Äitini ei ota lasteni laktoosi-intoleranssia tosissaan vaan sanoo, että ei ole laktoosia vaikka oikeasti on
Eli leivoksiin ei ole muka käytetty muita kuin laktoosittomia tuotteita. Mutta sitten on kotona lapsilla mahat ruikulla. Viimeksi, kun kysyin taas, äiti sanoi, että ei ole ja juoksi ulos. Lähdin juoksemaan hänen peräänsä. Hän piteli kättä suullaan ja sai vain vaivoin peiteltyä naurunsa nurkan taakse. Hän oli taas tahallaan sanonut, että ei ole laktoosia sisältäviä tuotteita käytetty vaikka oli. Hän pitää laktoosi-intoleranssia nykyajan höpöhöpöjuttuna. Todella vaivaannuttavaa minulle.
Kommentit (16)
Meille tuollaisella mummilla ei olisi mitään asiaa
Vierailija kirjoitti:
Meille tuollaisella mummilla ei olisi mitään asiaa
Mitäs minä sille voin, että hän on äitini?
AP
Vierailija kirjoitti:
Taas? Ap:llä viiraa.
Laitoin uudestaan, koska edelliseen ketjuun tuli joku asiaton henkilö pilaamaan sen. Vain asialliset vastaukset.
AP
Sun pitää selittää tarkemmin asiaa. Ei kalkki ymmärtä että esimerkiksi margariinissa voi olla laktoosi tai leipoessa pitää tarkistaa jokainen ainesosa että se on laktoositon, varsinkin valmiit jauho seokset yms harvemmin on, suklaata on myös laktoositonta...
Miksi viet lapsiasi sinne? Kauheaa pienille joutua kärsimään kivuista :(
Vierailija kirjoitti:
Miksi viet lapsiasi sinne? Kauheaa pienille joutua kärsimään kivuista :(
Jos en vie, saan syytökset mummouden riistämisestä.
AP
Siellä juoksitte peräkanaa, mamma edellä, sinä perässä. Mammalla käsi suun edessä nauruaan pidätelläkseen. Olitte kyllä varmaan huvittava näky. Jäin vain miettimään, että repesikö se mamman nauru siellä nurkan takana.
Se on niin yksinkertaista, että ap ei vie lapsiaan äitinsä luokse. Isoäidille syyksi voi juuri sanoa tuon välinpitämättömyyden lapsenlasten terveyttä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Siellä juoksitte peräkanaa, mamma edellä, sinä perässä. Mammalla käsi suun edessä nauruaan pidätelläkseen. Olitte kyllä varmaan huvittava näky. Jäin vain miettimään, että repesikö se mamman nauru siellä nurkan takana.
Kyllä, hän repesi nurkan takana. Silloin tiesin hänen tahallaan vastanneen erheellisesti.
AP
Vierailija kirjoitti:
Se on niin yksinkertaista, että ap ei vie lapsiaan äitinsä luokse. Isoäidille syyksi voi juuri sanoa tuon välinpitämättömyyden lapsenlasten terveyttä kohtaan.
Kumpi on sitten isompi paha: pieni vatsakipu vai mummon lämpöä vaille jääminen?
AP
Olen myös törmännyt ihmisiin, jotka vähättelvät tätä vaivaa. Itse en uskalla ottaa oikein mitään laktoosia sisältävää ruokaa, koska vatsa menee niin sekaisin.
Laktoosi-intoleranssi nykyajan höpöjuttu? Voit sanoa äidillesi sellaiset terveiset, että ihmisen historiassa on nykyaikaa sietää laktoosia.
Ihminen ei ole alunperin sietänyt laktoosia vaan tämä mutaatio on jälkeenpäin kehkeytynyt, eikä suinkaan kaikille suvuille ja ihmisille
Jääkää niin pitkäksi aikaa, että lasten huono vointi näkyy (ja kuuluu).
Jos ei vielä sittenkään käsitä että lapsia sattuu, niin millä sanalla kuvailitkaan mummoa... "lämpimäksi...?"... Ihan oikeasti?
Todella vaivaannuttava copypaste.