Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaalea leipä tappaa

Vierailija
03.08.2024 |

En ymmärrä ihmisiä jotka syö vaaleaa leipää.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun en syö pullaa ollenkaan niin herkuttelen välillä tekemällä herkku sämpylöitä.

Tuon näköiset ei koskaan ole hyviä. 

Vierailija
42/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä kakkujen ja sokeri mössöjen syömistä. Sokerissa ei ole mitään ravintoarvoja.

Kyllä vaaleella leivällä voi silloin tällöin herkutella kunhan laittaa kasviksia. Minä laitan kurkkua, tomaattia, punasipulirenkaita, salaatinlehtiä ja paahdettuja kananlastuja. 😋

Itse tehtyihin sämpylöihin voi lisätä kaura-ja vehnäleseitä, siemeniä, porkkanaraastetta yms.

Melko tyhmä saa olla jos ei ymmärrä, että ruoka ei kaikille ole pelkkiä ravintoarvoja, vaan myös nautinto. 

Saahan sitä olla tyhmä ja hauku vain sillä olin tyhmä kunnes tuli kakkostyypin diabetes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä kakkujen ja sokeri mössöjen syömistä. Sokerissa ei ole mitään ravintoarvoja.

Kyllä vaaleella leivällä voi silloin tällöin herkutella kunhan laittaa kasviksia. Minä laitan kurkkua, tomaattia, punasipulirenkaita, salaatinlehtiä ja paahdettuja kananlastuja. 😋

Itse tehtyihin sämpylöihin voi lisätä kaura-ja vehnäleseitä, siemeniä, porkkanaraastetta yms.

En syö makeita herkkuja niiden ravintoarvojen takia vaan siksi, että ne maistuvat hyvältä.

Ei pakko-oireiden ortorektikko pysty sellaista ymmärtämään. 

Vierailija
44/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, kaikki ruisleivän syöjätkin kuolevat jossain vaiheessa. 

Ja perunoiden.

Vierailija
45/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun en syö pullaa ollenkaan niin herkuttelen välillä tekemällä herkku sämpylöitä.

No tee sitten parempia.

Vierailija
46/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko tyhmä saa olla jos ei ymmärrä, että ruoka ei kaikille ole pelkkiä ravintoarvoja, vaan myös nautinto. 

Saahan sitä olla tyhmä ja hauku vain sillä olin tyhmä kunnes tuli kakkostyypin diabetes.

Se johtui ihan siitä että sinun arkiruokasi oli jotain lihapullat ja perunamuusi. 

Vierailija
47/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parahin ap, mikä tahansa tappaa ennemmin tai myöhemmin. Myös sinut.

Iiiiikkh.

Vierailija
48/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tee sitten parempia.

Arvaa teenkö kun leivon juureen isoja maalaisleipiä leivinuunissa?

Vierailija
49/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USA:ssa tumma leipä on vain 13 % kaikesta leivästä, mutta se on 59 %:n kuolemista takana.

Se valkaistusta vehnästä tehty jenkkien vuokaleipä ei muistuta mitään Euroopassa syötävää leipää. Edes paahtoleipää. 

Vierailija
50/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sokeri tekee keholle?

Liiallinen sokerin syönti lihottaa, vanhentaa ihoa ja lisää hampaiden reikiintymistä. Viime aikoina on tutkittu yhä enemmän sitä, aiheuttaako sokeri myös sydän- ja verisuonitauteja ja edistääkö se rasvamaksan kehittymistä. Ellemme ole tarkkana, saamme päivän mittaan piilosokeria reilusti yli tarpeemme.8.10.2014

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/10/08/sokeri-syo-terveytta

Niin paljon on muitakin hyvää syötävää niin miksi pilata ulkonäkönsä ja terveytensä sokerilla.

Vierailija
51/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se johtui ihan siitä että sinun arkiruokasi oli jotain lihapullat ja perunamuusi. 

Niin kauan kun en tienannut niin en voinut ruokaani valita. Koulu ruokakin oli halvimpia teurasjätteistä tehtyjä lihan,kalan ja kanankaltaisista eroteltuista lihoista. Luuletko että olet itsekkään syönyt jotain kalliita fileitä koulussa. 🤣 Teurasjätteillä meidät lapset ja nuoret ollaan ruokittu päiväkodeista kouluun asti. Olen ollut koulun keittiöllä työharjoittelussakin.

Vierailija
52/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti jos ei mitään osaa tehdä.

Vierailija
53/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se lihottaa. Venäläiset lääkärit tietävät tämän ja siksi Venäjällä suositaan ruisleipää ja ollaan hoikkia.

Suomalaisista taas on tehty tieten lihavia syöttöporsaita.

Venäjällä sekä naisten että miesten keskimääräinen bmi on korkeampi kuin Suomessa

Vierailija
54/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleaa leipää syödään välimeren maissa ja ovat terveempiä kuin suomalaiset. Kaikille ei ruisleipä käy. Pahimpia elimistölle ovat rypsit ja rapsiöljyt.

Vierailija
55/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan triggeröivä aihe. Rakastan! Totta on että nopeat hiilihydraatit ovat yksi suurimpia tekijöitä lihavuuspandemian taustalla, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Mutta koska sitä vaaleaa leipää todellakin syödään niin paljon, niin sen puolustelijoita on miljoona tällä palstalla. Tulet kuulemaan sata esimerkkiä, miten joku on erittäin hoikka ja erittäin terve ja syö tosi paljon juuri vaaleaa leipää. Otan poppart ja alan nauttimaan matkasta ja lukemaan nyt kommentteja.

Vierailija
56/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleaa leipää syödään välimeren maissa ja ovat terveempiä kuin suomalaiset. Kaikille ei ruisleipä käy. Pahimpia elimistölle ovat rypsit ja rapsiöljyt.

Valikoiduista suomalaisista siemenistä puristettu rypsiöljy. Hellävarainen valmistusmenetelmä antaa öljylle pehmeän ja hienon maun. Apetit Neito voinmakuinen rypsiöljy sopii erityisen hyvin kaikenlaiseen ruoanlaittoon, kastikkeisiin ja leivontaan. Sisältää luonnostaan runsaasti omega-3 rasvahappoja ja E-vitamiinia.

Valmistusmaa

Suomi

Neito 250ml puristettu rypsiöljy voin maku

Kaikki Neito-tuotteet

~3,89 €

15,56 €/l

Mahtava maku ja olen käyttänyt tätä niin kauan kunnes sen tuotteen löysin.

Rypsiöljyn rasvahappokoostumus on oliiviöljyä monipuolisempi. Rypsiöljyssä on huomattavasti enemmän alfalinoleenihappoa, joka on linolihapon ohella elimistön tarvitsema välttämätön rasvahappo. Välttämättömiä rasvahappoja tarvitaan elimistössä esimerkiksi hermoston, ihon ja näkökyvyn normaaliin toimintaan. Päivittäinen tarve täyttyy noinkahdella ruokalusikallisella rypsiöljyä. Sadassa grammassa rypsiöljyä on omega-3-rasvahappoihin kuuluvaa alfalinoleenihappoa noin 10 ja omega-6-rasvahappoihin kuuluvaa linolihappoa noin 20 grammaa.

https://yhteishyva.fi/ruoka-ja-reseptit/kotimainen-rypsioljy-sopii-terv…

Vierailija
57/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitekoisissa ei ole lisäaineita.

Ruokien lisäaineet ovat yleisesti ottaen mainettaan parempia, ja tutkimusnäytön perusteella luonnollinen lisäaine, kuten suola, on usein terveydelle paljon haitallisempi kuin sitä korvaava teollinen lisäaine, kuten natriumglutamaatti.

Nature-lehdessä julkaistun uuden tutkimuksen mukaan jalostettujen ruokien emulgointiaineet voivat kuitenkin lisätä metabolisen eli aineenvaihduntaan liittyvän oireyhtymän ja muiden kroonisten suolistosairauksien kuten Crohnin taudin ja haavaisen paksusuolen tulehduksen riskiä.

https://suomenkuvalehti.fi/tiede-ja-teknologia/emulgointiaineet-saattav…

Uusi kansantauti on suolistosairaudet kun ihmiset eivät viitsi mitään enää itse leipoa.

Vierailija
58/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tapa ranskalaisia ja italialaisia. 

Niinpä. Sekä ranskalaiset että italialaiset elävät keskimääräisesti suomalaisia pitempään. 

Koska ne syö monipuolisesti ja terveellisesti. Ei siihen vaaleaan leipään kuole jos saa kaiken tarvittavan koko ruokavaliosta eikä vedä sitä vaaleaa leipää 10 siivua päivässä.

Oliiviöljy, merenelävät, tuoreita kasviksia ja yrttejä monipuolisesti (tomaatti kärjessä)... siinä on jo paljon hyvää tavaraa. Kunnon mozzarellakin on terveellistä.

Vierailija
59/59 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtoleipä just hyppäsi paahtimesta suoraan kimppuuni ja koetti tappaa! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi