Miksi minut tumpataan aivohalvauksen jälkeen 9e/pvä toimintaan hinkkaamaan pyöränketjuja?
Tarvitsen kuntoutusta, jotta pääsen takaisin työelämään. Kämmenet, sekä jalat polvista alaspäin ovat lähes tunnottomat, muista ongelmista puhumattakaan. Miten tuo nistien kanssa ketjujen rassailu oikeasti auttaa minua? Kelataksilla 65km suuntaansa, muutama tunti päivässä kahvittelua ja sitä pyörän kumin tuijottamista. Jep, tämä on sitä aktivointia!
Nistit vs. koulutettu terveydenhuollon ammattilainen? Samat tavarathan saa periaatteessa molemmilta.
N34
Kommentit (26)
Koska se on parempi vaihtoehto kui se, että jäät kotiin makaamaan kuten ehkä toivoisit.
Siinä kokeillaan, oletko työkykyinen. Jos et ole, olet askeleen lähempänä eläkettä. Toivon tietysti, että kuntoudut takaisin työelämään.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on parempi vaihtoehto kui se, että jäät kotiin makaamaan kuten ehkä toivoisit.
😂 Kovin alentuva kommentti, oletko kenties suojatöissä vetämässä jotain puuhastelupajaa? Kuka tahansa täysjärkinen masentuu tuollaisessa toiminnassa.
Ootko jossain työtoiminnassa pyöräkorjaamossa? Teettekö myös hihnakonversioita?
Minä kun toivuin auto-onnettomuudesta sanoin suoraan että lievästi vtuttaa istua näiden juoppojen kanssa askartelemassa kun yksi sellainen ajoi päälleni. Tätönen sönkötti hetken jotain naama punehtuneena minkä jälkeen päädyimme siihen ettei sopimusta jatketa. Sitten asiat järjestyivätkin lopulta, sain kuntoutusta ja palasin työelämään tekemään 6h päivää. Ihan mihin tahansa paskaan ei kannata alistua.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kokeillaan, oletko työkykyinen. Jos et ole, olet askeleen lähempänä eläkettä. Toivon tietysti, että kuntoudut takaisin työelämään.
Mä olin joskus kuntouttavassa, menin jonnekin nuorten leipomis-/ruuanlaittopajalle. Suunnilleen joka aamu meni niin, että leivoin saman yksinkertaisen piirakan joko marja- tai hedelmätäytteellä. Ensimmäisenä päivänä sain palautetta että ei tarvitse kiirehtiä kun ihan normaalia tahtia leivoin. En saanut piirakan tekemiseen kulumaan varttia pidempään vaikka kuinka hitaasti yritin tehdä. Sen mentyä uuniin ohjaaja ja osa työttömistä lähti tupakalle, minä istuin sisällä tekemättä mitään. Sitten istuin vähän lisää, koska ennen lounastaukoa ei ollut mitään mitä tehdä. Lounaan jälkeen ohjaaja sanoi joka päivä, että eipä tässä ole enää muuta, pelattaisko Unoa loppuaika (2-3h). Yhtenä päivänä paikalle saapuessani ohjaaja, kokin perustutkinnon käynyt nelikymppinen oli teroittamassa veitsiä ja kertoi ylpeänä että oli jollain kurssilla juuri oppinut, että veitsien kuuluu olla teräviä, koska tylsät lipsahtavat helpommin ja aiheuttavat vahinkoja (no, parempi myöhään kuin ei milloinkaan jos ei koulussa tai kotona tuollaista opetettu tai edes maalaisjärki kertonut). Kerran katsoin kun se teki jauhelihakastiketta heittäen kilon jauhelihaa minikokoiselle kylmälle pannulle ja keittäen sen siinä valmiiksi, harmaaksi mössöksi. Maustoi aromisuolalla, liemikuutiolla ja ketsupilla, sanoi että näin tulee sen lempparia. Itse olin tehnyt omat ruokani viimeiset 13 vuotta ja osasin käyttää muitakin mausteita kuin joku juuri kokkaamaan oppinut teini.
7-vuotiaalle olisi ehkä ollut ihan kiva kurssi, 27-vuotiaalle normaalijärkiselle ei. No, oli siitä se hyöty että hain opiskelemaan välttyäkseni tuollaiselta täysin turhalta ajanhukalta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi?
Muurari koulutukseltani, ammattiani en oikein voi harjoittaa tällä hetkellä. Tarvitsen jonkin tietylle alalle kouluttautuneen ihmisen auttamaan minua, jotta pääsen takaisin töihin.
Vihaan toistaa itseäni, mutta miten tuo piripäiden ja neulojenvaihtopisteissä asioivien kanssa "hengailu" auttaa minua?
Ap
Ei ole pakko mennä. Voit päättää itse. On varmasti muutakin tekemistä. Ehkä olisi tosiaan lähempänä joku joka voi auttaa raajojen kanssa tai yksinkin, sukulaisen kanssa. Älä suostu kaikkeen, ei tarvitse ja varsinkaan tuossa tilanteessa.
Miksi olet kuntouttavassa työtoiminnassa? Onko sinulla työhistoriaa sen verran, että voisit hakeutua eläkevakuutusyhtiösi ammatilliseen kuntoutukseen tai amkuun Kelan kautta?
Vierailija kirjoitti:
Kun ei ole, istuminen EI ole kuntouttavaa, ei vaikka sen sanan kuinka kääntäisi ympäri. Miksi Suomessa ei ole enää nykyisin sairaudenhoitoa? Terveydenhuollosta puhumattakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oijoi. Sinulla on vielä niin paljon opittavaa elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Minä kun toivuin auto-onnettomuudesta sanoin suoraan että lievästi vtuttaa istua näiden juoppojen kanssa askartelemassa kun yksi sellainen ajoi päälleni. Tätönen sönkötti hetken jotain naama punehtuneena minkä jälkeen päädyimme siihen ettei sopimusta jatketa. Sitten asiat järjestyivätkin lopulta, sain kuntoutusta ja palasin työelämään tekemään 6h päivää. Ihan mihin tahansa paskaan ei kannata alistua.
Tiedän tunteen (myös rattijuopon alle jäänyt)
https://www.parik.fi/parik-palvelut/parik-pinna-ja-pultti/
Näkövammaisenakin löysin "iha ite", Sotekin paikan Kymenlaaksosta.
Kai tiesit että kukaan ei voi pakottaa sinua ottamaan kuntouttavaa enempää kuin 4h viikossa? Painostaa toki voivat koittaa.