Eläkeläisten rahoilla moni yritys pyörii
Jalkahoitajani ja kampaajani, asiakaskunta eläkeläisiä. Lähikauppa, autoilevat käyvät edullisemmissa paikoissa, halpahallit mummovaatteineen, hautausliikkeet ja kiviveistämöt, silmälasiliikkeet, hammasteknikot, mainitkaapa muita!
Kommentit (441)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kuitenkin jo paljon lusärahaa jos äiti saisi 1000 euroa kun viitsisi jotain osapäivä hommaa tehdä kuin vain 595 euroa olemalla sentään ylioppilas ja amk.
Vuokra on 800
Teillä eläkeläisillä maksetut asunnot ja yhtiövastike 300.
Tosin kun terveys huononee niin kaikki palvelut kotiin maksaa. Sitten voi olla, että ei ole eläkeläisilläkään rahaa parturiin.
Jos nyt keskittyisit oman elämäsi parantamiseen, kyllä me eläkeläiset asiamme hoidamme. Jos sairastumme niin että tarvitsemme kotiin apua, sitten maksamme. Tulipa nyt dementia tai muu.heiveröisyys
Eikö ne lapset ees tarvitsisi välillä äitiä, joutilaana on mahdollusuus antaa heille
Ei minulla ole vauvaa.
Kotihoitaja käy 3-5 kertaa päivässä ja on 10 minuuttia kerralla, antaa lääkkeet ja aamupalaa. Maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan.
Lisäksi ostetaan tukipalvelut eli kodin siivous yksityiseltä siivousyritykseltä, lisäksi kauppapalvelut, kylvetyspalvelut, turvapuhelinpalvelu, pyykkipalvelut, lämminruoka palvelu.
Lämminruoka palvelu on noin 200 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä, että miksi moni saa saman verran eläkettä kuin esim. moni myyjä, siivooja tai toimistotyöntekijä saa palkkaa.
Itse olin joskus toimistossa 30 h joka viikko töissä ja sain 1300. Tuttu eläkeläinen sai saman verran eläkettä.
Siksi varmaan ei työelämä oikein onnistu kun et ymmärrä. Jos olet vielä sama joka on epäkohtelias asiakkailleen ja pitää heitä haittana vaikka juuri on työssä missä ihmisten asioita hoidetaan.
Kotihoitaja ei muuten kanna lämmityspuita sisälle, se ei kuulu heidän tehtäviin.
Jos omainen ei kanna niin joutuu lämmittämään sähkölämmityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Kotihoitaja ei muuten kanna lämmityspuita sisälle, se ei kuulu heidän tehtäviin.
Sun menee jutut ihan älyttömiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä, että miksi moni saa saman verran eläkettä kuin esim. moni myyjä, siivooja tai toimistotyöntekijä saa palkkaa.
Itse olin joskus toimistossa 30 h joka viikko töissä ja sain 1300. Tuttu eläkeläinen sai saman verran eläkettä.
Siksi varmaan ei työelämä oikein onnistu kun et ymmärrä. Jos olet vielä sama joka on epäkohtelias asiakkailleen ja pitää heitä haittana vaikka juuri on työssä missä ihmisten asioita hoidetaan.
Sinä olet tyhmä. Luuletko, että ihmiset puhuvat töissä samoja mitä kirjoittavat palstalla.
No, me nuoremmat emme teitä eläkeläisiä hoida. Maksatte palveluista ja jos raha ei riitä olette ilman.
Itse asutte isoissa omakotitaloissa ja maksatte itse siivouksen ja ruohikon leikkuun.
Ei ole olemassa ilmaispalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole älytöntö vaan tosiasia.
Kotihoitajalla voi olla 26 asiakasta per 8 h vuoro ja kulkee vielä matkat kotien välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se kuitenkin jo paljon lusärahaa jos äiti saisi 1000 euroa kun viitsisi jotain osapäivä hommaa tehdä kuin vain 595 euroa olemalla sentään ylioppilas ja amk.
Vuokra on 800
Tosin kun terveys huononee niin kaikki palvelut kotiin maksaa. Sitten voi olla, että ei ole eläkeläisilläkään rahaa parturiin.
Jos nyt keskittyisit oman elämäsi parantamiseen, kyllä me eläkeläiset asiamme hoidamme. Jos sairastumme niin että tarvitsemme kotiin apua, sitten maksamme. Tulipa nyt dementia tai muu.heiveröisyys
Eikö ne lapset ees tarvitsisi välill
Nykyaikaista lapsen hoitoa. Vain vauva hoidetaan kännykkä kädessä, isommilla ei mitään väliä. Kyllä ne koululaiset ja teinitkin vielä tarvitsisivat äitiä. Poika eilen soitti, kävivät elokuvissa koko perhe, lapset 19 ja 15. Touhuavat yhdessäkin asioita, lasten asiat tiedetään ja ohjataan heitä. Vanhempi kyllä seurustelee, kohta kivahdat jotain ilkeää kuitenkin.
1980-luvulla oli vielä kotiavustajia, mutta ne laitettiin pois 1990-luvun lamassa.
Nyt jos saa aivoinfarktin niin kodin siivous ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä.
Mitä isompi asunto sitä kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra on 800
Jos nyt keskittyisit oman elämäsi parantamiseen, kyllä me eläkeläiset asiamme hoidamme. Jos sairastumme niin että tarvitsemme kotiin apua, sitten maksamme. Tulipa nyt dementia tai muu.heiveröisyys&nb
Minulla lapsi kirjoitti ylioppilaaksi.
Sunnuntain lehdet on mukavaa luettavaa. Paljon 20-40-luvuilla syntyneiden kuolinilmoituksia ja vauhti kiihtyy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole älytöntö vaan tosiasia.
Kotihoitajalla voi olla 26 asiakasta per 8 h vuoro ja kulkee vielä matkat kotien välillä.
Ei kai se sinun murheesi ole kun olet sentään ylioppilas ja amk ja toimistoihin työllistetty.
Itse en tunne kyllä ketään jolla olis puulämmitys mutta en syrjäkylällä asu. Mökillä ois mutta sinne ei kyllä palveluja sais dementikkokaan.
1980-luvulla oli kotiavustajia jotka siivosivat eläkeläisen kodin ja kävivät kaupassa, he maksoivat käteisellä.
Nuo ajat ovat muisto vain.
Nyt kauppa tuo ruoat kotiin ja ottaa kotiinkuljetusmaksun, itse on laitettava ruoat jääkaappiin.
Kodin siivous ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä, eläkeläisen ei tarvitse maksaa alvia.
Viera kirjoitti:
no siinä tapauksessa ei ole yrityksen toiminta kovin vakaalla pohjalla
Pitäisi saada joukkohautaus käytäntöön.
Esimerkiksi hautausliikkeet ja hautakiviliikkeet. Suurin osa vainajista kuitenkin eläkeisiä, saavat ne eläkeläisen patjanalusrahat. Onko kukaan kuullut konkkaan menneestä hautausliikkeestä?
En tiedä yhtään eläkeläistä jolla kävisi Kotihoitaja. Se maksaa eivät malta ottaa.
Ja kotihoitaja ei siivoa eikä pese pyykkiä. Ne palvelut ostetaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
1980-luvulla oli vielä kotiavustajia, mutta ne laitettiin pois 1990-luvun lamassa.
Nyt jos saa aivoinfarktin niin kodin siivous ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä.
Onko sulle arki oikeesti noin vaikeaa kun jankutat päivänselviä asioita jotka jokainen tietää?
Usein he joille on vaikeaa ymmärtää asioita selittävät suu vaahdossa itsestään selvyyksiä. "Tiedätkö että tulitikussa tää ruskea pää on se, jota raapaistaan tähän kohtaan laatikon sivussa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra on 800
Eikö ne lapset ees tarvitsisi välill
Siis oikeesti oletkin eläkkeellä apujen varassa ja täällä esität työtönä ylioppilas AMK aikasi kuluksi?
Vierailija kirjoitti:
Viera kirjoitti:
no siinä tapauksessa ei ole yrityksen toiminta kovin vakaalla pohjalla
Pitäisi saada joukkohautaus käytäntöön.
Esimerkiksi hautausliikkeet ja hautakiviliikkeet. Suurin osa vainajista kuitenkin eläkeisiä, saavat ne eläkeläisen patjanalusrahat. Onko kukaan kuullut konkkaan menneestä hautausliikkeestä?
Takavuosina herra Kauniston hautaustoimisto meni konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle arki oikeesti noin vaikeaa kun jankutat päivänselviä asioita jotka jokainen tietää?
Usein he joille on vaikeaa ymmärtää asioita selittävät suu vaahdossa itsestään selvyyksiä. "Tiedätkö että tulitikussa tää ruskea pää on se, jota raapaistaan tähän kohtaan laatikon sivussa."
Itse asiassa kaikki eläkeläiset ei tiedä.
He matkustavat ja käyvät parturissa, mitään ei jää säästöön palveluihin, jos terveys romahtaa.
Ei silloin tule mitään ilmaishoitajaa ja siivoojaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet tyhmä. Luuletko, että ihmiset puhuvat töissä samoja mitä kirjoittavat palstalla.
No, me nuoremmat emme teitä eläkeläisiä hoida. Maksatte palveluista ja jos raha ei riitä olette ilman.
Itse asutte isoissa omakotitaloissa ja maksatte its
Juurihan kerroit ettet töissäkään jaksa olla kohtelias, vihaat asiakkaita ja tiuskit heille ja koet vaivaksi.
No onneks niillä ei ole enää paljoakaan vuosia jäljellä. Joka hetki kuolee mummoa ja pappaa. Perinnöt menee sukulaisille tai valtiolle.