Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko mt-ongelmiin avun hakemisesta koitua myöhemmin ongelmia?

Vierailija
03.08.2024 |

esimerkiksi tulevilla käynneillä kun käy lääkärissä, leimautuuko oireet mielenterveysongelmiksi eikä saa yhtä kunnollista tutkimista tai hoitoa fyysisiin vaivoihin? tai jos parisuhteessa tulee ero, onko kirjaukset avun hakemisesta mielen hyvinvointiin jotain mikä voi hankaloittaa omaa osaa? entä tietoturva? jotain muuta? ja toisaalta, saako nykyään apua ja millä viiveellä mielenterveyteen? (paikkakunta helsinki) 

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä lottoat? Stigma on ikuinen.

Vierailija
2/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä psykpolin työntekijän ymmärtämätön möläytys voi lisätä ahdistusta. Liian usein he ovat osa ongelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun sanot että jättäkää rauhaan tai valitat aviin

Vierailija
4/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sillä olla johonkin myöhemmin vaikutusta. Mutta jos voi tosi huonosti, niin parempi silti hakea apua. 

Vierailija
5/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa enää koskaan henkivakuutusta. Vaikka olisit ollut 10-vuotta oireeton. Vakaviakin terveysongelmia pidetään mielenterveyssyistä johtuvina. Itse meinasin kuolla ilman tarvittavaa leikkausta ja epilepsia pääsi pahenemaan ilman lääkkeitä.

Vierailija
6/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan tähän mennessä ole tullut ongelmia. C-paperit hankkimalla säästin useamman kymppitonnin, jolla voi hyvin käydä yksityisellä, jos tarvetta ilmenee.

Vierailija
7/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse kriisistä, siihen voi hakea ehkä kriisikeskuksen juttelua nimettömänä? Esimerkiksi ero, kuolema, talous tms. Ilman kriisiäkin voi jos ahdistaa. Palstalla voi kysyä jotain myös. Yksityiseltä saa ehkä apua jos etsii diagnoosia tai terapeuttia, se maksaa, mutta se menee omakantaan nykyään ilmeisesti.

Vierailija
8/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Nimimerkillä vihanneksena parikymmentä vuotta 

Vierailija
9/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla.

Mutta mt-ongelmien hoitamatta jättämisestä niitä seuraamuksia vasta tuleekin, näyttääks nää " mä en usko terapiaan" kaverit siltä et ne ois ok?

Tyypillisin pelkurin vaihtoehto, eli se että ei suostu valitseen mitään seuraamuksia takaa sen että maailma valkkaa sun puolesta aina sen huonoimman vaihtoehdon.

Vierailija
10/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tulla.

Mutta mt-ongelmien hoitamatta jättämisestä niitä seuraamuksia vasta tuleekin, näyttääks nää " mä en usko terapiaan" kaverit siltä et ne ois ok?

Tyypillisin pelkurin vaihtoehto, eli se että ei suostu valitseen mitään seuraamuksia takaa sen että maailma valkkaa sun puolesta aina sen huonoimman vaihtoehdon.

Aika diippi näkemys siitä miten valitseminen on käytännössä vastuun hyväksymistä, diggaan!

Vierailija
11/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä apua tilanteeseesi. Jos olet samantyyppisessä tilanteessa myöhemmin, tuo merkintä että aikaisemminkin on ollut mt-oireita, se edesauttaa tutkimuksissa ja mahd lääkkeen määräämisessä.

Ja voi olla niin että et parane itseksesi.

Mt-ongelmat on nykyään jo aika hyvin tiedostettuja. Niin että niitä voi olla lähes kellään tahansa.

Vierailija
12/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile miten käy.

Vierailija
13/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joudut työnhakuun ja työterveystarkastuksessa tulee tämä ilmi niin voi tulla hankaluuksia. Itsellä tuli.

Vierailija
14/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne aika herkästi on ohjaamassa psykonumeroihin terveyskeskuksesta ellei vaivat ole mitään selviä tyyliin vuotaa verta.

Vierailija
15/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödyt voittaa muut ongelmat tv.  Ilman apua olisin kuollut jo usein.

Vierailija
16/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannassa voi myös peittää omia yksityisen lääkäriaseman käyntejä, mutta kyseisen paikan tiedoissa ne kyllä näkyvät. Itse peitän joskus siksi että on somaattisista sairauksista vääriä tai harhaanjohtavia tietoja. Yleensä en kyllä jaksa edes lukea mitä on kirjoitettu.

Vierailija
17/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut yrittäjän sairausvakuutusta siksi, että olen hoitanut mielenterveyttäni terapiassa. 

Vierailija
18/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en saanut yrittäjän sairausvakuutusta siksi, että olen hoitanut mielenterveyttäni terapiassa. 

Sairausvakuutus voidaan evätä aivan minkä tahansa pienemmänkin ja täysin mitättömän syyn takia, ainakin ennen on ollut niin. Vakuutuksissa on tosin eroja. 

Vierailija
19/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, et saa esim. Henkivakuutusta

Vierailija
20/50 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyihin ammatteihin et voi hakeutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi