Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuusijärvellä hukkunut 7-vuotias poika on kuollut

Vierailija
02.08.2024 |

Tyttö on kriittisessä tilassa. 

Kommentit (731)

Vierailija
661/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää vihapuhetta tällä palstalla. Miten oli pienen pojan vika, että syntyi somaliksi, kun se teidän vihapuheidenbe mukaan on pahinta mitä voi tapahtua?  Häpeäisitte! Suomi olisi paljon parempi maa ilman tuollaisia ala-arvoisia ihmisiä, kuten nämä vihapuheen levittäjät .

Minkä pirun vihapuheen?

Vierailija
662/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää vihapuhetta tällä palstalla. Miten oli pienen pojan vika, että syntyi somaliksi, kun se teidän vihapuheidenbe mukaan on pahinta mitä voi tapahtua?  Häpeäisitte! Suomi olisi paljon parempi maa ilman tuollaisia ala-arvoisia ihmisiä, kuten nämä vihapuheen levittäjät .

Minkä pirun vihapuheen?

Kun ei silitetäkään vaan päätä ja todeta että sattuuhan sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vahdin jopa omia uimataitoisia teinejä herkeämättä järvenrannalla, koska voi tulla suonenveto tai sattua jotain, mitä ei osaa edes ottaa huomioon. 

Olen aikuinen ja sain kerran suonenvedon katua ylittäessäni. Mitä tahansa odottamatonta voi tapahtua.

Mä pidin koko suonenveto-ongelmaa ihan huuhaana, kunnes kerran kokatessa iski ihan yllättäen hirveä suonenveto ja romahdin siihen paikkaan. Olis aika karmaiseva varmasti vedessä tai muualla missä ei ole aikaa pötkötellä ja odotella sen ohi menoa.

Suonenveto-krampissa auttaa tieto, että kramppi laukeaa pienestäkin liikkeestä. Ehkäistä voi syömällä magnesiumia. Joskus voi kokeilla, että pysyy pinnalla vaikkei toinen jalka toimisi. Hyvä osata kellua.

Vierailija
664/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vahdin jopa omia uimataitoisia teinejä herkeämättä järvenrannalla, koska voi tulla suonenveto tai sattua jotain, mitä ei osaa edes ottaa huomioon. 

Olen aikuinen ja sain kerran suonenvedon katua ylittäessäni. Mitä tahansa odottamatonta voi tapahtua.

Mä pidin koko suonenveto-ongelmaa ihan huuhaana, kunnes kerran kokatessa iski ihan yllättäen hirveä suonenveto ja romahdin siihen paikkaan. Olis aika karmaiseva varmasti vedessä tai muualla missä ei ole aikaa pötkötellä ja odotella sen ohi menoa.

Ensimmäiset kerrat uidessa säikäytti mutta siihenkin tottuu kun tietää mistä on kyse ja odottelemalla menee ohi. Kun aloittaa avovesiuinnin heti kun jäät lähtee niin noita tulee alkuun puvusta huolimatta kylmän takia aika usein. Lapsi on varmasti aivan hädissään ja niin on tottumaton aikuinenkin.

Vierailija
665/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On nämä kyllä huoletonta porukkaa, lapsia ei valvota edes uimarannalla.

Vaatteita kuivatetaan saunassa-asunto paloi ja tuli uhreja.

Skootilla kolme päällä auton alle, kuolema tuli,

Jep. Ainoastaan tuo skuuttiturma on sellainen, että ehkä vanhemmat eivät tienneet että tuollaista harrastetaan. Rehellisyyden nimissä en itsekään tiedä mitä meidän lapset kavereiden kanssa ulkona oikeasti touhuaa. Luotan siihen ettei mitään kovin typerää, koska ovat rauhallisia ja peruskilttejä. Ja että joku raportoi kyllä jos ovat ihan idioottimaisuuksia tekemässä (meillä on tiivis yhteisö alueella ja joku varmasti näkisi).

Mutta kyllä sen pitäisi olla selvää, ettei saunaa voi käyttää kuivauskaappina ja että lapsia pitää vahtia.

Siispä perheiden vanhemmille tarvitaan konkree

On kuule ohjeita joka asiasta joka lähtöön somaliksi ja arabiaksi ainakin pääkaupunkiseudulla. Uimahallissa ja kerrostaloissa. Mutta kun ohjeista ei välitetä! Ne ei välitä, ei sitten mistään. 

Vierailija
666/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hukkunut = Kuollut 

Hukkunut voi joskus elvytyksen ja hoidon jälkeen palata elämään. 

Ootko yhtään perillä, minkälaiset prosentit on siitä, että palaa elämään, ja mikä sen jälkeen on elämän laatu? Laatu ei ole sitä, että hengittää, vaikka hengittäisi jopa ihan itse. Suosittelen tutustumaan. 

Olen lukenut monia tarinoita joissa lapsi ollut hukkuneena esim minuutin ja elvytetään ihan normaali-ihmiseksi. 

Niin, minuutin? Onhan se ihan eriasia, kuin 20 minuuttia.

Vierailija
667/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettavia kommentteja. En voi ymmärtää näin syvää r@sismia millään. Puhutaan kuitenkin lapsista! Uskomatonta, että jonkun sydän voisi olla näin kylmä.

Mitä rasismia? Jos täällä kommentoidaan asioita niinkuin ne on, niin ei ole herkkähipiäisten pakko lukea.

Vierailija
668/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät varmaan olleet suomalaisia, kuten se tasan vuosi sitten sattunut hiekkakuoppatapaus. Suomen kielen pikainen oppitunti: Hän hukkui=hän kuoli. Hänet ammuttiin=hän kuoli. Häntä ammuttiin=sai luodista, ei kuollut.

Sama juttu 2-3 vuotta sitten Vantaan Vetokankaalla. Kuoliko siinä äiti ja lapsi? On aika ottaa ulkomaalaistaustaiset perheet pakollisen uimaopetuksen pariin. Eikä tee pahaa meille muillekaan.

Ja pakollisen palohälytinkoulutuksen pariin, ja pakollisen saunakoulutuksen pariin, ja pakollisen kielikoulutuksen pariin (kun ei riitä, että varoituskyltti on suomeksi/englanniksi, sen pitää olla myös somaliksi, arabiaksi jne). Sinäkö maksat nämä kaikki koulutukset? Hieno juttu!

Kyllä nyt on viimeinen hetki viranomais

Ohjeita on kyllä somaliaksi. Mutta heidän keskimääräinen älykkyysosamäärä on niin alhainen, ettei vaan ymmärrä. Ei ymmärrä. Eikä asia muutu vaikka niiden määrä lisääntyy, päinvastoin yhä enemmän ja enemmän on harmia näistä.

Vierailija
669/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarsikellukkeet ei paljon maksa. Huom. Niitä on myös aikuisten kokoa.

Vierailija
670/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän rikosilmoitusta on jo tehty tästä keskustelusta. Ei näytä olevan enää mitään m0derointia palstalla.

Vierailija
671/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suonenveto-krampissa auttaa tieto, että kramppi laukeaa pienestäkin liikkeestä. Ehkäistä voi syömällä magnesiumia. Joskus voi kokeilla, että pysyy pinnal

Ensimmäisellä kerralla ja muutenkin huonosti uivan voi tosiaan suonenveto yllättää. Itselläni pohje kramppaa joka ikinen kerta kun uimassa käyn, joten osaa jo odottaa ja ottaa rauhallisesti. Toki pelästyessä ja huonolla tuurilla voisi vaikka vetää vettä keuhkoon.

Vierailija
672/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä naurata!!!

Vierailija
673/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hukkunut = Kuollut 

Hukkunut voi joskus elvytyksen ja hoidon jälkeen palata elämään. 

Ootko yhtään perillä, minkälaiset prosentit on siitä, että palaa elämään, ja mikä sen jälkeen on elämän laatu? Laatu ei ole sitä, että hengittää, vaikka hengittäisi jopa ihan itse. Suosittelen tutustumaan. 

Olen lukenut monia tarinoita joissa lapsi ollut hukkuneena esim minuutin ja elvytetään ihan normaali-ihmiseksi. 

Niin, minuutin? Onhan se ihan eriasia, kuin 20 minuuttia.

Tuosta tuskin olisi saanut normaalia elvyttämällä vaikka olisi ollut pinnan alla sekunnin.

Vierailija
674/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut hukkuvat juhannuksena kännissä, se on sitä parempaa hukkumista.

Vierailija
675/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on varmasti ollut pitkä ja ensihoidolla ollut tekemistä, kun lapsia on elvytetty. Sivustakatsojan järkytys ja tarve touhuta meni tässä ehkä vähän yli. Äiti, oletettavasti shokissa, lähti kioskille ostamaan pullovettä, kun ensihoito taistelee lasten pelastamiseksi. Olisiko siis jonkun ensihoidosta pitänyt hakea jotain muutakin evästä katselijoille? Järvikin oli kirjaimellisesti vieressä, joten en kyllä olisi paikallaolijana ymmärtänyt, miksi joku huutaa vettä. Sitä tässä tilanteessa on ollut liikaa ja väärissä paikoissa.

Vierailija
676/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran jotkut inhoavat niin syvästi mahamuttajia, niin miksi he raivoavat täällä tästä hukkumisesta? 

Vierailija
677/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut hukkuvat juhannuksena kännissä, se on sitä parempaa hukkumista.

Wää wää persut wää wää. Mene kotiisi itkemään naisia, valkoisia ja kristittyjä vihaava demoninperse.

Vierailija
678/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suonenveto-krampissa auttaa tieto, että kramppi laukeaa pienestäkin liikkeestä. Ehkäistä voi syömällä magnesiumia. Joskus voi kokeilla, että pysyy pinnal

Mulla meni koko jalka tunnottomaksi ja lakkasi kantamasta. Aikaisemmin oli toki joskus jalka puutunut, mutta ei noin. Ja kuitenkin kokatessa liikuskelee ympäriinsä. Sinällään onni ettei mikään vesikattila tai paistorasva tullut mukana siinä kaatuessa, niin oli vain ikävän tuntuista.

Vierailija
679/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan kela ja sossu on tarjonnut terapiaa koko noiden suvulle? Suomalaisten on vuosi vuodelta vaikeampi saada kunnallista terapiaa yhtään mistään. Näille resurssit kyllä riittää loputtomasti.

Vierailija
680/731 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsivarsikellukkeet ei paljon maksa. Huom. Niitä on myös aikuisten kokoa.

Ei ne myöskään paljoa auta. Niissä jopa lukee etteivät ole pelastusväline. Niistä selkään tulevista muoviputkista en tiedä auttavatko, mutta epäilen. Pelastusliivi auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi