Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En päässyt lähihoitajaksi

Vierailija
02.08.2024 |

Enkä hoiva-avustajaksi enkä perhepäivähoitajaksikaan.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan taustatiedoksi uusille lukijoille, että näistä Ammattivalittajan kuvailemista tapahtumista on 30 vuotta aikaa...

Ei ole. Ei ole kauaa aikaa, kun näihin koulutuksiin hain.

Vierailija
22/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittaja on vuoden odotuksen jälkeen päässyt lomareissulle ja kuluttaa sen palstalla valittamiseen.

Mikään ei ole muuttunut sitten Aruban.  :)

Siis enhän mä joka reissussa voi olla, mitä mies teinin kanssa tekee. Ei mun liikkuminen ole tarpeeksi nopeaa. Mutta vinoile vaan.

Sä voisit käydä itseäsi kiinnostavissa kohteissa omaan tahtiisi. Mutta sen sijaan jökötät vauvapalstalla. Varsinainen lomamatka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattivalittaja on vuoden odotuksen jälkeen päässyt lomareissulle ja kuluttaa sen palstalla valittamiseen.

Siis enhän mä joka reissussa voi olla, mitä mies teinin kanssa tekee. Ei mun liikkuminen ole tarpeeksi nopeaa. Mutta vinoile vaan.

Sä voisit käydä itseäsi kiinnostavissa kohteissa omaan tahtiisi. Mutta sen sijaan jökötät vauvapalstalla. Varsinainen lomamatka.

Niin mä käynkin.

Vierailija
24/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mä käynkin.

Juu, niin tunnut käyvän.  :D

Vierailija
25/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan hiljattain aioit ottaa itsellesi mörskään hoitolapsia? Sepä olisikin ollut mainio idea.

Vierailija
26/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mä käynkin.

Juu, niin tunnut käyvän.  :D

Olen mä käynyt yleensä ravintoloissa syömässä yksin mutta nyt en tietenkään voi sitä tehdä.

Vierailija
27/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ihan hiljattain aioit ottaa itsellesi mörskään hoitolapsia? Sepä olisikin ollut mainio idea.

Ei, kun ihan toiseen paikkaan. Mutta jatkakaa te mun haukkumista. Mukavaa päivää!

Vierailija
28/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliko niin, ettet ole tarpeeksi sosiaalinen noihin tehtäviin? Nämä kaikki vaativat todella hyvät sosiaaliset taidot. 

Haluatko kuitenkin työskennellä sotealalla? Voisiko sinua kiinnostaa esimerkiksi välinehuoltajan työ?

Vierailija
29/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset päässyt hoiva-avustajaksi opiskelemaan? Kuitenkin kai vähän helpompaa kuin lähihoitajan opintoihin pääsy?

Vierailija
30/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhepäivähoitajaksi ei tarvita koulutusta. Senkun vaan perustat oman firman ja alat markkinoida itseäsi jotta saat hoitolapsia/asiakkaita.

Myös sijaisvanhemmaksi ryhtyminen on yksi vaihtoehto.

Paljonko sijaisvanhempi saa "palkkaa"?

Vierailija
31/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oliko niin, ettet ole tarpeeksi sosiaalinen noihin tehtäviin? Nämä kaikki vaativat todella hyvät sosiaaliset taidot. 

Haluatko kuitenkin työskennellä sotealalla? Voisiko sinua kiinnostaa esimerkiksi välinehuoltajan työ?

Perhepäivähoitajan työ ei vaadi hyviä sosiaalisia taitoja. Taaperoiden kanssa pystyy tulemaan toimeen heikommillakin taidoilla koska taaperoiden omat sosiaaliset taidot ovat vielä huonommat.

Vierailija
32/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et menettänyt mitään, terveys kiittää. Yleisen ja julkisen asennevaltavirran takia larppaa oikein kovin pettynyttä, sivukujalla hihku ilosta ja heitä voltti. Näin vältyt mielipidelynkkaukselta syyllistämiselltä ym. turhalta painolastilta.

Vierailija
33/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhepäivähoitajan työ ei vaadi hyviä sosiaalisia taitoja. Taaperoiden kanssa pystyy tulemaan toimeen heikommillakin taidoilla koska taaperoiden omat sosiaaliset taidot ovat vielä huonommat.

Äärimmäisen surullisesti sanottu. 

Vierailija
34/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho mikä sussa on vialla? Käytöstavat, siisteys, älykkyys heikkoa? 

Vierailija
35/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille katsojille tiedoksi: tämä on Ammattivalittajan avaus, ihan normisellainen. Ei kannata ottaa vakavasti eikä jaella neuvoja.

Vierailija
36/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan taustatiedoksi uusille lukijoille, että näistä Ammattivalittajan kuvailemista tapahtumista on 30 vuotta aikaa...

Sama vaikka 80 vuotta, mutta ei nytkään sinne kaikkia "halukkaita" oteta.  Kaikista vaan ei ole hoitajiksi.

Koulutukseen ottajien pitäisi tiedostaa, että lähihoitajakoulutus on monille viimeinen vaihtoehto. Jos sinne ei pääse, niin seurauksena on pitkäaikaistyöttömyys. Jonkinlaista yhteiskuntavastuuta siis, kiitos.

Lähihoitajan ammatti oli mulle kyllä ensimmäinen porras, josta lähdin ylöspäin.

Vierailija
37/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on seuraava vaihtoehto?

It-ala on sitten se toinen vaihtoehto jos hoitoala ei tärppää.

Vierailija
38/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Et päässyt lähihoitajaksi opiskelemaan vai töihin lähihoitajana?

En päässyt opiskelemaan lähihoitajaksi. 

Ei kaikki pääse opiskelemaan lähihoitajaksi. Sinnekin on sisäänpääsykiintiöt. Ei kaikkia hakeneita oteta sisään opiskelijaksi.

Juu, mutta lähes kaikki otetaan. Uusi ryhmiä aloittaa koko ajan.

Vierailija
39/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnenpotku. Toivon, etten olisi koskaan opiskellut lähihoitajaksi.

Vierailija
40/52 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään, vaikka olisin halunnut, sen sijaan sain paikan samoihin aikoihin sairaanhoitajaopintoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi