Miksi eläkeläiset ovat yhteiskunnan erityissuojeluksessa?
Mistä syystä eläkeläiset on yhteiskunnassa suojatumpia kuin muut ryhmät?
Tulevaisuuteen ja Suomen elinvoimaisuuteen olisi tärkeää sijoittaa. Eläkkeitä maksetaan yli sen mitä eläkemaksuja palkasta. Se on järjetöntä.
Esim. maksat työeläkettä palkasta 300 e /kk ja saat eläkettä 2500 e / kk.
Työelämässä olet esim. 35 vuotta ja eläkkeellä toiset 35 vuotta.
Kommentit (1015)
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu on ollut kiinnostava ja herättävä.
Eläkeläiset ovat valtava äänestäjäryhmä. On vinoutunutta, että ryhmä joilla on keskimäärin vähemmän elinaikaa, päättää suuremmalla painotuksella niiden elämästä, joilla tulevaisuus edessä.
Itsekkyys vaikuttaa vanhemmiten korostuvan ja kun on jo saatu kaikki, halutaan vielä lisää.
Miten niin me eläkeläiset "ollaan saatu jo kaikki"?? Minä eläkeläisenä olen ottanut päättäjien kirjeet päätöksineen vastaan ja tyydyn niihin. Voin toki haluta lisää vaikka rahaa, rantatontteja ja ilmaisia etelänmatkoja, vaan eipä kukaan niitä mulle anna. Tottakai jokainen sukupolvi äänestää, mitä parhaaksi katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Kun Suomen budjetista puolet uppoaa eläkeläisiin, niin keihin silloin uppoaa suurin osa Suomen varoista? Eläkeläiset ajaa Suomen tuhoon.
Kuinka niin Suomen budjetista puolet eläkkeisiin. Työeläkkeet maksaa eläkeyhtiöt, kansaneläke tulee valtion budjetista. Eikä se taida olla puolta maamme budjetista. Kyllä Suomen tuhoon vie ihan muu ikäluokka, ei eläkkeellä olijat.
Vierailija kirjoitti:
Kun Suomen budjetista puolet uppoaa eläkeläisiin, niin keihin silloin uppoaa suurin osa Suomen varoista? Eläkeläiset ajaa Suomen tuhoon.
Tyhmä ihminen, eli sinä ajaa Suomen tuhoon.
Ei voi olla noin pihalla muuta kuin jälkeenjäänyt luuseri.
Sosiaaliturvamenot on 78 miljardia joista 33 miljardia menee eläkeläisiin.
Työttömyyskorvaukset on 5 miljardia tai itse asiassa vähemmän, niitä leikattiin.
Eri kukkaroiden erottaminen on näköjään vaikeaa. En tiedä mistä olet tiedot poiminut.
Kelan rahat ja eläkevakuutusyhtiöt on ihan eri kukkarot.
Eläketurvakeskus pitää tilastoa kaikista maksetuista eläkkeistä, kelan, vakuutusyhtiöiden, ehkö yksityistenkin yritysten maksamista, en ole niin tarkkaan heidän sivujaan tutkinut.
"Eläkkeitä maksetaan 37 miljardia."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Ansiosidonnaista maksettiin viime vuonna vain 1,9 miljardia."
"Yli 24 prosenttia palkasta menee eläkkeisiin, ja se on enemmän kuin koskaan ennen.
Eläkerahoista vain noin viidennes tulee aiemmin maksetuista ja rahastoihin sijoitetuista rahoista.
Tänään eläkkeellä olevien ihmisten eläkkeistä pääosa rahoitetaan tänään työtä tekevien ihmisten ja heidän työnantajiensa työeläkemaksuilla. "
Onneksi yhä enemmän nuoria muuttaa ulkomaille eikä Suomeen ole muualta tulijoita. Hoitakoot sitten eläkeläiset keskenään toisiaan 😂
Aloitit vielä uudestaan spämmäyskierroksen. Monesko kerta tässä keskustelussa ja noissa parissa muussa näkyy olevan samat spämmisi useasti.
Vierailija kirjoitti:
Aloitit vielä uudestaan spämmäyskierroksen. Monesko kerta tässä keskustelussa ja noissa parissa muussa näkyy olevan samat spämmisi useasti.
Riippuu koska teille menee asiat perille, vielä ei ole mennyt.
Mikä erityissuojelus? Verotus kiristyy ja asumistuki pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetteles ymmärtämään asioita äläkä spämmää kuin... No joku.
Sulle on kovin epäselvää jo Kelan ja eläkevakuutusyhtiöiden ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele ymmärtämään, että nyt työssäkäyvät maksaa sun eläkkeet työeläkemaksuistaan. Itse olet maksanut eläkkeestäsi vain 1/4 osan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele ymmärtämään, että nyt työssäkäyvät maksaa sun eläkkeet työeläkemaksuistaan. Itse olet maksanut eläkkeestäsi vain 1/4 osan.
Olet kaupallisen koulutuksen saanut ylioppilas muttet pärjännyt työelämässä. Kirjoituksesi paljastavat hyvin mikset. Nyt läksynä vaikka : vakuutustoiminnan periaatteet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suksi suolle, olet saanut ilmaisen koulutuksen, itsestäsi on vain kiinni kuinka sen hyödynnät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et itse ymmärrä. Te olette maksaneet aikanaan pientä eläkemaksua. Nyt maksetaan isoa.
Ja ennen oli vähän eläkeläisiä, nyt on miljoona kuusisataa tuhatta joista miljoona neljäsataa tuhatta vanhuuseläkkeellä.
No, kyllä eläkeläiset vielä huomaavat, että heitä on paljon, koska on ollut jo puhetta, että palvelut eivät tule välttämättä riittämään kaikille eläkeläisille.
Ja eläkeläinen ei itse voi päättää milloin saa palvelua, sen päättää lääkäri. Otetaan kokeita ja katsotaan terveydentila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele ymmärtämään, että nyt työssäkäyvät maksaa sun eläkkeet työeläkemaksuistaan. Itse olet maksanut eläkkeestäsi va
Isot palkat isot maksut.
37 miljardia eläkkeitä, siksi on isot eläkemaksut.
Ansiosidonnaista maksetaan vain 1, 9 miljardia tai itse asiassa vähemmän, kun hallitus leikkasi.
Valtion budjetti on 88 miljardia.
Mutta katsos, tyel-varat eivät ole valtion.