Näkösuojaa lasitetulle parvekkeelle?
Te kerrostaloasukkaat joilla on nää modernit lattiasta kattoon lasiset parvekkeet, mitä virityksiä ootte keksineet näkösuojaksi? Oon nähnyt että joillain saman talon asukkailla on verhot parvekkeella mutta ei tuolla oo kyllä mitään mihin kiinnittää verhoja, niin en ymmärrä miten... Parvekkeen kaiteessa ei myöskään oo mitään rakoja tms mihin saisi mitään naruhommia kiinnitettyä, eli googlettamalla löydetyt kankaiset näkösuojatkaan ei käy. En ihan ymmärrä miten joku viihtyy parvekkeella jonne on suora näköyhteys vierestä, alhaalta ja ylhäältä, itsestä tuntuu ihan julkiselta tilalta eikä omalta kodilta, eli jotain pitäis keksiä!
Kommentit (63)
Bambusäleikköä, isompia kukka-astioita, yleisesti paljon peittäviä kasveja, kangastaulu nojaamaan lasia vasten, ikkunakalvoa... Onhan niitä vaihtoehtoja monia.
Minä tykkään kokonaan kirkkaasta lasiparvekkeesta, pitää vaan valita suunta, jossa ei heti vastassa naapuritalon partsi.
Itseäni ei haittaa yhtään, jos kadulla autoilevat tai kävelevät katsovat hetken ylös, mitään erityistä en partsilla puuhaa. Pyykit kyllä haen pois alusvaatteisillani, ei ole kukaan tullut huomauttamaan.
kehopositiivinen ahteri peittää koko parvekkeen lasituksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole laittanut mitään näkösuojaa. En hillu parvekkeella alasti eikä sinne kukaan paria sekuntia pitempään edes katso, joten ihan sama. Miksi pitäisi edes olla näkösuoja?
Oon huomannut että suurimmalla osalla ei olekaan mitään näkösuojaa. Ehkä sitten olen outo....
Olet outo. Kuinka paljon itse tuijottelet muiden parvekkeille?
Kun on suora näköyhteys joka suuntaan muiden läpinäkyville parvekkeille niin kyllähän väkisinkin niitä joutuu katselemaan, ellei sitten pidä katsetta lattiassa tai katossa.
Ja mitä siellä näet? Miten ihmiset istumass
Myös se on rumaa että parvekkeella näkee KAIKEN sen roinan mitä ihmiset siellä pitävät....
Mulla on lattialla kasveja ja pari taulua nojaamassa lasiin. Eivät peitä kokonaan, mutta osittain. Jos joku haluaa raoista tiirailla, siitä vaan:)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tuota trendiä, että myös parvekkeen alaosa on kirkasta lasia. Aiemmin alaosa oli jotain värjättyä tai maitolasia ja sitten vaan läpinäkyvä lasitus yläosassa. Tuo auttoi jo paljon.
Onneksi meillä on riittävän vanha talo, ja vain yläosa on lasia. Nyt parvekkeella on mukava olla, mutta en haluaisi täyslasista kopperoa.
Minä suunnittelin viritteleväni jollain magneeteilla ohuet verhot lasitusten yläpuolella oleviin metalliosiin (olettaen että ne on magneettista metallia?). Jotain ommeltavia magneetteja vaan tasaisin välein verhon yläreunaan.
Onko kukaan testannut tällaista viritelmää?
Minulla on metrin korkuista pajuaitaa peittämässä alaosaa ja korkempi seinäke parvekekalusteiden kohdalla.
Itselläni on parvekkeella sekä himmentävät ikkunakalvot että kaislainen näkösuoja parvekelasien alaosassa. Ilman näitä olisin parvekkeellani kuin akvaariossa, kaikki näkyisi ulos vaikka asuntoni onkin ylimmän kerroksen (7. kerros) asunto eikä parvekkeen suunnassa ole muita kerrostaloja.
Lisäksi olen asentanut parvekkeelleni koko parvekkeen levyisen verhokiskon, jossa minulla on neljä valkoista läpikuultavaa verhoa joilla saan tarvittaessa luotua varjoa paahteiselle parvekkeelleni.
Itse haluan pystyä olemaan parvekkeellani vaikka alasti jos siltä tuntuu. Ja usein olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa asiantuntija kiinnittämään kaihtimet, ne saa siirrettyä ylös tai alas, miten vaan haluaa.
Ei mitään epämääräisiä riepuja roikkumaan.
Ei kun ehdottomasti kaikki mahdolliset hirveät rievut roikkumaan, jotta rakennuttajat tajuavat etteivät akvaarioparvekkeet vaan toimi. Itse muutin juuri uudehkosta akvaarioparvekkeilla varusteusta kerrostalosta vielä uudempaan, jossa on parvekkeiden alaosat betonia.
Meidän parvekkeelle ei saa porata reikiä eikä asentaa kaihtimia. Miten verhot siis saisi laitettua? Imukuppikoukkuihin ei varmaan ole luottamista, ja parveke kuumene sen verran että tarrakoukkujen tarrapinta sulaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa asiantuntija kiinnittämään kaihtimet, ne saa siirrettyä ylös tai alas, miten vaan haluaa.
Ei ole varaa kaihtimiin, luulis että joku halpakin ratkaisu voisi näyttää ihan siistiltä... miksi näistä parvekkeista tehdään tällaisia....
Laita pipo silmille kun oot parvekkeella.silloin et näe ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloläävässä akvaariossa, ihanaa.
Kunnon neukkukuutio akvaariolla
Asuntoja itsensäpaljastelijoille. Voi kekkuloida munasillaan ja saada siitä mielihyvää itselleen.
Lasimaalia, kalvot, kangas tai sermi.
Vaikea uskoa että suunnittelijat olisi julkisivuista huolissaan, kun kalliillakin alueilla partsit on pyörävarastona ym (kertoo myös ettei luoteta pyörävarastoon).
Laittaisin hallaharsoa, kestää säänvaihtelutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa kaihtimiin, luulis että joku halpakin ratkaisu voisi näyttää ihan siistiltä... miksi näistä parvekkeista tehdään tällaisia....
No ei ole kuin pari sataa kaihtimet 😲
Kuukauden - kahden ruokaostosten verran kumminkin. Ole sinä rahaloinen hiljaa.
Meillä ei lasitteisiin saa laittaa mitään (julkisivusääntö), mutta itsellä on sitten parvekkeen sisäpuolella molemmissa päädyissä teleskooppitangot, joiden välissä kolmas tanko, jossa verhot. Näin julkisivusääntöä on meillä kunnioitettu.
En pitäisi verhoja muuten, mutta alko ärsyttää viereisen kaupungin kerrostalon parvekeröökaajien jatkuva kyyläys toisten parvekkeille, kun olivat röökilla partsillaan.
En liiku, mutta en koe myöskään mitenkään vaivalloiseksi laittaa shortseja jalkaan ennen parvekkeelle menemistä. Minusta kaikki verhoviritelmät on ihan törkeän rumia ja pilaavat koko talon julkisivun.