Arvostele mun kirppishinnat!
Minusta tuntuu, että kirpputorien hinnoittelu on muuttunut lyhyessä ajassa sellaiseksi, etten tajua siitä enää mitään. Ennen minulla oli ihan hyvä käsitys siitä, mitkä hinnat ovat hyviä diilejä. Ei enää. Jotenkin nurinkurista: kirpputorien hyväksyttävä hintataso tuntuu laskeneen entisestään, vaikka kaupoissa hinnat nousevat koko ajan.
Joten kertokaapas palstan viisaat, mikä hinnoittelussani on vikana? Tässä vähän esimerkkejä. Kaikki olivat siistejä/uudenveroisia ja mainitut vaatteet naisten vaatteita. Mitään kulunutta, likaista tai millään tavalla rikkinäistä en vienyt myyntiin. Huom: mikään näistä ei mennyt kaupaksi tällä hinnalla.
Marimekon 5 dl Oiva-kulho 4 e (minulla oli vain yksi, koska en alkanutkaan kerätä tätä sarjaa)
Käyttämättömät Palladium-tennarit 6 e
Adidaksen huppari 2 e
6 kpl Kosta Bodan juomalaseja yht. 20 e
Ralph Lauren flanellipaita 4 e
Käyttämätön sauvasekoitin (vielä pakkauksessa) 5 e
2 kpl Villeroy & Boch mukeja yht. 3 e
See by Chloé silkkimekko 10 e
Vanha Arabian kannu (40-luku) uudenveroisessa kunnossa 10 e
Kallein myynnissä oleva tuote meni kyllä kaupaksi, mutta se olikin Laura Ashleyn pussilakanasetti 25 eurolla. Puolestaan Sarah J Maasin kovakantinen kirja ei mennyt 2 eurolla, mutta sain sen sitten netissä myytyä 25 eurolla. Aika hullua.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ootko trolli. On kumma jos ei noilla hinnoilla oo menny kaupaksi
En ole! Sitä ihmettelin itsekin, sillä muutama vuosi sitten olisi aivan taatusti mennyt noilla hinnoilla kaikki kaupaksi. Sen takia hinnoittelinkin mielestäni alas. Mutta näemmä en tarpeeksi alas!
Pitäisi kait laittaa Vintediin, mutta kun en jaksa sitä valokuvaus- ja postitusrumbaa.
Pliis, auttakaa nyt. Kun tällä palstalla aina sanotaan, että jos kirppiksellä ei mene tavarat kaupaksi, hinnoittelu on pielessä. Mikä noille tuotteille olisi siis hyvä hinta nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Pliis, auttakaa nyt. Kun tällä palstalla aina sanotaan, että jos kirppiksellä ei mene tavarat kaupaksi, hinnoittelu on pielessä. Mikä noille tuotteille olisi siis hyvä hinta nykyään?
Noissa oli hyvät hinnat. En raaskis sinuna alentaa hintaa. Myy nettikirpparilla mieluummin. Varmaan menevät siellä kaupaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa oli hyvät hinnat. En raaskis sinuna alentaa hintaa. Myy nettikirpparilla mieluummin. Varmaan menevät siellä kaupaksi
Pakko kai sitten. Harmittaa vaan, kun olisin mieluiten myynyt helpommin ja halvalla kivijalkakirppiksellä, mutta kun ei niin ei. Kaksi viikkoa pidin paikkaa ja jäin miinukselle.
Ei noissa ole mitään vikaa. Varmasti olisin noilla hinnoilla ostanut, jos koko olisi ollut sopiva.
Ralph Laurenin ja silkkimekon olisin noista ostanut, jos sattuvat olemaan kokoani ja tyyliäni noin muuten ja sattuvat silmääni kirpparin tavarapaljoudessa. Muut eivät itseäni tuotteina kiinnosta.
Välillä vaan oikea ostaja ei osu kohdalle tai löydä sitä tuotettasi.
En ota kantaa, koska kaikki myymäsi tuotteet ovat sellaisia joilla en itse tee yhtään mitään.
Kyllä mulla jotkut hälytyskellot päässä soi jos merkkituotteita ja käyttämättömiä tuotteita pilkkahinnalla. Tulee mieleen varastettu tavara,koska tuossa jotenkin hinnat on too good to be true.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla jotkut hälytyskellot päässä soi jos merkkituotteita ja käyttämättömiä tuotteita pilkkahinnalla. Tulee mieleen varastettu tavara,koska tuossa jotenkin hinnat on too good to be true.
Meneepä hankalaksi. Toisessa ketjussa sanotaan, että suostun maksamaan Marimekon Jokapoika-paidasta max. 5 euroa. Sitten jos sen Marimekon paidan hinnaksi laittaa 5 euroa, se onkin epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meneepä hankalaksi. Toisessa ketjussa sanotaan, että suostun maksamaan Marimekon Jokapoika-paidasta max. 5 euroa. Sitten jos sen Marimekon paidan hinnaksi laittaa 5 euroa, se onkin epäilyttävää.
Noi max. 5€ vaatijat on pieni vähemmistö. Ne voi ostaa rauhassa niitä puhkikuluneita HM paitoja, joita tuolla hinnalla saa. Varmaan itse saavat tulonsa jälkeenmyymällä noita kirppislöytöjään tai filmaavat persaukisina keskiluokkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole! Sitä ihmettelin itsekin, sillä muutama vuosi sitten olisi aivan taatusti mennyt noilla hinnoilla kaikki kaupaksi. Sen takia hinnoittelinkin mielestäni alas. Mutta näemmä en tarpeeksi alas!
Pitäisi kait laittaa Vintediin, mutta kun en jaksa sitä valokuvaus- ja postitusrumbaa.
Etkö kokeillut hinnan nostoa? Ehkä jotkut oli jo epäilyttävän halpoja. Minulle eräs kirppisyrittäjä neuvoi että nosta hintaa jos ei mene kaupaksi. Se toimi joidenkin tuotteiden kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri ihmiset ajattelevat eri tavalla.
Ainahan kaikki myyminen on tuurista kiinni että löytyy just se yksi ihminen joka haluaa ostaa ja jolla on just silloin varaa ostaa, että on oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Vieläpä just sillä viikolla kun sinä päätät vuokrata pöydän.
Tosiasia on se että ihmiset eivät enää juokse kirppiksillä tekemässä heräteostoksia vaan etsivät mieluummin netistä just sitä mitä tarvitsevat.
Parempi onni ensi kerralla.
Onko Lidlin sauvasekoitin? Minulle kelpaa tuolla hinnalla vain Bamix.
Varaisin alustavasti nuo tennarit. Lähetätkö samaan hintaan? Asumme Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö kokeillut hinnan nostoa? Ehkä jotkut oli jo epäilyttävän halpoja. Minulle eräs kirppisyrittäjä neuvoi että nosta hintaa jos ei mene kaupaksi. Se toimi joidenkin tuotteiden kohdalla.
Eipä tullut kyllä mieleen. Yleensä olen tehnyt niin esimerkiksi Torissa, että jos ei mene viikossa, lasken hintaa. Ei ole ikinä tullut mieleen nostaa hintoja.
Jotenkin ajattelisin, että korkeammat hinnat toimivat kirppiksillä, joissa on yleisesti korkea hintataso. Mutta tämä minua lähimpänä oleva on sellainen "löytökirppis" missä hinnat ovat yleisesti ottaen tosi halvat. Se on ihan hyvä kirppis, ihan hyviä tavaroita muutkin siellä myyvät ja halvalla. Laitoin omat hintani samalle tasolle tai inauksen alemmas.
Vierailija kirjoitti:
Käytetyt mukit HYIII🤮
Et osaa pestä astioita? Luuletko, että ravintolassa olet ainoa, joka siltä lautaselta on syönyt