Näkösuojaa lasitetulle parvekkeelle?
Te kerrostaloasukkaat joilla on nää modernit lattiasta kattoon lasiset parvekkeet, mitä virityksiä ootte keksineet näkösuojaksi? Oon nähnyt että joillain saman talon asukkailla on verhot parvekkeella mutta ei tuolla oo kyllä mitään mihin kiinnittää verhoja, niin en ymmärrä miten... Parvekkeen kaiteessa ei myöskään oo mitään rakoja tms mihin saisi mitään naruhommia kiinnitettyä, eli googlettamalla löydetyt kankaiset näkösuojatkaan ei käy. En ihan ymmärrä miten joku viihtyy parvekkeella jonne on suora näköyhteys vierestä, alhaalta ja ylhäältä, itsestä tuntuu ihan julkiselta tilalta eikä omalta kodilta, eli jotain pitäis keksiä!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Ostin Temusta tummentavat kalvot. Oli ihan helppo asentaa, viilentää ja on näkösuoja.
Taas on temumarkkinoija paikalla...
Opettelisin olemaan välittämättä. Jos joku katsoo no so what. Katsojan ongelma eikä minun.
Tuskin siellä mitään lapsentekoa kuitenkaan harrastetaan niin kaiken muun näkemisessä ei nyt lopulta mitään kovin kiinnostavaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa asiantuntija kiinnittämään kaihtimet, ne saa siirrettyä ylös tai alas, miten vaan haluaa.
Ei mitään epämääräisiä riepuja roikkumaan.
Just. Varmaa vuokra-asunnossa tehdään näin.
Vierailija kirjoitti:
Saippuavedellä kiinnittyvä ikkunakalvo on kätevä. Meillä oli sellaista lasitetulla parvekkeella ja se pysyi paikallaan ympäri vuoden monta vuotta. Sitä myy esim. Clas Ohlson
Onko vaara, että helteellä/pakkasessa lämpö/kylmyys jää ikkunaladiin ja rikkoo sen.
Esim. Ikkunoissa, jotka päästää lämmön sisälle, mutta ei ulos niin ei saa käyttää mitään foliomaisia verhoja rikkoutumisvaaran vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa asiantuntija kiinnittämään kaihtimet, ne saa siirrettyä ylös tai alas, miten vaan haluaa.
Ei mitään epämääräisiä riepuja roikkumaan.
Pah
Minulla on huonekaluja ja sermi sekä kesällä paljon kasveja.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä tuota trendiä, että myös parvekkeen alaosa on kirkasta lasia. Aiemmin alaosa oli jotain värjättyä tai maitolasia ja sitten vaan läpinäkyvä lasitus yläosassa. Tuo auttoi jo paljon.
Juu, tiedän talon missä alaosa on maitolasia, mutta se lasi on asennettu juuri niin päin, että alaosasta ei näe ulos, mutta näkee sisälle = olet akvaariossa ohikulkijoille!
Haloooo
Porauta pari reikää kattoon ja laita kiinnityskoukkut. Niihin saa monen laista kiinni. Harsoverhon, bambu, paperi yms
Vierailija kirjoitti:
Meille onneksi laitettiin valkoista maitolasia alaosat, ei näy läpi ja on siistit uloskin päin.
Oletko varma. Riippuu kumminpäin se maitolasi on asennettu. Jos väärin niin ulos et näe, mutta sisälle kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole laittanut mitään näkösuojaa. En hillu parvekkeella alasti eikä sinne kukaan paria sekuntia pitempään edes katso, joten ihan sama. Miksi pitäisi edes olla näkösuoja?
Oon huomannut että suurimmalla osalla ei olekaan mitään näkösuojaa. Ehkä sitten olen outo....
Olet outo. Kuinka paljon itse tuijottelet muiden parvekkeille?
Kun on suora näköyhteys joka suuntaan muiden läpinäkyville parvekkeille niin kyllähän väkisinkin niitä joutuu katselemaan, ellei sitten pidä katsetta lattiassa tai katossa.
Ja mitä siellä näet? Miten ihmiset istumassa parvekkeillaan eroaa ihmisistä istumassa vaikka puistonpenkillä, kahvilassa tai terassilla?
Tällaisiakin löytyy, pajusta punottu sermi, tuota voisi käyttää niinkin päin että korkeudeksi tuleekin 180 cm, esim. parvekkeen kummallekin sivulle, näyttää aika tiiviiltä ettei näy läpi.
Kärkkäisellä on varmaan halvimmat bambuverhot mutta saakohan niitä mitenkään kiinnitettyä?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/paju-105x180-cm-nakosuojapaneeli
Kokeile ensin leivinpaperia. Ennen kalvojen ostamista. Leivinpaperi on halpaa. Näet miltä "himmennys" näyttää.
Älä sitten nojaile laseihin, että et tipu alas.
Minulla oli tokmannista ostetut säädettävät vaatetelineet 2 kpl ja niihin ripustettu verhot poikittain. Toimi hyvin ja helppo muuttaa korkeutta ja siirtää tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole laittanut mitään näkösuojaa. En hillu parvekkeella alasti eikä sinne kukaan paria sekuntia pitempään edes katso, joten ihan sama. Miksi pitäisi edes olla näkösuoja?
Oon huomannut että suurimmalla osalla ei olekaan mitään näkösuojaa. Ehkä sitten olen outo....
Kun on suora näköyhteys joka suuntaan muiden läpinäkyville parvekkeille niin kyllähän väkisinkin niitä joutuu katselemaan, ellei sitten pidä katsetta lattiassa tai katossa.
Ja mitä siellä näet? Miten ihmiset istumassa parvekkeillaan eroaa ihmisistä istumassa vaikka puistonpenkillä, kahvilassa tai terassilla?
Ei se eroakaan siitä että istuisin vaikka puistossa tai kahvilassa - ja se juuri on ongelma. Olen kuitenkin kotonani enkä julkisella paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille onneksi laitettiin valkoista maitolasia alaosat, ei näy läpi ja on siistit uloskin päin.
Oletko varma. Riippuu kumminpäin se maitolasi on asennettu. Jos väärin niin ulos et näe, mutta sisälle kyllä.
Olen kuule ihan varma. Joissakin taloissa on käytetty sellaista vaaleaa lasia, josta näkyy jonkin verran läpi, mutta meillä om täysin valkoinen eikä näy läpi mistään suunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikutko puistossa pikkarit jalassa t-paita päällä. Tuo läpinäkymättömyys mahdollistaa juuri sen, ettei tarvitse olla niin hirveän pukeutunut kotona.
Ohuet harsoverhot. Kyllä ne jotenki kiinni saa. Joku kehui suihkuverhoja.. Entäs ns lumisumutetta, se lähtee fairyllä pois, tai valkosta lasimaalia, seki lähtee helposti pois, lasimaali tekee kivoja kuvioita ikkunaan.. Tosin mulla ei ole mitään tuossa partsilla, näkee kissaki pihalle, sälekaihtimet on ikkunoissa.
Etelänmaassa asuneena jossa ihmisiä kaikkialla, rannalla puolialastoimia suunnilleen pyyhkeet kiinni toisissaan rannoilla ja illat parvekkeilla ja terasseilla niin olen tottunut siihen ettei ole yksityisyyttä ja ei haittaa katseet.
laita tatuointeja lasit täyteen