Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** SYYSKEIJUT vko 6 ***

05.02.2007 |

Aloitan taas uuden pinon, viime viikko löytyy täältä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9471605&p=4&tmode=1&smode…

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minulla mitään asiaa, nostan vaan vähäsen samalla kuin keitän esikoiselle aamupuuroa.

PUURO JA LIHA: Jokos muuten joku antaa puuroa vauvalle? Lihaa ei kai kukaan vielä? Jännä miten unohtuu nuo aikataulut, pitää kai kaivella vähän ohjeistusta esiin...No, vastahan tässä alkaa olla 5 kk mittarissa, joten eipä kiirettä.

Maitoahan tuo saisi vielä hörppiä pitkään ihan pääruoakseen. Maistelut nyt on kuitenkin ihan hyvällä mallilla. Itse olen huomaavinani, että maidontuotanto on hiukan hiipunut nyt kun (vähäinen) määrä soseita on tullut peliin. Ihän riittävästi sitä pojan tarpeisiin lienee, sillä aiemmin tulvi yli äyräittein. Eilenkin kun oli useamman tunnin tauko toisesta rinnasta, niin jopa suihkusi sitten kun poika siitä illemmalla alkoi syödä. Ja taas raivottiin suihkutissille...

HIUKSET JA SILMÄT: Eilen katselin, että pojalla alkaa vauvatukka vaaleta kovasti. Silmien väri on edelleen sellainen hiukan sekavan ruskea, mahtaakohan siitä muuttua johonkin suuntaan? Isällään on vihertävän ruskeat silmät, minulla ja esikoisella siniharmaat.

Minkäs " värisiä" vauveleita teillä muilla on?

Jep. Kai tästä on viritettävä vielä tuo puuro lautasellekin. Pakkaspäivää syyspoppoolle.

Niin ja RANTSU: meillä ihan samaa äidinkaipuuta nyt ilmassa. Isä ei oikein kelpaisi mihinkään...

Nyt menen. Heipat.

t. kuonokas

Vierailija
22/34 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti, lupasin mennä kutomaan tytöille kaulahuiveja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/34 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/34 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/34 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone sekosi :/ Tulikohan kaikille ihan varmasti selväksi mitä olen menossa tekemään :D

Snoopy: kiitos kommenteista! Juu tyttöjen kanssa ei käy elämä pitkäksi ;) Meidän käpsy on suola&pippuri.

Puuro: ei syödä vielä tätä, kuten ei muitakaan kiinteitä. Katsoo sitten jossain 7kk tienoilla aloitusta.

Hiukset ja silmät: tummaverikkö on tämä kolmaskin ja kuten esikoiselta, vauvatukka lähtee, suoranainen sulkasato reppanalla. Saa nähdä jääkö päähän mitään, uutta tukkaa tulee kyllä jo alta. Silmät ovat muuttumassa ruskeiksi, onkin ensimmäinen lapsukainen, jolle niin käy. Miehellä on ruskeat silmät, minulla vaaleansiniset ja esikoisella on vihertävät ja keskimmäisellä siniset.

Nyt rämähti jotain lastenhuoneessa, paras mennä katsomaan.

Porenn ja vielä yöunia nukkuva kuopus

Vierailija
27/34 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittari näyttää -23C eli tulee tästäkin kotipäivä. Vein aamulla keskimmäisen päiväkotiin ja esikoisen kouluun, jo lyhyt kävelymatka kävi ilkeästi hengitykseen.

PUUROT aloitetaan varmaan lähempänä 6kk ikää. Eilen annoin ensimmäisen kerran maissivelliä, jos vaikka sillä saisi vähän pidennettyä yöunia ja vähennettyä maidon syöntiä kun Onni syö jo niin paljon. Maiskutti kovasti uutta makua ja söi ihan hyvin, ei vatsavaivoja. Aloitetaan maissisose vellin kaveriksi viikonloppuna. Porkkanasoseesta Onni sai oireita, peppu punoitti aikalailla. Toivotaan, ettei ole allergiaa.

HIUKSET&SILMÄT syntyessään Onnilla oli vaaleanruskea tukka, joka tietyssä valossa loisti punaisena, tietyssä näytti ihan blondilta :-) Se tukka on nyt mennyttä, mutta huomasin että kaljuun päähän on tullut hyvin ohut kerros vaaleaa untuvatukkaa. Jos veljiinsä tulee niin on vaalea noin 4v ikään saakka ja sitten alkaa tummeta hiljalleen. Silmät taas ovat ruskean ja vihertävän sekoitusta. Saa nähdä vieläkö ne tuosta tummentuu vai jääkö näin.

RANTSU äititakiainen löytyy täältäkin. Isi kelpaa hyvin, mutta isin sylistä pitää kuikuilla minne äiti meni ja sitten tulee iso hymy kun löytyy... Mummilassa vierasti jo kovasti, kävimme miehen kanssa kahdestaan saunassa ja kuulin löylyhuoneeseen saakka kuinka Onni karjui sillä aikaa, tuli nopea lähtö suihkun kautta rauhoittelemaan pientä. Onneksi ei vielä sairaalassa vierastanut vaan hoitajat kelpasivat siinä missä me vanhemmatkin. Mukavaa HUSUKEN reissua teille, toivottavasti yökyläily sujuu hyvin.

Mayella ja Onni 4,5kk

Vierailija
28/34 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tää pakkanen :) Mie tykkään. Aamulla oli -32, jollain varmaan tiedossa vieläkin kirpeemmät lukemat.

HIUKSET&SILMÄT: Ilona on aivan blondi :) Miulle se oli armoton yllätys ja siinä synnytyksen herkässä jälkimainingissa olin asiasta ihan pökerryksissä :D Jotenkin ajattelin tulokkaan olevan samannäköinen kuin siskonsa syntyessään, eli melkein musta tukka (nykyään keskimmäisen tukka on tummanvaalea)..

Muutenkin keskimmäinen on iholtaan tummempi, mie ja mieheni ollaan vaaleaihoisia. Keskimmäinen on perinyt tummuutensa ja lukuisia muitakin piirteitä miun isältä. Voi tyttö parkaa, siitä on neiti saanut kuulla koko pienen ikänsä ;) No, esikolla oli syntyessään ruskea tukka ja vaalea iho (hih, kaikilla nyt silleen vaalee..), nykyään tukka ihan vaalea ja silmät vihreän ruskeat. Ilonakin siis vaaleahipiäinen. Silmät taas ovat isommilla isänsä tapaan vihreänruskeat eiköhän ne sitten Ilonallakin muutu. Itselläni vihreät.

PUUROT alkaa Ilonalla varmaan 6kk jälkeen, kunhan muita sössöjä ensin. Tarkoitus täysimettää 6kk asti. Esikko sai soseita 5kk+ iässä ja keskimmäinen oli vajaa 4kk.

Pitää lähteä käymään Carlsonilla kaupungissa sirkkelipöytää ehtimässä.. -piias- ja Ilona 4kk (jokos tulee puolikas päälle..?)

Vierailija
29/34 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokitan Piias:n pakkasia yhdellä -33 tänä aamuna, olipas kiva laittaa eskarilainen kävelemään taksille.

VAUVAN VÄRIT: meillä kaikki on olleet tumman ruskea hiuksisia syntyessään ja sille tielleen ovat jääneet. Ollaan miehen kanssa molemmat tummia joten se ei siis liene yllätys että lapsetkin on. SIlmät on esikoisella vihertävän harmaat (kuten isällä), muilla siniharmaat (kuten mulla). Iinan ihosta en osaa oikein sanoa kummalta se on, mies kun on minua selkeesti tummempi iholtaan, ruskettuu helposti kun taas itse olen periny äitini punatukkaisen ihon eli mallia kalkkilaivan kapteeni joka palaa punaiseksi kuin rapu, ei rusketu. Esikoisella on samanlainen iho kun mulla, keskimmäisellä kuin isällään ja Iina...taitaa olla jotakin siltä väliltä kai.

Huomenna on sitten meillä se jännempi päivä eli hurautamme maitoaltistukseen Iinan kanssa aamulla. Iho ei ole kyllä viikossa hirveesti parantunu, ei ehkä lahahtele enää niin punaiseksi kuin aiemmin, kakka on vihertävää muttei enää niin myrkyn vihreetä eikä niin kitkerän hajuista. Ainoa selkeä muutos on ettei cuplatonta tarvita enää, ei tule niin paljon ilmaa neidistä, eikä tietenkään ole ilman aiheuttamia vatsavaivoja.

Jaha, tuhveroinen heräs jo ja kujertelee tuolla sängyssään siihen malliin että kohta karjasen " eikö kukaan hae minuu pois täältä?!?" , täytynee siis mennä.

Minjuska ja IIna, ensi viikolla 5kk -ihan järdee tämmönen ajankuluminen, ihan laissa kiellettyy.

Vierailija
30/34 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä kävi, että päätin sitten aloittaa Riinalle soseiden syötön, kun ne päivät alkoi olla yhtä pulauttelua ja levotonta menoa. Ollaan maisteltu peruna-porkkana sosetta ja hyvin menee, tyttö syö ihan onnessaan. Muuten syö (juo) sitten mun maitoa, ja yöt menee yhä hyvin. Että silleen..

Porenn.. sillä kyselin väriä, kun mie haluaisin joskus musta-hopean käppänän.. Tällä hetkellä meiltä löytyy bretoni ja suomenajokoira..

VAUVAN VÄRIT.. Meillä on kaikki kolme lasta syntyneet tumman ruskeat hiukset päässä, ja ne ovat olleet todella pitkät/runsaat. Aina ovat laitoksella/neuvolassa taivastelleet heidän hiusmäärää. Ja keneltäkään ei ole lähtenyt kaljuksi pää, vaan yksvuotis kuvissa ne ovat olleet kahdella ensmäisellä vaalet ja pitkät, pojalta piti aikoinaan vähän leikata. Saa nyt nähdä miten Riinan tukan kasvun käy, mutta epäilisin että samalla linjalla ollaan. Ja silmät ovat tytöillä siniset, kuten isukilla ja pojalla vihertävät kuten mulla.

Mutta nyt lähden hieman itseäni siistimään, on kyläilypäivä edessä ja Riina alkoi nukkuu pienille unille, ja isommat leikkivät prätkähiiri-leikkiä.. joten mammalta löytyy hieman omaa-aikaa =)

Hyvää viikonloppua syyskeijuille!!

snoopy & Riina

Vierailija
31/34 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levoton yö takana, esikoinen näki painajaisia ja pikkumies halusi vähän väliä tissiä. Kyllä olisi aamulla nukuttanut meikäläistä, mutta eipä auttanut...Vauva nukkuu kyllä aamuisin pitkään - isosisko pakottaa mamman ylös.

Ja siivotakin pitäis. Mä en jotenkin lakkaa hämmästelemästä tätä kotitöiden määrää. Pyykkiä, astioita, roskia, pölyä, leluja - ihan sama miten paljon täällä urakoi, niin aina riittää tehtävää.

Ulkona on taas ihan mahtiauringonpaiste, mutta kai se pitää odotella tuonne iltapäivään jotta vähän lämpenisi tuo keli.

Mulla on jotenkin ajatukset kovasti jo keväässä, ihanaa kun tulee lämpöisiä ilmoja. Jotenkin tämä tuleva kevät ja kesä houkuttaa erityisesti, kun tietää että saa olla kotona vielä. Eli kovasti on toiveissa siirtää meitin sosiaalinen elämä tuonne puiston suunnalle, eväät vaan laukkuun. Vauvan tissittelyt hoituvat nekin pihalla...Ihanaa!

Ja omalle pihalle voi viritellä esikolle polskutteluallasta ja kohta tuo viihtyy taas pihannurkassaan hiekkalaatikollakin.

Nyt tuli esikoinen mouruamaan taas jotain. On neiti tylsistynyt, kun pakkanen sekoittaa rytmejä...Ei oikein viihtyisi sisällä.

Pakko mennä. Moron.

t. kuonokas

Vierailija
32/34 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitrimmaaja sanoi joskus silloin, kun ekan p&s käpsyni hankin, että juuri p&s-värisillä on paras luonne ja ikävin on musta-hopealla. Tiedä sitten miten hyvin tuo pitää paikkansa, oli hän varmasti useita eri yksilöitä kohdannut, mutta onhan ne tosiaan aina yksilöitä :)

Itse olen täysin ihastunut juuri tähän väriin ja seuraavat snautserit tulevat olemaan samaa väriä, vaikka luultavasti isompaan vaihdetaankin - sitten joskus.

Porenn

Vierailija
33/34 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti jos ehtisi kirjoitella... Viestien lukeminenkin on jäänyt viimeaikoina vähiin. Hiusten ja silmien väristä huomasin, että oli ollut juttua. Meillä Kassu on vähähiuksinen, mutta perusruskeat ovat ne vähät haituvat joita päässä on. Lähes kaljuna syntyikin, joten hiusten lähtöäkään ei ole ollut. Silmät taasen ovat vielä siniset - jännään muuttuvatko ruskeiksi, kun itsellä on lähes mustat :). Esikoisen silmien väri muuttui ruskeaksi vasta reilusti päälle 1v.

Meillä ovat yöt menneet ihan mahdottomisksi, liekö tuosta kääntymään oppimisesta. Vaippaakaan ei tahdo ehtiä vaihtaa, kun toinen jo on kääntymässä selätään masulle :), ja sitten tulee tuskastuminen kun ei siitä pääse eteen päin. Esikoinen nousi pystyyn tasan puolivuotiaana, jännityksellä odotan miten nyt käy. Tahto on ainakin kova!

Jollekin ollaan meillä nähtävästi allergisia, kun naama on punaisena - epäilen eläinallergiaa, mutta peruna-porkkanasose jätettiin varoiksi myös pois. Maissivelli maistuu pojalle hyvin, mutta muuten maidolla mennään. Ei edes mitään kiirettä alkaa soseiden kanssa, vaikka tuota peruna-porkkanaa muutamia lusikallisia onkin ehditty maistella. Ei edes herralle juuri maistu, joten katsomme nyt hetken aikaa ilman. Luumua olen kyllä harkinnut, kun on pienellä masu niin kovalla. Maitohappobakteereja olen kuitenkin antanut joka päivä. Ja vyöhyketerapeutille ajattelin vielä varata ainakin yhden ajan :).

Kestovaippoja käytellään edelleen, mutta paljon ollaan ihan ilmakin. Pissat tulee peitolle kyllä heti, mutta ilman vaippaa näyttää olevan helpompi pyöriä lattialla - jotenkin toivoo, että oppisi ryömimään pian niin ei tuskastuisi paikallaan oloon. Käsissäkin näyttää jo olevan melkoisesti voimaa, kun nostaa itsensä melkein mahaa myöten ylös.

Jaahas nyt pitää mennä auttamaan poika päiväunille, kun ei pieni osaa vielä itsekseen nukahtaa. Tämä syliin nukuttaminen varmaan vielä kostautuu, mutta haittaako tuo sitten. Päiväunet nukkuu kuitenkin komeasti, kunhan uni tulee. (Yöunet ovatkin ihan eri juttu :(. ) Kateellisena niille joiden lapset eivät tarvitse syliin nukutusrituaaleja :).

Vierailija
34/34 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIINTEÄT aloitin sitten Onnille maissisosetta ja voi pojat miten innoissaan pieni on nyt kun saa oikeaa ruokaa maidon lisäksi. En muista kahden aikaisemman osalta, että olisivat näin hyvin syönneet jo ekoina päivinä, suu aukeaa kuin linnunpojalla ja se maiskutus sitten päälle ;-) On se nannaa maissisosekin vaikkei itse uskoisi...

Mennään hiljakseen eteenpäin näin, ehkä yksi uusi ruoka viikossa että vatsa ehtii tottua. Jos vaikka jäisi oireet nyt tulematta.

MINJUSKA miten Iinan maitoaltistus sujui?

Mayella ja Onni 4,5kk