Mitä työttömät tekee päivisin?
Määräaikainen työsuhteeni loppui. Mitä työttömät päivisin tekee, työnhaun lisäksi?? Lenkkeilläkään ei koko päivää voi...
Kommentit (89)
Kun vielä olin työttömänä, aamut/aamupäivät käytin hakuihin ja muuhun viralliseen diibadaabaan, muun ajan kuopsuttelin puutarhassa, kuljin sienimetsällä ja kirjoitin sata ja yksi mestarillista novellia.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että aika moni käy paskalla.
Puurolla ja makaroonilla käyn itse, muuhun ei ole varaa.
Pelasin pleikkarilla ja join todella paljon 3-5 päivää viikossa. Loppuajan pyöritin omaa yritystäni.
Itse kun olin töissä pelasin niin maan pirusti. Oli kyllä parasta aikaa. Ehti vihdoin purkaa loputonta backlogia mikä oli kertynyt silloin työaikoina. Nyt, kun olen töissä oikein hirvittää kuinka paljon pitäisi ehtiä pelaa sitten, kun on joskus eläkkeellä, jos haluaa kaikki mielenkiintoinen ehtiä! Työttömänä oli kyllä todella paljon tekemistä. Nyt työssä käydessä harmittaa suunnattomasti ettei ehdi mitään tehdä. Tuntuu siltä, että elämä valuu vaan hukkaan.
Samaa kuin aloittaja töissään. Yritetään vältellä työntekoa ja tehdään niin paljon omia juttuja kun vaan voi.
Panen naapurin rouvia sillä aikaa, kun äijät on töissä.
Tiedän monen pitkäaikaistyöttömän jonka suurinta hupia on tupakointi. Aina samat naamat siellä taloyhtiön tupakkapaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin 6. ja 7.
Aina löytyy tekemistä, kun maalla asuu. Mitä ihmettä kaupunkiasunnossa voi tehdä jos ei ole omaa pihaa?
Ja ajatella, että joillakin ei ole edes parveketta ja ikkunat etelään päin. Varmaan kesällä mahtavan kuuma. Ei ihme, että kirjoittelevat tänne mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olin töissä pelasin niin maan pirusti. Oli kyllä parasta aikaa. Ehti vihdoin purkaa loputonta backlogia mikä oli kertynyt silloin työaikoina. Nyt, kun olen töissä oikein hirvittää kuinka paljon pitäisi ehtiä pelaa sitten, kun on joskus eläkkeellä, jos haluaa kaikki mielenkiintoinen ehtiä! Työttömänä oli kyllä todella paljon tekemistä. Nyt työssä käydessä harmittaa suunnattomasti ettei ehdi mitään tehdä. Tuntuu siltä, että elämä valuu vaan hukkaan.
Korjaus, silloin kun olin työtön, niin pelasin maan pirusti...
Veneellä reissaan, lähdettiin ennen vappua ja takas tullaan Suomeen joskus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidan osakesalkkua, hoidan puutarhaa ja elän ihan tavallista arkea. Töitä karttelen, koska olen kokoomuslainen.
Eli olet työtön ja kokoomuslainen. Aika ristiriitaista, eikö? Miten voi olla mahdollista, että kokoomuslainen on työtön, omaa laiskuuttako?Eikös työttömyys ollut omaa syytä? Katsos, moni vasemmistolainen on töissä, mutta sinä kokoomuslainen et, miksi?
Tuolla on katsos se perintö, jolla nuo osakkeet on hankittu...
No, mä opiskelen uutta ammattia omaehtoisesti TE-toimiston tuella. Eli ihan on arkista puurtamista elämä: Opiskelua ja lapsiperhe-elämää.
Kuule, on ihan omaa tyhmyyttä jos ei keksi tekemistä. Kaikkea kivaa on aikaa tehdä kun ei palkkatyö häiritse. Luovuutta kehiin. Itsellä: lemmikit, lähimmäisten auttaminen, käsityöt, metsäretket, kaupunkikierrokset, kirjasto, netti, kielten opiskelu, ruuan laitto, leipominen, kirpparitoiminta, musiikki, piirtäminen, kuntoilu, ym.
Vierailija kirjoitti:
No, mä opiskelen uutta ammattia omaehtoisesti TE-toimiston tuella. Eli ihan on arkista puurtamista elämä: Opiskelua ja lapsiperhe-elämää.
Sinulla on lapsi ja puoliso. Ja opiskelet onnellisesti tuella?
Vierailija kirjoitti:
Palvelen kissaani.
Mirri sanee erikois huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin 6. ja 7.
Aina löytyy tekemistä, kun maalla asuu. Mitä ihmettä kaupunkiasunnossa voi tehdä jos ei ole omaa pihaa?
Ja ajatella, että joillakin ei ole edes parveketta ja ikkunat etelään päin. Varmaan kesällä mahtavan kuuma. Ei ihme, että kirjoittelevat tänne mitä sattuu.
Itseasiassa kuumuus tulee siitä kun pitää parveketta auki.
Elää normaalisti ilman töitä ja ilman rahaa.
Minä ainakin annan naapurin miehen panna itseäni että aika kuluu.
Kerron omasta kokemuksestani: Huolehdin äidistä ja anopista mieheni kanssa. Olin yötäkin äidin luona sairaalassa. Hoidin pieniä lapsenlapsia. Retkeilin ja tein pieniä matkoja. Käsitöitä, kävin soittotunneilla ja harjoittelin, aloitin uudelleen sukututkimuksen jne. jne. Tekemistä on koko ajan, edelleen, nyt olen vanhuuseläkkeellä.