Mieheni on huono isä
Tilanne harmittaa tosi paljon. Mitä voin tehdä? Miehen käytös ärsyttää päivä päivältä enemmän. Lyö kaiken leikiksi, vitsiksi, käyttäytyy kuin lapsi itsekin. Meillä siis yksi taapero ja tuli kyllä täysin yllätyksenä tämä käytös. Mies käyttäytyy samoin kuin pikkulapset, kieltäytyy kiukutellen tekemästä kotitöitä tai hoitamasta lasta. Kiusaa, kutittelee, jahtaa lasta, pitää väkisin kiinni vaikka lapsi huutaa, ottaa tavaroita tämän kädestä, nauraa päin naamaa kun lasta joku itkettää, huijaa lasta antamalla typeriä ohjeita, hän ei vielä vitsejä ymmärrä. Koko ajan! Kyllähän lapsen kanssa saa hassutellakin, mutta kun vuorovaikutus on päivästä ja hetkestä toiseen tällaista häiriintynyttä... Minäkin luulin aluksi vitsiksi, mutta ei se koskaan loppunutkaan.
Kommentit (33)
Oletko kokeillut sanoa sille ukolle, että se homma ärsyttää? Joskus ihan vaan puhuminen auttaa. Miehillä toimii lyhyet käskyt, kuten koiralla: Lopeta! Ulos! Istu! Hiljaa.
Joskus myös naksutin toimii, eli miehen toimiessa oikein tulee maksaisi ja sitten makuuhuoneessa vaikka kiksaus - vai mikä se sopiva herkku teidän perheessä sitten onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensin keskustelette asiasta ja tosiaankin juttelette asiasta neuvolassa tai varaatte ajan psykologille, joka osaa kertoa miehellesi mikä hänen käytöksessään on lasta vahingoittavaa. Jos ei tepsi niin haluatko jatkaa parisuhdetta miehen kanssa? Lapsihan tostaärsii.
Tässä on se ongelma, että vaikka parisuhdetta ei jatkaisi miehen kanssa, yhteinen lapsi on kuitenkin ja mies pystyy vahingoittamaan lasta (ja äitiä) myös harvoilla tapaamisillakin. Nimim. tämän kokenut, nyt jo teini-ikäisten kanssa panokset vaan kovenevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensin keskustelette asiasta ja tosiaankin juttelette asiasta neuvolassa tai varaatte ajan psykologille, joka osaa kertoa miehellesi mikä hänen käytöksessään on lasta vahingoittavaa. Jos ei tepsi niin haluatko jatkaa parisuhdetta miehen kanssa? Lapsihan tostaärsii.
Tässä on se ongelma, että vaikka parisuhdetta ei jatkaisi miehen kanssa, yhteinen lapsi on kuitenkin ja mies pystyy vahingoittamaan lasta (ja äitiä) myös harvoilla tapaamisillakin. Nimim. tämän kokenut, nyt jo teini-ikäisten kanssa panokset vaan kovenevat.
Vahingoittaa lasta hassuttelulla?
Milläköhän sinä vahingoitat lapsiasi?
Täysimetätkö miestäsi?
Tuli pari iltaa sitten dokumentti missä naiset imettävät miehiään. Jatkavat vielä kun lapsi lopettaa rintaruokinnan.
Maitoa kuulemma riittää...
Vierailija kirjoitti:
Täysimetätkö miestäsi?
Tuli pari iltaa sitten dokumentti missä naiset imettävät miehiään. Jatkavat vielä kun lapsi lopettaa rintaruokinnan.
Maitoa kuulemma riittää...
Et OO tosissas 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vahingoittaa lasta hassuttelulla?
Milläköhän sinä vahingoitat lapsiasi?
Jos hassuttelun seurauksena lapsi huutaa eikä naura, on hassuttelu kiusaamista. Myös lapselle nauraminen, kun lapsi itkee, on kiusaamista. Lue aloitus ja mieti hetki.
No jos tuo mies on muutenkin lähinnä lompakko, niin tehkää selkeä roolijako: Sinä hoidat ja kasvatat (täydellisesti) ne lapset ja mies tuo leivän pöytään.
Mies ei tykkää lapsesta, ei ole kasvanut vielä aikuiseksi. Menkää pariterapiaan ainakin.
Toi on ihan kauheeta. Usein sitten paranee kun lapsi kasvaa, mutta ehkä kannattaisi sanoa suorat sanat.
Tuo edellinen "ap" joka kirjoitti että mies tuo rahat perheeseen ei ole oikea aloittaja. Minä olen ja molemmat vanhemmat olemme työssäkäyviä.
Mutta siis, tietenkin olen asiasta sanonut useaan kertaan, melkein joka päivä on pakko huomauttaa ja pyytää lopettamaan kiusaaminen. Olenkin aivan loppu tähän, taaperon kanssa nyt muutenkin voi olla vähän rankkaa ja mieslapsi tuo siihen vielä oman taakkansa :( olenkin miettinyt yhteydenottoa perheneuvolaan. Minusta tämä ongelma on tosi nolo, kynnys on aika korkea hakea apua aikuisen miehen pelleilyyn. Mutta haluan suojella lastani. Myös lähisukulaisemme ovat huomanneet oudon käytöksen ja minua usein hävettää lähteä koko perheenä kyläilemään kun mies sielläkin kiusaa lasta. Ap
Muuttamalla tuon miehen ex-mieheksi tilanteesi helpottuu kun on yksi kakara vähemmän hoidettavana.
Vierailija kirjoitti:
Tuo edellinen "ap" joka kirjoitti että mies tuo rahat perheeseen ei ole oikea aloittaja. Minä olen ja molemmat vanhemmat olemme työssäkäyviä.
Mutta siis, tietenkin olen asiasta sanonut useaan kertaan, melkein joka päivä on pakko huomauttaa ja pyytää lopettamaan kiusaaminen. Olenkin aivan loppu tähän, taaperon kanssa nyt muutenkin voi olla vähän rankkaa ja mieslapsi tuo siihen vielä oman taakkansa :( olenkin miettinyt yhteydenottoa perheneuvolaan. Minusta tämä ongelma on tosi nolo, kynnys on aika korkea hakea apua aikuisen miehen pelleilyyn. Mutta haluan suojella lastani. Myös lähisukulaisemme ovat huomanneet oudon käytöksen ja minua usein hävettää lähteä koko perheenä kyläilemään kun mies sielläkin kiusaa lasta. Ap
Siis joka päivä huomautat miehellesi hänen käytöksestään? Vahdit hänen käytöstään ja huomauttelet jatkuvasti, kuinka sitä pitää korjata?
Ei ihme että mies on taantunut lapseksi, kun itse hänestä sellaisen teet.
Ottakaa ero. Tuskin teistä kumpikaan viihtyy suhteessa. Voit sitten vapaasti kasvattaa lastasi juuri niin kuin itse haluat ja miehesi saa jatkaa elämäänsä myös vapaana.
Ei tule lauseeseesi pilkkua.