Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö banaanikärpäset kärpästeippiin kiinni?

Vierailija
03.08.2024 |

En tiedä, mistä nyt tuo vitsaus tuli. Astioita ei pöydällä, roskia viety, tiskialtaita pesty, silti niitä pörrää tiskialtaalla. Haluan niille uuden kodin. 🥴

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kärpäsillä oikeasti olla värinäkö? Onko tätä tutkittu?

On, ja on. Niiden värinäkö perustuu eri aallonpituuksia aistiviin soluihin kuten ihmistenkin, mutta banaanikärpäsillä on neljää eri aallonpituutta aistivia soluja, kun useimmilla ihmisillä on vain kolmea (joillakin naisilla on neljää, eli heillä on tetrakromaattinen värinäkö).

Esim. https://www.sciencedaily.com/releases/2020/01/200109141015.htm

Vierailija
42/48 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halooo ei kelmua kärpäsansaan. Alkoholia sokeria ja fairyä. Parasta joku viinin loppu johon hunajaa. Leveään lasiin, ne hukkuu sen fairyn ansiosta ja jos jotain pieniä reikiä kelmussa ei ne ees löydä ansaa.

Mulla on paljon kasveja ja kompostin keruuastia. Käytän sekä kärpästeippiä että ansaa.

Vierailija
44/48 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut hedelmiä moneen viikkoon, mutta banaanikärpäsiä sen sijaan on. Ne ilmestyvät yleensä syksyllä. En ymmärrä, mistä niitä siis tulee.

https://www.hameensanomat.fi/paikalliset/5093097

Kannattaa ostaa purkillinen alkoholipitoista siideriä ja kaataa siitä viidesosa pois. Siihen vielä siirappia tai hunajaa teelusikallinen. Banaanikärpäset menevät purkkiin ja vain vähiten humaltuneet pääsevät purkista ulos lentelemään. Ne voi vaikka imuroida pois.

Vierailija
45/48 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
46/48 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi noi etikka-fairy-hunaja-vesi ansat🙈Illalla kun ottaa kännyn käteen niin, jo alkaa pörinä kännyn näytöllä, niin ärsyttäviä ötököitä...

Vierailija
47/48 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tämän saman aiheen jankkaaminen täällä. Miten lapsellinen oikein olet kun ei muuta juttua ole! 

Vierailija
48/48 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla jää banaanikärpäsansaan: 

Tarvitset astian, johon sekoitat desilitran vettä, desilitran viinietikkaa ja kaksi ruokalusikallista hunajaa sekä tipan Fairya.

Itse sekoitan lasissa lämpimään veteen hieman hunajaa, tilkan valkoviinietikkaa ja pari pisaraa astianpesuainetta, joka rikkoo pintajännityksen. Varma ja myrkytön ansa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän