kyse olisikin vaikka siitä eli vuoto olisi sitten vaaratonta..toivotaan toivotaan!!

Vierailija
6/12 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tehtiin toukokuussa tuoresiirto kahdella hyvällä, olisko ollut 4-5 soluisella alkiolla.

siitä heltisi vajaan viikon kestänyt +.

kun vuoto alkoi, soitin klinikalle, ja päätettiin tehdä PAS suoraan siihen alkaneeseen vuotokiertoon.

tukilääkityksenä pAS:issa mulla oli estrogeenilaastari ja lugesteron.

pas tehtiin, ja kyytiin laitettiin pari puolikunktoista alkiota, 3 ja 4 soluinen. molemmista oli sulatuksessa tuhoutunut yksi solu, eli olivat olleet pakastettaessa 4 ja 5 soluiset.

tiputtelu alkoi pp6, ja jatkui rv 10 asti, eli kunnes tukilääkitys lopetettiin.

mulla tiputtelun syy oli ilmeisesti se, että lugesteron oli pistänyt limakalvot riekaleiksi, kun sitä oli ensin siinä tuoresiirrossa mennyt se 600mg/vrk, ja melkein 1,5 viikon päästä samalla annoksella sitten viikkokaupalla...

eli ilmeisesti se tiputtelu ei tullut kohdun sisältä..

mutta sitähän ei lääkäri tietysti varmasti voinut sanoa..

..ja olin ihan hermona sen pp6-rv10, kun odotteli viidettä keskenmenoa tulevaksi..

vaan kuinkas kävi? nyt kyydissä pötkyttelee toinen niistä surkeista PAS-alkioista.. =)

-ennis- ja sintti rv38+0 ..sektioon 10 yötä jäljellä =)

Vierailija
7/12 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuhousunsuojalla pärjäsin kyllä ok sinne rv 10 asti.

sellaista menkkamaista vuotoa ei ollut, vaan tiputtelua, vähän kuin runsasta valkovuotoa (luget tekee mulle sellaista), mutta välillä punaisempaa, välillä ruskeampaa..

ja ne luget kyllä lisää mulla ainakin sitä " normaalin väristä" valkkarivuodon määrää normaalista aika lailla, vaikka olis ollut vaan 400mg annostus ja negaa, kuten insseissä..

-e-

Vierailija
8/12 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuun alussa siirrettiin kaksi alkiota ja tuhru alkoi pp10. Tein kuitenkin tuona samana päivänä positiivisen (haalean) testin, joka vahvistui päivä päivältä. Pp14 veritestin tulos oli 298 eli samaa luokkaa kuin sinullakin! Tuhru jatkui ja yhden keskenmenon kokeneena oltiin miehen kanssa ihan hermoraunioita, joten käytiin kolmen päivän välein veritestissä, hcg jatkoi tasaista nousuaan. Kävimme jopa ultrassa monta kertaa. Ensimmäisen kerran näimme ultrassa sydämen sykkivän rv 6+3. Tuhru loppui kuin seinään rv 7+4 ja on sen jälkeen pysynyt poissa. En käyttänyt lugeja enää tuon pp14 jälkeen joten niistä se ei voinut johtua. Tuhru voi johtua paksusta limakalvosta, kohdunsuun päällä olevasta istukasta, mistä vaan! Kannattaa tietty käydä ultrassa heti kun mahdollista, niin näkee onko sintti siellä kunnossa ja voi alkaa nauttia odotuksesta, ymmärrän kuinka kamalaa tuo on kun pelkää pahinta.

Joten onnea odotukselle, tuhru voi hyvinkin olla vaaratonta!

-Possukka rv 29+3

Vierailija
9/12 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi alkio siis kiinnittyi mulla vain. Lääkäri sanoi, että jos toinen alkio vain kiinnittyy ja toinen tulee ulos, niin harvoin se tuottaa vuotoa jos tämä tapahtuu ihan alussa. Vuoto oli minulla välillä ihan kirkkaanpunaistakin, mutta sitä ei koskaan tullut paljoa.

Vierailija
10/12 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teillekin mieltä huojentavista vastauksista!

Tuhrut on nyt tällä erää ONNEKSI pysyneet poissa, joten ristin nyt vaan kädet että kaikki menisi yhtä hyvin kuin teilläkin. Meillä on 3 v. IVF-poika ja häntä odottaessa ei tullut tippaakaan vuotoa, sen vuoksi täällä nyt tietty olen hätäillyt..mutta ilmeisesti saman odottajankin raskaudet on niin erilaisia, ettei oireita sun muita voi täysin vertailla!

Teille kummallekin haluan toivottaa oikein onnellista loppuraskautta ja Enni-Maijalle tsemppiä lähestyvään sektioon!!

Vierailija
11/12 |
11.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Dellia!

Hyvä jos vuoto pysynyt poissa! Tarkistin veriarvoni, 16 päivää punktiosta hcg oli 246. Arvohan on ihan ok, ja mikä tärkeintä se kasvoi hyvin (kävin usemman kerran verikokeessa).

Ai niin, se mitä piti vielä sanoa oli että minulla sitä vuotoa tuli runsaammin ultran/sisätutkimuksen jälkeen. Ihan sellaista kirkasta punaista. Eli tosiaan kun limakalvo oli oikein paksu, oli se myös vuotoherkkä.

Oikein paljon onnea sinulle matkaan!

Vierailija
12/12 |
12.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella onnellinen puolestanne ja onneksi vuoto on loppunut. Mullahan oli ihan sama tai 286 se hcg arvo kun kävin verikokeessa.

Aamulla juuri mietin että pitää huhuilla sinua täältä ja kysyä mitä kuuluu. Toivotaan nyt että meillä molemmilla raskaudet jatkuvat ja kestävät onnelliseen loppuun asti.

Tosi kiva kun olit saaanut paljon vastauksia ihmisiltä joilla oli ollut samoja vuotoja ja silti onnellisesti olivat raskaana.

Mia rv 11+6