Lapsilisän uudistuksesta
Mielestäni menee oikeaan suuntaan, mikäli kaikista saa saman verran tukea. Jotenkin nurinkurista, että ensimmäisestä maksetaan vähiten. Silloinhan niitä tarvikkeita pitää juurikin ostaa.
Ei ne mihinkään katoa, kun syntyy lisää lapsia, eikä enää tarvitse ostaa kaikkea. Silti lapsilisää maksetaan enemmän seuraavista.
Liekö sitten yritetty kannustaa lisääntymään, mutta ei ole käytännössä toiminut.
Ledtadiolaiset tietenkin lisääntyisivät, vaikka lapsilisä poistettaisiin kokonaan. Kepu suhmuroi aikoinaan nykyisen systeemin, koska kannattajakunta koostui isoista lestadiolais perheistä. Mutta ajat muuttuvat.
Kommentit (7)
Kyse ei ole hankinnoista, vaan elintasokuilusta, joka syntyy laosiperheiden ja lapsettomien välille. Lapsilisän on tarkoitus tasoittaa tätä eroa, ja siksi sen määrä kasvaa useamman lapsen myötä. Ajatus on tosiaan ollut kannustaa tekemään useampia lapsia.
Mutta nythän on niin, että maah.anmuuttajataustaisten perheiden lapsiluku on keskimäärin hieman suurempi kuin kantasuomalaisten, ja kas kummaa, perskokkarihallitus keksii tämmöisen. Koko alhaisesta syntyvyydestä kärsivä Suomi ja kaikki kantasuomalaiset perheet eli perheiden enemmistö saavat kärsiä, jotta persut pääsevät kiusaamaan muualta tulleita.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun minä tein lapsia, niin minulla oli mielessä kyllä ihan muu kuin lapsilisän suuruus.
Jos halutaan kannustaa miehiä lasten tekoon niin nämä suomalaiset naiset pitäisi saada laihduttamaan ja näyttämään hyviltä. Lihava suominorsu on etova eikä houkuttele kikkulia. Siinä se lapsettomuuden suurin syy.
Mutta lapsilisäuudistus, joo hyvä on. Olöaan oilealla asialla. Kannatan varsinkin tätä että vuoroviikkovanhemmat saavat omat osuutensa eikä kaikki ohjaudu vain lähivanhemmalle.
Joo ja elarit lasketaan tietenkin saman kaavan mukaan. Elatus suhteessa tuloihin että silleen.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun minä tein lapsia, niin minulla oli mielessä kyllä ihan muu kuin lapsilisän suuruus.
Jos halutaan kannustaa miehiä lasten tekoon niin nämä suomalaiset naiset pitäisi saada laihduttamaan ja näyttämään hyviltä. Lihava suominorsu on etova eikä houkuttele kikkulia. Siinä se lapsettomuuden suurin syy.
Mutta lapsilisäuudistus, joo hyvä on. Olöaan oilealla asialla. Kannatan varsinkin tätä että vuoroviikkovanhemmat saavat omat osuutensa eikä kaikki ohjaudu vain lähivanhemmalle.
Ällös nyt puutu toisten ulkonäköön. Se ei ole revelanttia. Miehenä tiedän, että jotkut miehet pitävät muhkeammista naisista.
Aliravitut miestissit omaavat tikkuämmät ovat kauheita heidän mielestä.
Itselleni taas älykkyys ratkaisee.
Somaleilta kaikki tuet pois ja kotimatkalle ja omaan maahan lisääntymään. Ne ovat joka maassa kuin joku pyhä lehmä, jota ei saa arvostella. Missään maassa ne eivät menesty ainoastaan porsivat loputtomasti.
Aamulla oli pari aloitusta aiheesta.
Tämä tasaus on oikeudenmukainen ja vähentää uskovaisten pentutehtailua.