Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppamaineen ylläpitäminen ja alkoholin ostaminen. Miten onnistutte? Vinkkejä otetaan vastaan

Vierailija
02.08.2024 |

Miten siis onnistutte pitämään kauppamainetta yllä, jos ostatte alkoholia silloin tällöin? Itsellä tuntuu olevan huonoa tuuria tämän suhteen. Yleensä käyn aamupäivällä ensimmäisen kerran ostamassa ruokaa ja sitten sitä juotavaa. En kuitenkaan kehtaa ihan ostaa sitä tarvittavaa määrää ja päivemmällä pitää käydä uudestaan kaupassa, että ei enää illalla tarvitse. Ja lähikauppa kun on se lähin, niin siinä tulee käytyä...

Jotenkin tuossa lähikaupassa onnistuu aina olemaan sama myyjä kassalla, ihan sama miten monta kertaa viikossa käyn alkoa ostamassa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tohon aloitukseen tuli virhe! Voiko tuota mitenkään muokata? Piti siis kirjoittaa "ihan sama miten monta kertaa kuukaudessa käyn alkoa ostamassa"

- aloittaja

Vierailija
2/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt tietysti naapurikaupungin Alkossa valeasuun pukeutuneena. Voit ostaa täyden lastin kerralla, vaikka ei ostorajoitusta olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin liikakäyttö ongelma jonka itse tiedostat.Hyvä, sulla on toivoa toipumiseen!

Vierailija
4/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on myöhäistä nyt. Kunnia on mennyt ajat sitten, mutta maine sen kun kasvaa.

Vierailija
5/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peittävä hattu ja maski alko-ostoksille. Hankit lisäksi kirpparilta erilliset viinanostovaatteet niinkuin muutkin.

Vierailija
6/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin liikakäyttö ongelma jonka itse tiedostat.Hyvä, sulla on toivoa toipumiseen!

Ei ole käytön kanssa ongelmaa... kuten kirjoitin, pari kolmee kertaa viikossa käyn ostamassa alkoa.

Vierailija
7/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään voi tilata alkoholia kotiovelle?

Vierailija
8/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli sentään yritystä, kun laitoit vielä tuon "virheen" korjauksen ekaan kommenttiin.

Vierailija
9/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Enpä ole tuollaista koskaan miettinyt, vaikka joskus työstressikausina on tullut juotua joka ilta 6-8 tölkkiä kolmoskaljaa. Tuosta vaan lähi-Alepasta olen hakenut juuri ennen yhdeksää ilta-annokseni, eikä olisi voinut vähempää kiinnostaa mitä jotkut alepan kassat miettii mun elintavoista. Jos ne on miettineet, että "kas, vakiojuoppo tuli hakemaan kaljansa taas ennen kuin kauppa ehtii kiinni", niin ei se mua mitenkään vahingoita. 

Vierailija
10/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla asenteella ongelmasi poistuu.Kassahenkilö miettii mielessään että onpa varakas henkilö kun ostaa alkoholia Suomesta,kun hän itse tilaa juomansa Saksasta.

Vierailija
11/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että kauppiaita ei kiinnosta yhtään vaikka ostaisit kerralla ne alkoholit. 

Vierailija
12/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois sieltä sukurutsakylästä. Täällä ihmisten ilmoilla ei ole sellaista asiaa kuin kauppamaine.

Vierailija
13/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia minä miettisin että mitä kaupan kassa tai kukaan muukaan ajattelee minun ostoksistani?!?

Vierailija
14/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä naapuri ostamaan:D mun exällä juoppomiesystävällä on naapurissa nainen joka haetuttaa tällä, kun ei itse kehtaa.

Vierailija
15/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko otsikkoa? Kauppamaine on ongelmana tässä. Itku mikä alkkis!

Vierailija
16/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että kauppiaita ei kiinnosta yhtään vaikka ostaisit kerralla ne alkoholit. 

Niin ja voihan olla, että kun on niitä nauttinut välillä kotona tai missä nyt sitten nauttiikaan, niin eivät lähikaupassa suostu enää myymään lisää.

Vierailija
17/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ainakin käynyt ostamassa alkoholia ystäville, jotka eivät itse pääse ostamaan ja kun kotihoito ei tuo, eikä kotiinkuljetuksella saa...

Lisäksi ostan usein vieraille/kavereille alkoholia samalla, kun itselleni. En ajattele, että kaikkien pitää ostaa itse omat juomansa.

Ostan myös vaikkapa joulunpyhien juomat kerralla kaikille, punaviiniä, valkoviiniä, glögiä ja snapsia. Oluet haen ruokakaupasta erikseen, äidille siideriä jne. 

Pitäisikö tätä jotenkin hävetä ja peitellä?En jaksa kyllä, olen aikuinen ihminen ja saan ostaa alkoholia.

Mielenterveysongelmainen ystäväni pyysi minua säästämään hänelle lasitölkkejä hillopurkeiksi, mutta ei sitten uskaltanutkaan kuljettaa niitä kotiinsa, kun joku voisi luulla, että kilinä tulee viinapulloista. Ei auttanut, vaikka kerroin, että alkoholi myydään nykyään lähinnä pahvi- ja muoviastioissa. Hänellä on vakavia ongelmia. Miettii mitä tumtemattomat ihmiset ajattelevat bussissa tai porraskäytävässä. Kohta eläkeikäinen ihminen. 

Vierailija
18/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käytön kanssa ongelmaa... kuten kirjoitin, pari kolmee kertaa viikossa käyn ostamassa alkoa.

Liikakäyttöä ja hävettää itseäsi.

Usein alkoholistit selittää...näin se tekee tuo naapurin nainenkin, tykkää kuulemma joskus ottaa=joka ikinen pvä.20.45 kauppaan...

Ei hän ainoa ole, samat vakkarinaamat kipittää vähän ennen 21 kauppaan.

Vierailija
19/19 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs edesmennyt naisrehtori selitti aina alkoon yhtaikaa kanssani osuessaan, että tuliaiseksi tässä vaan ostaa. Tokihan tiesin, että itselleen ostaa ja toisaalta, eipä minua kyllä kiinnostanut, itelleni minäkin sen viinipulloni ostin. Kerran alkon esimies tuli minulle esittelemään uutuutta ja tämä rehtorimme sanoi, että hänkin ottaa sitä ja otti, kaksi pulloa, minä yhden. Kun lähdimme pois, hän vielä huudahti perääni, että pitää muistaa meidän jutella, mitä uutuudesta tykkäsimme. Meinasin huomauttaa, että entäs jos eivät kyläpaikassa viemääsi viiniä tajoakaan. En kuitenkaan viitsinyt nolata. En ole koskaan tajunnut miksi pitäisi jotenkin ostojaan salailla? Olen 70 v nainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme