Haluan koiran joka viihtyy vieressä sohvalla ja on sosiaalinen ja ihmisten kanssa viihtyvä. Sylikoiran siis. Suosittele rotua?
Jos koirasi kuulostaa tuollaiselta niin mitä rotua edustaa?
Kommentit (198)
Kannattaa miettiä myös sitä, että kuinka paljon irtokarvaa jaksaa katsella. Meillä shetlanninlammaskoirat tykkäis olla sohvalla sylissä, mutta niistä lähtee niin paljon karvaa, että mieluummin rapsuttelen niin että ovat lattialla.
Periaatteessa jokaisen koirarodun edustaja on myös tuommoinen, koska semmoisiksi koirat on kehitetty, ihmisistä tykkääviksi.
joskin tietty monet vaativat sitten monenlaisia aktiviteetteja etteivät tylsisty ja kehitä huonoja tapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Staffordhirenbullterrieri. Viihtyy ihmisten kanssa, muille koirille voi olla ankara ja tyly.
Taistelukoirista jalostetulle ehdoton ei. Mulla on koirista kyllä kokemusta mutta nämä passaan empimättä. Ap
ja ennakkoluulojakin löytyy sitten. Vehnäterrieri voisi kyllä sopia sinulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Staffordhirenbullterrieri. Viihtyy ihmisten kanssa, muille koirille voi olla ankara ja tyly.
Taistelukoirista jalostetulle ehdoton ei. Mulla on koirista kyllä kokemusta mutta nämä passaan empimättä. Ap
En suosittele staffia seurakoiraksi. Vaativat todella paljon aktivointia, voivat olla rajuja ja se taistelutausta voi tulla muiden koirien kanssa esiin. Sanon tämän kokemuksesta, nyt on viides staffi menossa. Hieno rotu, mutta aika hankalakin juuri tuon mahdollisen koira-aggression takia. Ihmisrakkaita ovat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervettä realismia löytyy lähinnä. Tuttavapiirissä on staffi joten ihan vieras rotu ei ole. Ihan ystävällinen tapaus mutta tuon taistelukoirataustan vuoksi ei ole mun valinta. Ap
Labbis. Paitsi ei se ihan sylikoira ole (jo painonsa vuoksi) ja vaatii rotuna kyllä aktiivisuutta. Mutta muuten kyllä täyttää nuo kriteerit, on erittäin sosiaalinen ja kaikkien kaveri.
Vierailija kirjoitti:
Kääpiöpinseri ei irtoa vierestä edes rautakangella
Hirveitä räksyttäjiä! Monilla luonne ongelmia. Ei ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös miettinyt AP.n kuvailemaan pikkukoiraa. Mutta tärkeimmäksi nostan terveyden.
Eli pois jää heti mopsi ja corgi, joka muuten olisi suosikkirotuni.
Yorkki kiinnostaa, mitenhän niiden terveys?
Polvia ja lonkkia joudutaan leikkaamaan lähes jokaiselta.
Kiitos, ei sitten yorkkiakaan meille.
En oikein keksi, mikä olisi suht terve pikkukoira. Kaikilla tuntuu olevan pitkä lista perinnöllisiä vaivoja.
Etenkin, kun nykyinen rotuni on hyvin terve, ja mieluinen muutenkin. Se vain on hieman suuri rotu, jossa on omat erityispiirteensä, ja olen toisinaan haaveillut pikkukoirasta
Miten pinseri tai pihis?
En voi sietää pinsereitä. Eikä pihakoirakaan oikein iske. Jotain Russellin tyyppistä olen miettinyt, tai sitten Yorkin tapaista terrieriä.
Vierailija kirjoitti:
Kääpiöpinseri on terve rotu, lyhytkarvainen, pieni ja kiintyy lähes hysteerisesti omiin ihmisiinsä. Kovaääninen se voi joskus olla ja epäluuloinen vieraita kohtaan, mutta pärjää esimerkiksi luonnetesteissä älyttömän hyvin
Palelee talvella, eikä tykkää vesisateestakaan. Mutta jos kriteeri on sylissä viihtyvä sohvanvaltaaja tai jopa iilimatomaisesti käyttäytyvä iloinen pikku koira, jolla olisi helppo hoitoinen turkki ja joka olisi terve, niin pinseri on kyllä oiva valinta.
Ei tietenkään näytä suloiselta, koska on lyhytkarvainen ja koiran näköinen
Minua kyllä miellyttää pinserin ulkonäkö. Olen vain pitänyt niitä hermoheikkoina räksyttäjinä, eikä lempinimi "minis@@tana" ainakaan ole parantanut mielikuvaani niistä. Muutamia olen tavannut, mutta ne tosiaan ovat olleet kokoajan äänessä, mikä on rasittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Sakemanni, kessu, lappari
Luitko aloitusta? Puhutaan pienistä koirista, kuten termi "sylikoira" kertoo.
Labradorinnoutaja. Pitää olla iso sohva.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa miettiä myös sitä, että kuinka paljon irtokarvaa jaksaa katsella. Meillä shetlanninlammaskoirat tykkäis olla sohvalla sylissä, mutta niistä lähtee niin paljon karvaa, että mieluummin rapsuttelen niin että ovat lattialla.
En ole AP, mutta en juuri tuon takia hakua pitkäkarvaista tai pohjavillaista rotua. Eli joku karkeahkokarvainen/nypittävä/trimmattava tai sileä karvainen
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa jokaisen koirarodun edustaja on myös tuommoinen, koska semmoisiksi koirat on kehitetty, ihmisistä tykkääviksi.
joskin tietty monet vaativat sitten monenlaisia aktiviteetteja etteivät tylsisty ja kehitä huonoja tapoja.
Paitsi ettei ole. Monet alkukantaiset rodut ei edelleenkään ole tuollaisia. Samoin moni metsästyskoira ei ole mikään halikoira. Jotkut on, mutta todellakaan kaikki ei ole. Kaikilla koirilla ei ole sitä seurakoiralle ominaista miellyttämisen halua ihmistä kohtaan, vaan ovat erittäin itsenäisiä ja toimivat vain oman etunsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Cavalierkingcharlesinspanieli. Istun sohvalla ja molemmat ovat metrin etäisyydellä. Toinen kyljessäni.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Cavalierkingcharlesinspanieli
=> Terveys
Osa tutkijoista on esittänyt, että cavalier-rodun ylläpitäminen pitää eläinsuojelurikoksena kieltää kokonaan.
Wikipedian tiedot poikkeavat huomattavasti
https://www.hankikoira.fi/koirarodut/cavalier-kingcharlesinspanieli
tai
https://cavalieryhdistys.com/
-sivuilla annetuista tiedoista.
Vierailija kirjoitti:
Cavalierkingcharlesinspanieli. Istun sohvalla ja molemmat ovat metrin etäisyydellä. Toinen kyljessäni.
Samaa meinasin sanoa, mutta olikin jo heti ekassa kommentissa. Cavalier on ihan ykkönen aloittajan kuvailemiin piirteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Mopsi
Sairaaksi jalostettu rotu. Hengitysvaikeudet..
Mutta sitähän aloittaja ei kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääpiöpinseri on terve rotu, lyhytkarvainen, pieni ja kiintyy lähes hysteerisesti omiin ihmisiinsä. Kovaääninen se voi joskus olla ja epäluuloinen vieraita kohtaan, mutta pärjää esimerkiksi luonnetesteissä älyttömän hyvin
Palelee talvella, eikä tykkää vesisateestakaan. Mutta jos kriteeri on sylissä viihtyvä sohvanvaltaaja tai jopa iilimatomaisesti käyttäytyvä iloinen pikku koira, jolla olisi helppo hoitoinen turkki ja joka olisi terve, niin pinseri on kyllä oiva valinta.
Ei tietenkään näytä suloiselta, koska on lyhytkarvainen ja koiran näköinen
Minua kyllä miellyttää pinserin ulkonäkö. Olen vain pitänyt niitä hermoheikkoina räksyttäjinä, eikä lempinimi "minis@@tana" ainakaan ole parantanut mielikuvaani niistä. Muutamia olen tavannut, mutta ne tosiaan ovat olleet kokoajan äänessä, mikä on rasittavaa.
aika kuvaava lempinimi :D en omista itse, mutta tälläinen miniS meinasi tulla täysillä lahkeeseen kiinni kun suvaitsin kävellä portaat ylös heitä vastaan reilun metrin turvavälillä kuitenkin. Mulla on itselläni pitkä koirakokemus enkä todellakaan tee lähiohituksia kun nähnyt monenlaista kulkijaa koiran kanssa ulkoillessa ja ilman.
Prahan rottakoira on kanssa aika veikeän näköinen otus, luonteesta ei kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen pehmolelua.
Niinpä. Ainut terve vaihtoehto. Kaikilla oikeilla koirilla voi olla sairauksia.
Maltipoo