Vaalea leipä tappaa
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Eipä tapa ranskalaisia ja italialaisia.
Nekö elää ikuisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin se lihottaa. Venäläiset lääkärit tietävät tämän ja siksi Venäjällä suositaan ruisleipää ja ollaan hoikkia.
Suomalaisista taas on tehty tieten lihavia syöttöporsaita.
Onko meitä suomalaisia pakkosyötetty? Jos on, niin missä?
Muistan senkin kohkauksen, kun venäläisillä avannossa käyneillä oli kehossaan runsaasti ruskeaa rasvaa.
Parahin ap, mikä tahansa tappaa ennemmin tai myöhemmin. Myös sinut.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni, vanhus, kertoi eläneensä lapsuuden ja aikuisuuden melkein pelkästään ranskanleivällä. Eli kyllä yli 90 vuotiaaksi. Mutta totta, valitettavasti kuoli hänkin.
Niin, Venäjälläkin kommariaikaan köyhimmät eläkeläiset elivät pelkällä tsaijulla ja liebuskalla, mutta ihan normaali-ikäisiksi vanhuksiksi sielläkin on eletty.
Vierailija kirjoitti:
Söin just monta palaa paahtoleipää, nam. Kuolenko iltaan mennessä vai siirtyykö ensi viikolle? Siksi kyselen, kun mulla on huomenna työpäivä ja sunnuntaisin meillä on vain yksi ihminen töissä. Pitäisi siis ilmoittaa pomolle, jos kuolema korjaa jo tänään, niin ehtii miettiä, kuka menee mun tilalle.
Oletko varma että antaa sulle vapaata kuolla? Onko se pätevä syy olla poissa? Ainakin palkasta pidättää!
Minä en ymmärrä kakkujen ja sokeri mössöjen syömistä. Sokerissa ei ole mitään ravintoarvoja.
Kyllä vaaleella leivällä voi silloin tällöin herkutella kunhan laittaa kasviksia. Minä laitan kurkkua, tomaattia, punasipulirenkaita, salaatinlehtiä ja paahdettuja kananlastuja. 😋
Itse tehtyihin sämpylöihin voi lisätä kaura-ja vehnäleseitä, siemeniä, porkkanaraastetta yms.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä kakkujen ja sokeri mössöjen syömistä. Sokerissa ei ole mitään ravintoarvoja.
Kyllä vaaleella leivällä voi silloin tällöin herkutella kunhan laittaa kasviksia. Minä laitan kurkkua, tomaattia, punasipulirenkaita, salaatinlehtiä ja paahdettuja kananlastuja. 😋
Itse tehtyihin sämpylöihin voi lisätä kaura-ja vehnäleseitä, siemeniä, porkkanaraastetta yms.
En syö makeita herkkuja niiden ravintoarvojen takia vaan siksi, että ne maistuvat hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni, vanhus, kertoi eläneensä lapsuuden ja aikuisuuden melkein pelkästään ranskanleivällä. Eli kyllä yli 90 vuotiaaksi. Mutta totta, valitettavasti kuoli hänkin.
Niin, Venäjälläkin kommariaikaan köyhimmät eläkeläiset elivät pelkällä tsaijulla ja liebuskalla, mutta ihan normaali-ikäisiksi vanhuksiksi sielläkin on eletty.
Kyllähän Venäjällä yleensä kuollaan nuorempina kuin sivistysmaissa.
Vierailija kirjoitti:
Melko tyhmä saa olla jos ei ymmärrä, että ruoka ei kaikille ole pelkkiä ravintoarvoja, vaan myös nautinto.
Kyllä ankeaksi menee, jos koko ajan syödessä pitää miettiä ravintoarvoja. Mitä jos joskus vaan nauttisi. Kuten seksi, ei sitä vain lapsenteon takia harjoiteta, vaan ihan nautinnon vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin oli mummolassa aina halvinta ranskanleipää mutta sen lisäksi kyllä syötiin metsästä kerättyjä marjojakin. Kesällä syötiin vain mustikka talkkunaa ja itsetehtyjä lihapullia perunamuusilla. Puuhellalla ja valurautapannussa paistettuna ne olivat herkkua. Paistinperunoita, munia ja lauantai makkara kuppeja syötiin talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Sekä ranskalaiset että italialaiset elävät keskimääräisesti suomalaisia pitempään.
Kuinka paljon pitempään?
Italiassa on yli 100 vuotiata tällä hetkellä 22 000. Syövät edelleen vaaleaa leipää.
Syövät ovat mutatoitunutta ihmiskudosta, ei suinkaan vaaleaa leipää. Herranjestas mitä väitteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Sekä ranskalaiset että italialaiset elävät keskimääräisesti suomalaisia pitempään.
Kuinka paljon pitempään?
Italiassa on yli 100 vuotiata tällä hetkellä 22 000. Syövät edelleen vaaleaa leipää.
Huh, miten he uskaltavat?
Vierailija kirjoitti:
Tumma tappaa enemmän.
Hys-hys!
Vaalea leipä on suuri ja suosittu osa Välimeren maiden ja Ranskan tavallista ruokavaliota, samoin Lähi-Idässä.
USA:ssa tumma leipä on vain 13 % kaikesta leivästä, mutta se on 59 %:n kuolemista takana.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä kakkujen ja sokeri mössöjen syömistä.
Minä en ymmärrä yhdys sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö makeita herkkuja niiden ravintoarvojen takia vaan siksi, että ne maistuvat hyvältä.
Ajattelin itsekkin ennen noin kunnes tuli kakkostyypin diabetes. Kai se joku sokeri kuormitus tekee stopin ennemmin tai myöhemmin suurimmalle osalle. Mitään ällö makeeta en enää pysty syömäänkään. Joskus parin tai kolmen kuukauden välein ostan pienen salmiakki ja hedelmä karkki pussin. Työnnän loput puolisolleni kun äkkiä tulee ällötys.
Muuten ei enää ole mitään makean himoa. Naposteluun haluan napostelella pähkinöitä tai epäterveellisiä transrasva sipsejä leffa iltoihin, sillä niistä en ole vielä kyennyt luopumaan.
Juu ja sokerihillojen kanssa rasvaisia kroisantteja ja valkoista pastaa joka ikinen päivä.
Kyse onkin siitä, että syövät monia hyvin pieniä annoksia eri ruokaa ruoka-aikoina.