Föli-alueella koululaiskortit toimii jatkossa vain arkisin ja vain klo 19 asti
Vapaa-aikakulkemisen joutuu elokuusta alkaen maksamaan itse.
Kommentit (25)
Miksi koululaisten pitäisi kulkea vapaa-ajan matkojaan kuntalaisten piikkiin? Oikein hyvä säästökohde.
Mikä siinä on niin vaikeaa, ettei korteista ole alun perinkin tehty sellaisia että niillä voi tehdä tasan 2 ilmaista matkaa jokaisena koulupäivänä?
Eikö ne ole ollut tuollaisia iänkaiken, niillä saa matkustaa kaksi matkaa päivässä. Bussin vaihto sisältyi noihin kahteen matkaan. Poika käytti tuollaista useamman vuoden. Omia menoja varten oli arvokortti.
Yläkouluun ei enää saanut korttia, kun matka lyheni, ostettiin oma kuukausikortti.
Minusta on naurettavaa, että työttömien lasten pitäisi päästä harrastuksiin. Tekisivät iltatöitä: paljon opettavaisempaa kuin mikään harrastus!
Mutta kun meille tulee paha mieli kun ei päästä iltaisin frendien kaa lorvimaan ostarille vaan pitää perse homeess lukee läksyjä himas
t, brouk-pipsa 14-v
Lasten pitäisi mennä kävellen, hiihtäen tai pyörällä kouluun. Ei mitään busseja.
Muistan kun olin lapsi, niin meidän lähipuistossa hengasi aina yksi todella rasittava autistilapsi, joka asui kuusistossa. Ei olisi varmasti ollut siellä, jos ei olisi päässyt ilmaiseksi bussilla meidän rasitteeksi. Autistit pitäisi muutenkin kasvattaa kotona eikä päästää häiriköimään terveitä.
Muutenkin 2 matkaa per päivä. Muut matkat vanhempien piikkiin. Vapaamatkustajien aika on ohi
Näin oli Vantaalla 30 vuotta sitten. Mikä on ap:n ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole ollut tuollaisia iänkaiken, niillä saa matkustaa kaksi matkaa päivässä. Bussin vaihto sisältyi noihin kahteen matkaan. Poika käytti tuollaista useamman vuoden. Omia menoja varten oli arvokortti.
Yläkouluun ei enää saanut korttia, kun matka lyheni, ostettiin oma kuukausikortti.
Meilläkin oli ennen tuo kaksi matkaa/koulupäivä. Nyt on tuo aikaraja, eli koulun jälkeen alkavasta harrastuksesta tullaan omaan piikkiin kotoin, koska aikaraja täyttyy, vaikka päivän toista matkaa ei olekaan käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole ollut tuollaisia iänkaiken, niillä saa matkustaa kaksi matkaa päivässä. Bussin vaihto sisältyi noihin kahteen matkaan. Poika käytti tuollaista useamman vuoden. Omia menoja varten oli arvokortti.
Yläkouluun ei enää saanut korttia, kun matka lyheni, ostettiin oma kuukausikortti.
Meilläkin oli ennen tuo kaksi matkaa/koulupäivä. Nyt on tuo aikaraja, eli koulun jälkeen alkavasta harrastuksesta tullaan omaan piikkiin kotoin, koska aikaraja täyttyy, vaikka päivän toista matkaa ei olekaan käytetty.
Meillä on ihan hyvin varaa hakea lapsi autolla harrastuksesta, ja viedäkin, jos tarvitsee. Jos ei ole varaa lapsen harrastuksiin panostaa, niin ei varmaan kannata laittaa lasta harrastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole ollut tuollaisia iänkaiken, niillä saa matkustaa kaksi matkaa päivässä. Bussin vaihto sisältyi noihin kahteen matkaan. Poika käytti tuollaista useamman vuoden. Omia menoja varten oli arvokortti.
Yläkouluun ei enää saanut korttia, kun matka lyheni, ostettiin oma kuukausikortti.
Meilläkin oli ennen tuo kaksi matkaa/koulupäivä. Nyt on tuo aikaraja, eli koulun jälkeen alkavasta harrastuksesta tullaan omaan piikkiin kotoin, koska aikaraja täyttyy, vaikka päivän toista matkaa ei olekaan käytetty.
Meillä on ihan hyvin varaa hakea lapsi autolla harrastuksesta, ja viedäkin, jos tarvitsee. Jos ei ole varaa lapsen harrastuksiin panostaa, niin ei varmaan kannata laittaa lasta harrastukseen.
Niin on meilläkin, mutta eihän tämä käytäntö kannusta julkisen liikenteen käyttöön, vaikka olen olettanut että se olisi se juttu..
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin vaikeaa, ettei korteista ole alun perinkin tehty sellaisia että niillä voi tehdä tasan 2 ilmaista matkaa jokaisena koulupäivänä?
Koska myös kouluaikana kouluryhmät liikkuu bussilla eri kohteiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on naurettavaa, että työttömien lasten pitäisi päästä harrastuksiin. Tekisivät iltatöitä: paljon opettavaisempaa kuin mikään harrastus!
Me kuljettiin pyörillä harrastuksiin vaikka vanhemmat oli työssäkäyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on naurettavaa, että työttömien lasten pitäisi päästä harrastuksiin. Tekisivät iltatöitä: paljon opettavaisempaa kuin mikään harrastus!
Me kuljettiin pyörillä harrastuksiin vaikka vanhemmat oli työssäkäyviä.
Meillä oli sähköpyörät ja myöhemmin kun oli ikää, mopoautot
Vierailija kirjoitti:
Miksi koululaisten pitäisi kulkea vapaa-ajan matkojaan kuntalaisten piikkiin? Oikein hyvä säästökohde.
Näin tiukat ikarajat lisää nuorten syrjäytymistä, kun koulun jälkeen ei voi jäädä kunnolla kavereiden luo ja harrastuksiin ilman että joutuu maksamaan paluumatkan itse.
Vierailija kirjoitti:
Lasten pitäisi mennä kävellen, hiihtäen tai pyörällä kouluun. Ei mitään busseja.
Mitä pidempi ja ennen kaikkea vaarallisempi koulumatka, sitä tärkeämpää on että jo 6-vuotias ekaluokkalainen (joka täyttää 7 joulukuun lopussa) joutuu kävelemään tai pyöräilemään sen ihan itse!
Hyvä.